heey iedereen ik heb mijn eerste script zitten maken wel gespiekt hoor haha maar hij doet het best goed vind ik zelf alleen als je op doneer klikt dan maakt hij niks over dus eigenlijk doet hij het heelenmaal niet ik hoopte dat jullie mij mischien konden helpen want mischien heb ik wel iets heel doms fout dus jah nouwja alvast bedankt groetjes Tim owja ik heb wel al getjekt en alle namen komen overeen met de database
het script
PHP
<?php
include("../_include-config.php");
if(! check_login()) {
header("Location: ../login.php");
exit;
}
?>
<html>
<head>
<title>FirstPhp</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />
</head>
<body>
<?PHP
if($data->clanlevel == 9){
echo"je hebt $data->cash cash";
$dbres = mysql_query("SELECT `login`,UNIX_TIMESTAMP(`signup`) AS `signup`,`cash`,`bank`,`clan`,`clanlevel` FROM `[users]` WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");
$data = mysql_fetch_object($dbres);
$clansdbres = mysql_query("SELECT `name`,`cash`,`bank` FROM `[clans]` WHERE `name`='{$data->clan}'");
$clans = mysql_fetch_object($clansdbres);
if(isset($_POST['doneer']) && preg_match('/^[0-9]+$/',$_POST['geld'])){
$data->cash -= $_POST['geld'];
$clans->cash += $_POST['geld'];
if($data->cash <= $_POST['geld']){
echo"Je hebt niet genoeg cash";
}
else{
mysql_query("UPDATE [users] SET `cash`={$data->cash} WHERE `login`='{$data->login}'");
mysql_query("UPDATE [clans] SET `cash`={$clans->cash} WHERE `name`='{$data->clan}'");
echo"het bedrag is overgemaakt {$_GET['geld']}";
}
}
}
else{
echo"je bent niet bevoegd tot deze pagina";
exit;
}
?>
<form method="post"><input type="text" name="geld" maxlength="5" border="1" />
<button type="submit" name="doneer">Doneer</button></form>
</body>
</html>
Toon Meer
owja als jullie nog tips hebben graag want het is echt mijn eerste script met een beetje spieken maar ik ben hard aan het leeren op de manier vind ik zelf dan dus tips en op/aan merkingen zijn altijd welkom!