Database class deel 2

• Beste leden,

Maand terug ongeveer was ik begonnen met een database class te schrijven. Nu wil ik weten of deze class een beetje op de goede weg is. Overigens is deze class gebaseerd op een class uit c#.

Heb hem omgebouwd voor PHP maar weet niet of het zo goed is. Er moet nog documentatie in en error reporting.

• Enkele dingen,
    Waarom geef je meteen een waarde aan $connection en $queryResult?
    Ik heb nog nooit met MYSQLI gewerkt, maar als daar de verbinding niet bij leuk, krijg je dan geen error?
    Ik neem aan dat je het weet, maar voor de zekerheid. Roep de connect() functie aan in een try/catch.

Verder zou het leuk zijn dat indien er iets fout gaat bij de query dat je ook de error ziet(of juist niet).

• Erg leuk van al die recursie in Database::Insert() en Database::Select()! Verder gaan Database::Delete() en Database::Update() fouten geven.

Zoals ik de vorige keer al zei: Database::$hasConnection is overbodig.

Hier een al iets betere Database::Connect():

Waar zouden wij die C# class kunnen vinden trouwens?

• Is deze wat beter? een ding om query's mee uit te voeren en nu ook alvast om resultaten te tellen.

De c# class heb ik van een klasgenoot gekregen dus is niet te vinden.

Zou deze opzet zo werken? met $this->connection->query ?

[offtopic]
    Sorry voor het late reageren heb net een kleine operatie achter de rug.
    [/offtopic]

• Connect private maken en die aanroepen in een constructor. Disconnect private maken en die aanroepen in een destructor.
    Zo had ik het tenminste gedaan waarschijnlijk als er geen reden was om het niet te doen.

Op die manier bespaar je verderop in je code regels.

Misschien is het ook handig om een nieuw object aan te maken met Database_Result of zoiets. Dan hoef je niet te klungelen met getQuery en setQuery en dat soort dingen, maar dan haal je de resultaten uit een object.

Hallo, mijn naam is Aart Appel, ik ben 6 jaartjes oud en ik kan al lezen en schrijven. Ik heb me aangemeld op Criminalspoint omdat ik graag meer wil leren over .NET, Java en MongoDB. Ook ben ik op zoek naar een fulltime baan als professioneel zeikstraal.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!