CP Offline

  • Even wat namen gefilterd van de concurrent, op hun verzoek.


    Zoals ik eerder zei zijn er maar 2 dingen hier aan te doen:
    1) Server opnieuw installeren, maar dan is CP even offline (of moet ik hem verhuizen, wat nog langer duurt).
    Dan crasht de kernel wss niet meer, maar dit kost mij wel 3 dagen werk als ik het zelf doe.
    Als ik het uitbesteed kost het me een kleine 250 euro.


    2) Server bijkopen en als firewall inrichten, een eerste lijns defence, zodat er minder tot bij CP komt
    Nadeel: kost redelijk wat, firewall instellen en optimaliseren kost tijd, en is geen perfecte oplossing


    3) Vragen aan onze provider om onze huidige firewall server beter en strenger af te stellen.
    Nadeel: hun tarief is 80 euro per uur en ik zou niet weten wat ik hen juist kan vragen. Het is ook niet zeker of ze dit willen doen, want deze firewall beschermt meerdere klanten van hen (colocated servers).


    4) Een 2de server bijkopen of onze huidige klanten server mee inschakelen als load balancing.
    Nadeel:
    - klantenserver wil ik niet belasten, klanten moeten altijd vlot draaien en gescheiden zijn van onze eigen projecten.
    - Een servertje erbij kost iets van een 100 euro per maand, maar dan moet er ook nog een andere server bijkomen die de loadbalancing effectief doet... Dit kost ook wat.
    Bovendien heb ik geen ervaring met loadbalancing, maar is het wel zeer lastig om op te zetten en goed te laten overschakelen tussen servers in geval van een ddos.


    Ik zie goed genoeg in mijn huidige job dat het niet eenvoudig is om loadbalancing 100% correct te laten verlopen.
    Er gaat vaak wel iets mis...
    Bovendien moet alles gerepliceerd worden, wat de grote moeilijkheid is...

  • Citaat van BrokenTrack

    Ik weet niet veel van netwerken en servers af. Maar ik weet dat het mogelijk is om op plekken DDoS protected hosting af te nemen. Dat is dus ook nog is een mogelijkheid.



    Dan zit je wel gelijk met een server die rond de 400 euro per maand kost.. Lijkt me voor CP geen oplossing.

  • Das gewoon een hele grote lijn beschikbaar hebben


    krijg jij een DDOS van 10 gigabit, dan kan je op je handen tellen welke mensen je dan willen helpen.

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 12.05.11 16:19:43:
    @ Koen rens, dat valt wel mee qua load balancing.


    Je kan een HTTP cluster opzetten,
    Deze kan je blijven uitbreiden en via RSYNC of SVN constant laten syncen,


    Dan heb je 1 MASTER DB server waar je http cluster servers op connecten.


    wil je op allebei de servers de DB draaien voor snelheid?


    MYSQL MASTER MASTER REPLICATION SETUP + HTTP CLUSTERING
    Dat is de perfecte combo ;)

    Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    ******
    Msn:** Stuur maar PM.

  • voor die paar keer per half jaar dat er eens een website paar uur uitligt? Mwa, lijkt me beetje overbodig grote of moeilijke investeringen te doen. Dan maar even geen CP, je 100% beschermen gaat niet, en als je alles goed logt en de dader pakt, valt daar soms nog wat uit te halen..


    Maar waar praten we over, de server lag er max 10 uur uit. Dan maar 10 uur even wat anders doen, of hebben jullie geen leven buitenom cp?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!