php error en login probleem

• ik ben zonet begonnen met een login script die ik voor het eerst (dus me eerste script) zelf schrijf en geen kant en klare download.

maar nu stuit ik op 3 problemen

1. Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/marco/public_html/Projecten/login-zelfscript/config.php on line 27

2. als ik inlog komt er te staan

Citaat

Verkeerde Gebruikersnaam of Wachtwoord

3. opgelost!

config.php -> ****** is alleen voor prive verder is het goed ingevult.

login.php

login-panel.php

logout.php

PHP
    <? 
    session_start();
    session_destroy();
    ?>

groetjes,
    Marco Boekholt

• Laten we om te beginnen eens de fout lezen: "Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/marco/public_html/Projecten/login-zelfscript/config.php on line 27." mysql_num_rows() heeft een verkeerde waarde gekregen voor de eerste parameter op regel 27.

Als we regel 27 er even bij pakken: $count = mysql_num_rows($result); zien we dat het ook nog eens maar een parameter krijgt, namelijk $result. $result is blijkbaar een boolean volgens de foutmelding terwijl mysql_num_rows() een resource verwacht.

Laten we nu eens zoeken wat $result bevat. Ah, gevonden: $result = mysql_query($sql); mysql_query() retourneert blijkbaar een boolean, laten we eens kijken wat het nog allemaal kan retourneren.

Op http://nl2.php.net/manual/en/function.mysql-query.php kunnen we lezen dat mysql_query() voor een SELECT/SHOW/DESCRIBE/EXPLAIN query een resource retourneert wanneer de query succesvol is of anders FALSE.

Ok, is de query die we uit willen voeren een SELECT/SHOW/DESCRIBE/EXPLAIN query? De query die we uit willen voeren is $sql, om laten we $sql er even bij pakken dan maar: $sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE username='$username and password='$password'";

Ja, $sql is een SELECT query dus mysql_query() retouneerd een resource wanneer de query geen fout bevat, en FALSE (een boolean) wanneer deze wel een fout bevat.

Nu je dat allemaal zelf hebt gedaan zie je misschien ook wel dat je een ' mist na $username.

Verder heb ik het volgende te melden:
    - Vervang session_is_registered('username') door isset($_SESSION['username'])
    - zie http://nl2.php.net/manual/en/function.session-destroy.php
    - gebruik <?php in plaats van de kortere maar niet door elke server ondersteunde <?

• Update zie config.php

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 23.12.11 19:39:50:
    Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /home/marco/public_html/Projecten/login-zelfscript/config.php on line 24

heb ik nu

• mag ik iemands msn mischien om zo vragen te stellen, want ik heb iemand op skype maar die is volgensmij weg

L.Groot: Let op!, e-mails uitwisselen is onder eigen verantwoordelijkheid en gebeurd niet in dit onderwerp maar altijd via PB.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!