Statistieken

• Hallo !

Ik ben bezig met een nieuw project om mijn vaardigheden beter te maken.
    Nu wil ik het volgende weten :

Ik wil zeg maar dat er page views geteld worden. Zonder Google Analytics of Awstats.

Maar gewoon in een script. Is dit mogelijk ?

Alvast bedankt :cheer:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dit is zeker mogelijk. Dit kan met vrijwel elke server side taal, zoals PHP.

Een heeeel simpel script wat elke bezoeker telt:

PHP
    <?php
    mysql_query("UPDATE bezoekersteller SET bezoekers = bezoekers+1") or die(mysql_error());
    ?>
  • PHP
    if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == $db->ip) { "gebeurt niks" } else { mysql_query("UPDATE bezoekersteller SET bezoekers = bezoekers+1") or die(mysql_error()); }

Zoiets dus.

• hier krijg je stukje uit mijn website zelf aanpassen.
    heb ik zelf gescript dus let niet op de netheid.

• Citaat van eeyk

hier krijg je stukje uit mijn website zelf aanpassen.
    heb ik zelf gescript dus let niet op de netheid.

Bedankt !:cheer:
    :slotje:

• Citaat van eeyk

Dat telt alleen de pageviews als ik dus f5 10x in druk krijg je 10bezoekers.

om dit tegen tegaan maak je een database die de ips onthoud en 1x per dag opschoont.

Er wordt toch ook gevraagd voor een pageview script en geen bezoekersteller :p
    Of heb ik het nu mis???

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• Citaat van Sp1d3r

Er wordt toch ook gevraagd voor een pageview script en geen bezoekersteller :p
    Of heb ik het nu mis???

Onnodig bericht als je het script leest is dit ook een paginavieuw teller.

mysql_query("UPDATE `webstats` SET `aantal`=`aantal`+'1' WHERE `id`='1'");

• Citaat van eeyk

Onnodig bericht als je het script leest is dit ook een paginavieuw teller.

mysql_query("UPDATE `webstats` SET `aantal`=`aantal`+'1' WHERE `id`='1'");

Mag ik je vragen waar het woord bezoekers wordt vermeld in het eerste bericht?
    Ik zie namelijk toch echt staan pageviews.

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• Dat telt alleen de pageviews als ik dus f5 10x in druk krijg je 10bezoekers.

Als je deze zin leest, is een zin door jou getypt.
    Jij begon over bezoekers terwijl de TS vraagt om pageviews.
    Dat is het enige wat ik bedoel, blijkbaar ben je niet slim genoeg om dat snappen...

Dus nee tis niet offtopic, jij ging offtopic door over bezoekers te beginnen i.p.v pageviws ;)

• Citaat van Sp1d3r

Dat telt alleen de pageviews als ik dus f5 10x in druk krijg je 10bezoekers.

Als je deze zin leest, is een zin door jou getypt.
    Jij begon over bezoekers terwijl de TS vraagt om pageviews.
    Dat is het enige wat ik bedoel, blijkbaar ben je niet slim genoeg om dat snappen...

Dus nee tis niet offtopic, jij ging offtopic door over bezoekers te beginnen i.p.v pageviws ;)

Gast de enigste die dom doet ben jij dat jij reageer zonder oplossing wie had hier de oplossing.

oké klaar uit en nu krijg je ook geen reactie terug ik verlaag me niet naar jou niveau.

• Citaat van eeyk

Gast de enigste die dom doet ben jij dat jij reageer zonder oplossing wie had hier de oplossing.

oké klaar uit en nu krijg je ook geen reactie terug ik verlaag me niet naar jou niveau.

Waarom een oplossing geven als die er al was?
    Het gaat mij erom, het ging om een pageviews script en geen bezoekersteller script...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!