Q and A - 123crime source

• Dit topic is vooral gericht op bugs en vragen omtrent de 123crime source.
    En is absoluut geen reclame, ik biedt niets aan tegen een prijsvergoeding en de source word ook niet meer verkocht.

Ik open dit Question and Answer (Q&A) topic zodat er in het openbaar vragen kunnen
    gesteld worden omtrent de 123crime source en de licentievoorwaarden.

Waarom denk ik dat dit topic nodig is?
    Er zijn al enkele topics door verpest vanwege de onduidelijkheid van wie nu over alle rechten bezit en eindigde in wispelturigheden die ik met dit topic in de toekomst wil voorkomen.

Waarom zag ik overlaatst nog A. Bijlsma de source verkopen?
    Hij bezat doorverkooprechten, deze heb ik van hem succesvol afgekocht.
    Daarmee beschik ik nu ook als enige over alle rechten.

Ik zou graag de licentie willen overdragen aan iemand anders mag dat?
    Nee, tenzij u schriftelijke toestemming van mij hebt en de nieuwe licentiehouder zich bij mij persoonlijk meld. Ook zal er sowieso gevraagd worden om een kleine compensatie dit zal om en bij de € 5,- liggen, na ontvangst mag deze dan eenmalig verkocht worden.

Ik kan ten allen tijden de schriftelijke toestemming terugnemen als er wantrouwen is.

Als ik de source helemaal veranderd heb en eigen scripts heb toegevoegd mag ik hem dan verkopen?

Neen, de source is en blijft onder dezelfde licentie gelden, u zal moeten aantonen dat u daadwerkelijk alles veranderd hebt en dat het niet meer herkenbaar is als 123crime source.
    De scripts die u zelf gemaakt hebt mogen wel apart verkocht worden omdat de copyright daarvan bij u of de scripter ervan ligt.

Een andere layout erin zetten en een paar scripts toevoegen en daarna verkopen is tegen de licentievoorwaarden.

Ga jijzelf nog licenties verkopen?

Nee, dat ben ik momenteel niet van plan. Ik ga de source in mijn vrije tijd verbeteren en veiliger maken met andere layouts erin verwerkt (template keuze systeem), wat er achteraf mee gebeurt zal de toekomst uitwijzen, waarschijnlijk komt het op een website te staan. Maar dat kan ik nu niet uitdrukkelijk bevestigen.

U heeft alle rechten maar kan u dat ook bewijzen?

Ja, ik heb zowel van Fitim als van A. Bijlsma een ondertekend bewijs ontvangen dat ze de rechten aan mij hebben overgedragen. Indien van toepassing kan ik deze tonen op aanvraag.

Als de source op mijn persoonlijke website staat mag ik dan geld verdienen met de site (credits e.d) ?

Waarom niet, als mensen dat waard vinden om credits of andere fictieve producten te kopen is dat hun eigen zaak, er mag zoveel aan verdient worden als jijzelf wenst.

Voor verdere vragen kan u hier publiekelijk uw vraag of opmerking stellen, zolang deze maar duidelijk is en onderbouwd.
    Gelieve geen onzin te plaatsen of ruzies te starten.

Toestemming van r-mijnten

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Citaat van Dein

Graag een onderbouwde mening geven, wat is er niet juridisch correct?

Stel:
    Ik heb een licentie verkregen en betaald.

Probleem 1:
    Stel dat ik het heb gekocht op voorwaarde dat ik het op al mijn domeins mocht gebruiken. Dan wijzig jij dit nu naar iets anders. Dat is volgens mij al juridisch correct.

Probleem 2:
    Je kan mij niet verplichten om oude bugs te gaan melden indien ik mij niet vergis. Je kan mij niet zomaar een taak opleggen zonder dat ik daarmee eens ben.

Probleem 3:
    Ik moet opeens persoonlijke gegevens afstaan, meer dan ik misschien zou willen? Dat is de ene helft. Andere helft is is dat volgens mij Fitim hier verantwoordelijk moet zijn, niet diegene die de source heeft. Stel dat ik namelijk niet meer op CP zat dan had ik hier geen weet over.

Probleem 4:
    Indien je licenties terugtrekt moet er volgens mij een schadevergoeding volgen.

Probleem 5 één van de 2 grootste:
    CP is geen officiele middel om voorwaardes te veranderen. Zoals ik had aangegeven, indien iemand hier niet meer komt maar wel de licentie heeft kan het zijn dat hij opeens fout bezig is.
    Het is jouw verantwoordelijkheid dat ieder persoon akkooord gaat met de voorwaardes, niet die van de licentie houders.

Probleem 6 en één van de andere grootste:
    Je kan volgens mij niet zomaar voorwaardes veranderen. Ze zijn gekocht onder bepaalde voorwaardes. Deze kun je niet zomaar aanpassen als ik mij niet vergis tenzij expliciet vermeld bij de verkoop of in de voorwaardes van de verkoop.

• Citaat

U heeft alle rechten maar kan u dat ook bewijzen?

Ja, ik heb zowel van Fitim als van A. Bijlsma een ondertekend bewijs ontvangen dat ze de rechten aan mij hebben overgedragen. Indien van toepassing kan ik deze tonen op aanvraag.

A.Bijlsma had nooit alle rechten alleen verkoop rechten voor de rest ziet het er duidelijk uit!:cheer:

• In het algemeen kan een contract (en dus ook de voorwaarden zoals hierboven beschreven) perfect, zolang het niet indruist tegen de wetten en de algemeen geldende akkoorden.

Zolang beide partijen akkoord gaan om ontdektte bugs te delen, is dit perfect wettelijk en kan dit dus.
    Verder adviseer ik inderdaad om alles te laten nalezen door je jurist.

• Momenteel heb ik een offerte mail aangevraagd bij een jurist om een licentieovereenkomst samen te stellen, als die prijs wat meevalt zal ik die laten opstellen. Wie zich dan bij mij meldt krijgt de licentie ondertekend door mij toegestuurd.

De mensen die dat niet doen of niet weten dat dit topic bestaat zal ik proberen te contacteren.

• Citaat van Dein

Momenteel heb ik een offerte mail aangevraagd bij een jurist om een licentieovereenkomst samen te stellen, als die prijs wat meevalt zal ik die laten opstellen. Wie zich dan bij mij meldt krijgt de licentie ondertekend door mij toegestuurd.

De mensen die dat niet doen of niet weten dat dit topic bestaat zal ik proberen te contacteren.

Een licentie maken is toch gratis?8-)

• Citaat van Dein

Niet als je jezelf volledig wilt laten indekken, de source heeft me ook 70,- euro in totaal gekost en wil niet dat iemand met een licentie daar misbruik van gaat maken ;)

Je hebt gelijk!:)

• Ter informatie, en als ze nog met vragen zitten dat ze het even publiekelijk stellen.
    Dat ze weten dat ik de eigenaar ervan ben en dat ze met problemen bij mij mogen aankloppen (figuurlijk)

En dat ik hen wil helpen bij eventuele bugs in de 123crime source, is toch vriendelijk van mij of niet?

• Lees mij vorige reactie:

Citaat

En dat ik hen wil helpen bij eventuele bugs in de 123crime source, is toch vriendelijk van mij of niet?

Dan bedoel ik inderdaad gratis, want de bugs die ze melden is ook in mijn voordeel.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!