• Hey CP

Ik heb Windows 7 geïnstalleerd op mijn Acer Extensa 5210. Het werkt goed, maar een ding werkt niet. Het opstarten duurt 15 minuten en het afsluiten ook nog eens 15 minuten. Ik heb eerder Windows 7 Ultimate erop gehad en werkte perfect. Een keer herinstalleren en het gaat ***. Ik heb nu Windows 7 Home Premium en Ultimate geprobeerd. Bij beide duurt het opstarten en afsluiten heel lang.

Mvg,
    Guitar

P.S.
    Minecraft doet het ook niet. Hij geeft deze Error:

• Citaat

Een keer herinstalleren en het gaat ***

Ik weet nou niet of dit nou positief of negatief is. Gewoon formuleren lijkt me dus handig.

Over je Minecraft problee, oplossing staat er letterlijk in:

Citaat

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
    This can usually be fixed by updating the video card drivers.

Updaten en mogelijk OpenGL downloaden, wat dat ook moge zijn.

Bij het opstarten, moet je is kijken welke programma's je opstart. Bij een herinstalltie, zorg ervoor dat je je schijf formateerd (maak eerst een backup). Ook is er een handig trucje om het afsluiten te versnellen door iets in het register aan te passen. Namelijk de afsluitijd van programma's.

• Die afsluit tijd van programma's zou ik niet mee kloten.
    Het is er namelijk voor een reden.
    De computer wacht een aantal seconden nadat het alle processen een kill heeft gestuurd, bij XP is dit iets van 10 ( of 20 ? ) seconden dat het gewoon aan blijft staan, daarna gaat hij uit.
    Als je dit naar 2 zet sluit hij natuurlijk snel af.
    Punt is alleen dat als na die 2 seconden nog programma's bezig zijn kan je bestanden verliezen en data corruption krijgen.
    Zal je vast denken dat overkomt mij niet, maar de volgende keer als je skype of msn opstart en je krijgt ineens steeds "*****.exe reageert niet meer" dan weet je het.

• Elco's zijn de boor condensatoren van de moederbord het lijken op kleine batterijtje's. Maar, lijkt me sterk dat het hier aan zal liggen.

Indien het geen schone installatie is controlleur dan de MSconfig is als er overbodige dingen opstarten, scan de pc op malware, spyware en virussen.

Controlleer de hardeschijf is: http://www.ultimatebootdisk.com, hier op staat een goed DOS programma, als je hem op cd zet kun je bootten vanaf de cd.

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!