• heel simpel!


    javascript een functie maken met een timeout, deze timeout die laat je om de 10 seconden refreshen ( dit omdat je anders teveel loading krijgt ) ! Daarna zal je een ajax call moeten uitvoeren, via deze ajax call laad je de php opnieuw in en kijk je of je nieuw bericht hebt.



    hier klein voorbeeld hoe je het simpel kan opbouwen, je zou nu alleen nog ajax call moeten maken en daar uit moet je alleen nog gegevens ophalen en je bent klaar.


    Edit: eigenlijk als je continue wil checken zal je continue de interval moeten neer zetten buiten de functie en dan de functie aanroepen waarin je de ajax call opvraagt.


    Als je wil weten hoe cp dat doet, kijk naar het bestand tracker.js en dan de functie updateTracker en die roept een ajax call op en daarna roept hij een functie aan PB_tracker_response.


    [offtopic]
    hier en daar zal cp eigenlijk ook wat optimalisatie nodig hebben in de js, zie dubbele dingen wat je ook in 1 kan doen of simpel weg een functie van kan maken en die aanroepen wat ook weer veel scheelt.


    Overigens compressen is misschien ook wel handige optie om de load te verminderen?!
    [/offtopic]

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dat zou wel lukken voor een nieuw bericht popup.
    Maar had het liever 'Live' gezien dus niet je krijgt een bericht op de 1e seconde en moet nog 9 seconde wachten totdat je een popup krijgt.
    Zou denk ik ook niet zo zijn voor een chat.
    Maar als je daar een script voor hebt een 'live' reactie op iets
    Dan ben ik super blij :D :D.
    Denk niet dat het kan maar als iemand het weet is diegene welkom om mij een pm te sturen.


    Hierbij sluit ik het topic omdat het stukje script wat NielsB stuurt goed genoeg is voor een nieuw bericht popup
    :slotje:
    [offtopic]Maar een pm met een 'live reactie op iets' script is altijd welkom![/offtopic]

  • Leuk en aardig, maar live time kan NIET!
    een chat heeft ook gewoon een refresh om de zoveel seconden om te kijken of er iets is geplaatst. ;)


    zolang je gewoon de juiste tijd mee geeft aan je interval kom je al een stuk verder. ;)


    succes.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!