tips layout optimaliseren

  • Bij het designen van een crime/maffia game kom ik vaak het probleem tegen dat de layout uitermate groot is(in bestandsgrootte niet px :P)


    Dus ben ik opzoek naar zoveel mogelijk tips om de layout te optimaliseren voor het web.


    Ik gebruik meestal transparantie bij een layout maar bij somige slice stukken komt geen transparantie voor :P


    Tips?



    Ik heb zelf getest of het verwijderen van onzichtbare onderdelen(lagen/layers met een transparante oog) invloed heeft op de image grootte en ja het heeft invloed Dus ik verwijder meestal onnodige dingen :P
    dat is 1

  • Wat eventueel kan werken,
    is werken met CSS Sprites.
    Hierdoor kan zijn dat het totaal bestand waarin alle plaatjes zit iets groter is als alle lossen bestanden.
    Maar dit wordt dan weer gecompenseerd doordat er maar 1 url request gedaan wordt en niet 8, wat weer load verminderd.

  • SkyNet
    een .psd bestand dat later voor het web wordt gebruikt dus hierna genoemd .html en .css
    maar tips voor .html en .css zijn ook welkom:D


    @Perrytje11
    Ik heb het over een layout.psd :P
    maar bedankt voor een .html en .css tip :P


    Tieske91
    Wil liever alle images appart zodat als er iets niet past of ik weg wil zo met een klik en del knop ingedrukt weg kan krijgen :P

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 09.03.11 01:35:06:
    Edit:
    Tieske91


    bedankt voor de css sprite tip.
    Ik heb net even gegoogled en kwam erachter dat het zeer handig is bij het laden van een knop dus mouseover, mouseout en onclick in 1 image.
    Het heeft zeker de laadtijd verbetert want meestal bij een url(/image) request begin je bij 0kb/s
    [offtopic](dat is bij elke download functie/optie/request en ook met rennen xD begin je ook bij 0km/u)[/offtopic]en dan tot 50kb/s ofzo dan is de ene image geladen maar als je een totaalimage hebt ga je van 0kb/s naar 250kb/s (vanwege de grootte) veel sneller dus
    tijdswinst van 400%!!
    Ps. nu is de preload functie van een aantal webtalen niet meer nodig :P

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!