vraagje

• een gewone hosting is vaak veel goedkoper. Nadeel je hebt geen eigen server, dus bent afhankelijk van anderen.. Waardoor je snelheid soms drastisch laag is aangezien er een ander een zwaar script aan het draaien is.

VPS is een virtuele server daar zit je dus met veel minder mensen op en kan je veel naar eigen beheer aanpassen.

Dedicated is gewoon helemaal een eigen server en is vaak ook het duurste. Maar kan je wel helemaal zelf samenstellen.

• Ik lees verkeerde dingen hier.

Allereerst, Zwepgangster. Dit is niet altijd het geval. Vaak moet je kiezen tussen een enkele OS. Je kan dus niet zomaar een Windows server nemen. Die moeten ze aanbieden. En aangezien de meeste een Linux server aanbieden...

Zoals Luc zegt is een gewone hosting vaak goedkoper. Dit omdat ze er meestal meerdere mensen op kunnen zetten. Ook hebben ze er ander software voor nodig.

Het klopt dus dat als een ander een zwaar script heeft dat jouw website eronder leidt. Echter, hier zit Luc fout, is dit natuurlijk ook het geval zo bij een VPS. Enkel is de kans veel lager. Een VPS heeft ook een beperkt aantal recources, net zoals een shared hosting. Enkel omdat er minder mensen op zitten is er minder kans dat er iets gebeurd en aangezien er een beperking op zit dankzij de VM software.

Een dedicated server is dus gewoon een volledige server huren zonder VM.

Aangezien je de servers kan beheren en dus dingen erop kan instaleren kan je er ook andere software op draaien zoals een Teamspeak server. Enkel kan een hoster dat natuurlijk nog steeds blokeren door de desbetreffende poorten te blokeren en het moet compactabel zijn met de OS.

Dit alles heb ik gezegd naar mijn eigen kennis. Er kunnen dus fouten in zitten.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!