Gebruikersnaam komt niet in database

• Beste cp,

Ik heb een bel script van ringtonio gemaakt, hierin slaat hij 1 belletje op in de database.

Echter slaat hij de naam van de speler niet op, ik krijg de volgende error:

PHP
    You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTO bestelling (gebruikersnaam, orderid) VALUES ('Resource id #11', 'TVO836')' at line 1

Het gaat hier om het stukje:

PHP
    Resource id #11

Het stukje code:

PHP
    $unieke_code = chr(rand(65,90)).chr(rand(65,90)).chr(rand(65,90)).rand(0,9).rand(0,9).rand(0,9);

$id = mysql_query("SELECT id FROM `gebruikers` 
                                    WHERE gebruikersnaam = ".$_SESSION['gebruikersnaam']);

mysql_query("UPDATE INTO bestelling (gebruikersnaam, orderid) VALUES ('".$id."', '".$unieke_code."')") or die(mysql_error());

Weet iemand wat er mis is?

edit:

PHP
    Duplicate entry '' for key 'PRIMARY'

Citaat van BrokenTrack

Betekent dat je een "dupicate", een dubbele, record in de database wilt doen. Wat betekent, er is al een record dat precies hetzelfde is voor een bepaalde column. Dat moet je even uitzetten of je moet iets uniek gaan maken.

Maar dat snap ik niet, ik heb niet 2x de zelfde record in de database.

EDIT:

Ik zag net dat er een primary sleutel was opgegeven (weet niet hoe dat komt)

die heb ik nu verwijderd en nu is de error weg, MAAR bij de id staat nu 0, terwijl mijn id 1 is.

hij zet dus nogsteeds mijn id er niet in.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Citaat van BrokenTrack

Ik zou maar gauw een streepje weghalen bij SQL op je profiel.

Moet natuurlijk INSERT INTO worden.

Wow, krijg nou wat.

Ik heb zitten slapen denk ik. Maar er is nog steeds een error:

PHP
    Duplicate entry '' for key 'PRIMARY'
  • Citaat van BrokenTrack

Betekent dat je een "dupicate", een dubbele, record in de database wilt doen. Wat betekent, er is al een record dat precies hetzelfde is voor een bepaalde column. Dat moet je even uitzetten of je moet iets uniek gaan maken.

Maar dat snap ik niet, ik heb niet 2x de zelfde record in de database.

EDIT:

Ik zag net dat er een primary sleutel was opgegeven (weet niet hoe dat komt)

die heb ik nu verwijderd en nu is de error weg, MAAR bij gebruikersnaam staat nog steeds helemaal niks. Hij pakt de gebruikersnaam maar niet uit de database.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!