Wat voor programmeur ben jij?

  • Unittesting betekent het testen van code op het niveau van classes en methoden, doormiddel van code. Je schrijft dus testcode die checkt of jouw methoden wel het goede resultaat geven.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Unit_testing


    De test coverage geeft aan hoe goed jij je applicatie hebt getest. Regels, methoden en classes kunnen wel of niet worden geraakt (uitgevoerd) door jouw unittests. Als iedere regel code wordt getest heb je een test coverage van 100%, als je geen unittests hebt, is de test coverage 0%.


    @BrokenTrack: HTML is een opmaaktaal, en CSS defineerd daarbij stijlregels. XML is een techniek om data mee te stuctureren. Zowel HTML, CSS en XML zijn dus absoluut geen programmeertalen.


    stijnhau: Een formulier komt uiteraard in de view terecht. De views mogen van mij een uitzondering zijn (deze mogen best in PHP geschreven zijn), maar bevatten GEEN applicatie logica. Ze doen dus niets anders dat een pagina opbouwen. Ik had deze als uitzondering moeten noemen.


    @F.Ajeti: Testcoverage wat geld oplevert? Javascript kent geen test coverage? Weet jij überhaupt wel waar je over praat?


  • Javascript is niet mijn sterkste punt:)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!