Mod rewrite met lege vars

• Hallo,

Ik ben nu bezig de links om te vormen met mod_rewrite zodat deze korter en netter zijn.

Nu heb ik dit:

PHP
    RewriteEngine On
    RewriteRule ^zoekresultaten/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)$ zoekresultaten.php?zoeken=$1&setmerk=$2&merk=$3&model=$4&kleur=$5&transmissie=$6&kmvan=$7&kmtot=$8&vanbouwjaar=$9&totbouwjaar=$10&postcode=$11&straal=$12&sort=$13&carrosserie=$14&brandstof=$15&vanprijs=$16&totprijs=$17

Zoals te zien is zijn er erg veel GET waardes, en niet alles is verplicht waardoor er lege waardes kunnen zijn.
    (kmvan, kmtot, postcode, carrosserie, vanprijs, totprijs)

Kortom, ik krijg het niet werkend.
    Ligt het aan de lege vars, of doe ik iets verkeerd?

Mod_rewrite werkt wel op de server, en een simpel voorbeeld werkt wel.

PHP
    RewriteRule ^pagina/(.*)$ pagina.php?id=$1

Hoop dat iemand me er mee kan helpen, is me eerste keer dat ik mod_rewrite gebruik, en snap er nog niet zoveel van:$

Alvast bedankt,
    Pekeltje

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dat is een gigantisch lange url dan...
    Voor de verplichte delen gebruik je mod_rewrite om de url iets mooier te maken. Voor de optionele delen gebruik je $_GET waarvoor het ook bedoeld is.

• Klopt, zat nu te denken het merk en model om te zetten, setmerk en zoeken hardcoded laten toevoegen in de rewrite, en de rest via $_GET laten.

Is dit mogelijk?

Dus zoekresultaten/merk/model/?kleur=1...

PS: Is een systeem dat ik op stage moet aanpassen en wat via de GET werkt.
    En de URL moet dus beter worden gemaakt voor vindbaarheid.

En ben hier nogal slecht in:$

• Bij mijn laatste versie van mijn "mini" framework heb ik het zo gedaan dat mod_rewrite altijd naar de index wijst en via daar alle start. Echter kan de link wel gebruikt worden. Hoe deze eruit ziet maakt niet uit.

Ik heb dan een functie geschreven om van die /userid/1 een soort van GET te maken. Werkt perfect :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!