doneeren naar clan

• heey iedereen ik heb mijn eerste script zitten maken wel gespiekt hoor haha maar hij doet het best goed vind ik zelf alleen als je op doneer klikt dan maakt hij niks over dus eigenlijk doet hij het heelenmaal niet :P ik hoopte dat jullie mij mischien konden helpen want mischien heb ik wel iets heel doms fout dus jah nouwja alvast bedankt groetjes Tim owja ik heb wel al getjekt en alle namen komen overeen met de database :)

het script

owja als jullie nog tips hebben graag want het is echt mijn eerste script met een beetje spieken maar ik ben hard aan het leeren op de manier vind ik zelf dan :P dus tips en op/aan merkingen zijn altijd welkom!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik doe dit vaak door gebruik te maken van een echo.
    Ik kijk hier of een echo wel plaatsvind binnen een bepaalde if, zo weet ik welke if uitgevoert wordt. Ook kijk ik naar de waardes van dingen, zoals voor jou bijv. welke query er uitgevoert zal worden. Die query voer ik dan uit in de database en bekijk het resultaat.

• owww oke zal ik eens doen dan DANKJE :)

hij doe het goed met het unbuggen alleen hij maakt nog niks over wazig ik denk dat ik gewoon een foutje ergens heb met iets verkeerd gescript op de verkeerde manier dat de computer het niet snapt ofzowiets

--probleem opgelost--

PHP
    $data->cash                        -= $_POST['geld'];
            $clans->cash                       += $_POST['geld'];
            mysql_query("UPDATE [users] SET `cash`={$data->cash} WHERE `login`='{$data->login}'");
            mysql_query("UPDATE [clans] SET `cash`={$clans->cash} WHERE `name`='{$data->clan}'");

nu moet dus dit zijn

PHP
    UPDATE [users]
    UPDATE `[users]`

bedankt voor je hulp!

• Weet je ook waarom je `` die moet gebruiken bij [clans] en [users]
    omdat SQL die [] niet zo leuk vindt.

verder gebruik je `` wanneer je een column aanroept die de naam heeft van een functie binnen SQL.

Dus wanneer je een tabel count hebt, moet je het aanroepen met `` dus: `counts` omdat SQL anders denkt dat je hun functie count bedoeld.

• ow jah dat is ook wel fijn om te weten jah dankjewel ik wist gewoon dat je die nam bij ^^ counts bijvoorbeeld wel moest doen maar waarom eigenlijk wist ik niet dus dankjewel

en ik zie dat je jarig bent gefeliciteerd :) groetjes tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!