OOP scriptje

• prob, nu krijg ik geen resultaat maar als ik bij add_candy ook toevoeg en het echo'ed dan krijg ik ook niet een volledige string in array vorm maar alleen array()

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • tip: laat add_candy $this returnen

PHP
    public function add_candy($new_candy) {
            $this->candy[] = $new_candy;
            return $this;
        }

wat je dan kunt doen is het volgende:

PHP
    $candy->add_candy('m&n')->add_candy('drop')->add_candy('bounty')

voor de rest is het misschien handig om nog een <br /> te echoen...
    maakt het ietsjes overzichtelijker...
    en als je een array door print_r() haalt is het ook nog wel fijn om dat tussen <pre>-tags te doen.

en die output komt volgens mij niet overeen met het laatste script dat je hebt laten zien...
    misschien is het handig als je het volgende onderaan het script zit voor ons:

PHP
    <hr />
    <?php
    highlight_file(__FILE__);
    ?>
  • we zien beide iets over het hoofd pim...
    view_candy is een functie...
    dus of $candy->view_candy() of $candy->candy zal gebruikt moeten worden...

patrick, zet je error reporting hoger :p

• het is een begin:

Notice: Undefined property: candy::$view_candy in /home/patrick/domains/noxxie.nl/public_html/candy.class.php on line 19

Notice: Undefined property: candy::$view_candy in /home/patrick/domains/noxxie.nl/public_html/candy.class.php on line 20

EDIT;

werkt al () moest erbij :D thanks mensen :P nu nog bedenken wat ik er aan kan uitbreide :)

• Jaaaa dat is waar ! Daar heb ik ooit eens 2 weken aangezeten en toen ineens zag ik het, ik kan wel van een brug springen :p

ALs ik naar het voorbeeld kijk werkt hij toch?

• simpel gezegd zit het zo: bij de OO denkwijze wordt alles door een object vertegenwoordigd...

dus een snoep fabriek wordt door een object vertegenwoordigd...
    hiervan kan je bijvoorbeeld de kleur veranderen, het aantal personeel, de verschillende soorten snoep die die maakt, alles...

en elk snoepje dat gemaakt wordt moet weer vertegenwoordigd woorden door een snoep object...
    ook hier kun je eigenschappen van aanpassen...

en dan laat je die fabriek dus leuk snoepjes maken!

ik vraag me af of pim me voor is geweest...

• dus een classe maken die een fabriek voorsteld...

deze zou de een class kunnen extenden genaamd fabriek (met eigenschappen die elke fabriek heeft) deze child class van fabriek heeft dan bepaalde eigenschappen (en functies) die niet iedere fabriek nodig heeft.
    en elk snoepje dat deze fabriek maakt wordt dan vertegenwoordigd door een andere class, bijvoorbeeld candy.

op het moment lijkt candy veel meer op een fabriek dan op een snoepje... :p

dan zou je bijvoorbeeld een form kunnen maken waar je opgeeft hoeveel van welk snoepje je wilt maken.
    en dan leuk in een loop de functie aanroepen die een nieuw snoepje maakt, en deze aangeven welk snoepje je wilt maken.
    maar dan kan je allemaal zelf verzinnen

• probeer eens iets als dit te maken:

geen idee of het fouten bevat.
    maar bekijk de code, en hopelijk begrijp je het.
    elk ijsje wordt vertegenwoordigd door een object.
    en de fabriek is ook weer een object...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!