Appdata/Roaming/logs.dat ??

• Ik wist even niet waar ik dit kan posten en hopelijk zit er een computer genie op cp die me hier even antwoord op kan geven..

ik heb gister een virus ontdekt.. en hij komt elke keer weer terug

maar ik wil even weten of dit ook bij de virus hoort
    of dat het gewoon bij de systeem hoort?

in appdata/roaming folder zie je geen logs.dat

maar als ik via cmd;
    cd %appdata%
    dir /ah

doe dan krijg ik dit:

09-10-2011[offtopic]........[/offtopic]18:37[offtopic]...............[/offtopic]475.136[offtopic]..[/offtopic]G34WGUMTDA.exe [offtopic]<-- viruss![/offtopic]
    04-07-2005[offtopic]........[/offtopic]04:56[offtopic]...[/offtopic]<DIR>[offtopic]................[/offtopic]iexplorer
    24-05-2011[offtopic]........[/offtopic]03:02[offtopic]...[/offtopic]<DIR>[offtopic]................[/offtopic]ijjigame
    07-09-2005[offtopic]........[/offtopic]20:07[offtopic]...............[/offtopic]332.847[offtopic]..[/offtopic]logs.dat [offtopic]<-- en dit is..?[/offtopic]
    [offtopic]..........................[/offtopic]2 bestand<en>[offtopic].............[/offtopic]807.983 bytes
    [offtopic]..........................[/offtopic]2 map<pen>[offtopic]..[/offtopic]10.388.267.008 bytes beschikbaar

(Let maar niet op de puntjes.. das gwn omdat cp niet tab spaces ondersteund)

dus ik wil graag weten wat die logs.dat is.. ik denk zelf een keylogger van die G34WGUMTDA virus.. die volgens my zelfs zichzelf ook weer aanmaakt na verwijdering.. telkens als ik m'n pc opstart.. start die programma ook op^^ want dat beweerde mijn anti-virus.. ik had beslist om hem toe te staan zodat ik er zelf eens na kan kijken..

als ik in cmd de logs.dat open
    krijg ik allemaal vreemde troeps waar ik m'n wachtwoorden enzo niet tussen vindt maar het kan zijn dat ze worden ge decoded/encoded..? idk

HELP

want ik ben van plan ze nu te gaan verwijderen maar ik weet niet zkr of dit nou zo slim is.

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• heb je wel gelezen wat er allemaal staat? volgens mij niet...^o)

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Citaat van BrokenTrack

Heb je gedaan wat ik zei?

Ik heb gegoogled, ik weet hoe ik verborgen mappen kan zichtbaar maken en ontzichtbaar.. maar wat wil daarvan mij helpen..? ik weet wat er staat.. en ik heb ook all gegoogled over de virus zelf.. maar ik kan nou niet mijn preciese antwoord vinden over die logs.dat en daardoor denk ik dat het een keylogger is maar als het niet zo is en ik verwijder hem.. nouja ik wil geen schade aan m'n eigen pc brengen daarom vraag ik het aan jullie wat ik zou kunnen doen ;)

Citaat van Luc

Verplaatst naar de juiste categorie. Dit heeft inderdaad 0.0 te maken met programmeren. Wel met je computer. Had je zelf ook kunnen bedenken toch?

ja sorry, ik was even vergeten dat jullie ook een 'comp' forum catogorie hadden, dus had ik hem even snel hier gepost en er bovenaan neergezet dat ik niet wist waar ik hem kon poste.. in de hoop dat jullie hem wel op de goeie plaats zetten (ik zag die onderste catogorie's over het hoofd. mja nu terug naar m'n probleem.

O o
    /||\
    /¯\

• Hoe kan het dat ik in 2 minuten Google wel kan vinden dat dit waarschijnlijk over een virus gaat aangezien ik resultaten tezien krijg van scanes die het als onveilig zien en jij dit niet kan vinden?

Overigens, scan de map eens met goeie software, dan weet je mogelijk veel meer.

• Nou het antwoordt zou simpel kunnen zijn, als iemand hier er meer verstand van het kon die gelijk antwoorden ten tweede er zou hier ook iemand even kunnen kijken naar zijn eigen appdata/roaming folder of diegene een logs.dat heeft (ik heb windows vista)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 14.10.11 19:23:51:
    kijk weet je waarom ik niet zeker ben dat dit een virus is..

omdat er een datum voor staat (VAN 2005!)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 14.10.11 19:41:46:
    ik heb de virus als volgd verwijderd:

cd %appdata%
    dir /ah
    attrib -s -h "G34WGUMTDA.exe" /s /d
    del "G34WGUMTDA.exe" /f

en hij wordt nu niet meer opnieuw in m'n appdata folder gegooit ;)

maar ik maak me nog steeds zorgen over die "logs.dat"

Help?

O o
    /||\
    /¯\

• Als je geen logs.dat ziet, maar hij geeft wel aan dat ie er is; dan is het inderdaad mogelijk dat het een verstuurd virus is die niet van je PC zelf is ^o)

De sollicitaties van HabboTimes zijn open, kijk snel op NL-HabboTimes.tk!

Post counter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

• virus zelf verwijderd en de logs.dat ook voor de zekerheid :) geen problemen voor zover dus topic mag wel gesloten worden,
    en ook voor de toekomstige probleempjes met zulke hidden virussen enzo.. (en als je anti-virus het niet opmerkt) kan je het zo dus handmatig doen, als je hebt gelezen wat ik allemaal zei..

met cd ".." en dir /ah kan je dus snel die dingen vinden (nja zo doe ik het^^)

Mvg, :slotje::slotje::slotje::slotje:

O o
    /||\
    /¯\

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!