• Beste,

Over een weekje of 2 ga ik een server halen welke is nog niet bekend.

Mijn vraag is :

- Welke server is GOED om hoster te worden en natuurlijk zelf wat spellen online(RPG). Mijn budget is MAX 2.000.

- Wie is betrouwbaar om mijn server te laten beveiligen (DDOS attacken blokeren firewall etc)
    Aangezien ik me niet verdiept heb en niet wil verdiepen in server kennis:P.
    (hiervoor kan ik ook betalen)

Met vriendelijke groet,

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • "Server halen". Ik begrijp fysiek, dus een bak met hardware? Dan is deze vraag namelijk eigenlijk hetzelfde als "ik heb $35.000, wat is een goede auto?". Oftewel, te weinig informatie.

Vwb. beveiliging voor onder andere DDoS aanvallen blijf ik de RioRey aanraden, al zitten daar ook de nodige kosten aan. Daarnaast is DDoS beveiliging het verkeerde woord, want er zijn veel verschillende manieren om DDoS aanvallen te doen. In geval van tien-duizenden pakketten versturen op jouw machine vanaf 100.000 IP's is er handmatig weinig te doen en wordt het pakketjes droppen. Goede firewall-regeling kan helpen.

Vragen ze echter 100.00-den keren een zwaar script op, zoals bijvoorbeeld een pagina met veel data en berekeningen, dan is het je eigen probleem en zul je dat script aan moeten passen / een limiet qua opvragingen op zetten / caching toepassen aan de kant van de server e.d.

Vertel eens wat meer over wat je wilt gaan serveren bijvoorbeeld. En waar komt de machine te staan? Colocatie in een fatsoenlijk DC, of thuis in de kelder? Moet er nog rekening worden gehouden met service agreements?

• Voor een echt degelijk advies zul je toch een stuk duidelijker moeten zijn.

Hoster? Oke, van wat? En vooral, welke applicaties ga je daarbij gebruiken? Wil je standaard webhosting aanbieden, of speciale varianten daarvan. Of misschien IRC-hosting, of image-hosting, of Ruby on Rails hosting? En aan welk OS zat je te denken?

Geef daarnaast eens een indicatie van wat je ongeveer nodig denkt te gaan hebben. Heb je een idee van de hoeveelheid klanten waarover we gaan praten??

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!