2 functies gezocht

  • Beste CPers,


    Ik ben opzoek naar 2 functies maar ik weet niet hoe ze heten en ik weet eigenlijk ook niet of ze bestaan.


    1:
    Een functie die aan de hand van getallen gaat aftellen.
    Ik heb bijvoorbeeld 2 getallen 800 en 500, dan is het de bedoeling dat die 800 gaat aftellen tot hij ook 500 is. Weet iemand of daar een functie voor bestaat?
    (Ik heb het nodig om een afstand op de kaart van google maps te bereken. Maar dan niet de afstand daar tussen maar gewoon hoe lang je er ongeveer over zou doen en dan dat die die tijd gaat aftellen.)


    2: Opgelost!
    Een functie die er voor zorgt dat als de tijd verstreken is dat er automatisch nog een extra stuk tekst bij komt. Dus bijvoorbeeld in mijn geval:
    na 10 seconde: De brandweer is aangekomen.
    na 14 seconde: De politie is aangekomen.


    En dan dat die zo steeds meer tekensten laat zien..


    Alvast bedankt,
    Blackboss

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik zoek een manier waarmee ik dat gene kan doen dat ik omschreven heb. Het liefst PHP, maar volgens mij kan dat aftellen alleen met javascript.
    Maar zijn er speciale manieren om een van de bovenstaande uitleggen op te lossen of weet iemand een omweg om een van de uitleggen op te lossen?


    Met vriendelijke groet,
    Blackboss

  • Voor je eerste probleem:
    Je wilt iets berekenen, dus dat aftellen lijkt me sowieso een beetje vreemd. Maar als je in PHP wilt aftellen van 800 tot 500, kan dat als volgt:


    PHP
    <?php
    
    
    for($i = 800; $i >= 500; $i--) {
     echo $i . '<br />';
    }
    
    
    ?>


    Je tweede probleem neigt wel heel erg naar JavaScript (en daarmee waarschijnlijk ook je eerste?).


    In JavaScript bestaat er zoiets als setTimeout en setInterval. Kijk daar maar eens na.

  • @Killingdevil: Bij mijn eerste probleem was dit niet de oplossing die ik bedoelde. Ik zal het nog even proberen uit te leggen:


    Ik wil eigenlijk dat der een tijd gaat lopen, bijvoorbeeld die 500 seconde. Dat deze verder gaat tellen naar 800. Dan is de bedoeling dat je dit ziet tellen of dat je een balkje ziet met een percentage hoe ver die is.
    Die getallen 500 en 800 haal ik dan uit de co?naten van een kaartje dat je ook op de site ziet. Dus eigenlijk dat die gaat doen alsof je onderweg bent van punt A naar punt B. Maar dan dat de wachtijden ongeveer kloppen met de afstand tussen punt A en punt B.



    Aan de uitleg van me 2e probleem heb ik heel veel gehad. Heel erg bedankt.


    Alvast bedankt,
    Blackboss

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 14.02.11 22:52:06:
    Ik heb tot nu toe al een stuk gemaakt alleen blijf ik nu even hangen. Op de een of andere manier geeft die nu bij alle regels steeds dezelfde naam. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?



    Alvast bedankt,
    Blackboss

  • Je vergeet sommige variabelen die je in php maakt in javascript te ECHOen.
    Dus weergeven: <?PHP echo $ia++; ?> en <?PHP echo $ib++; ?>


    verder loop alles even goed af want ik zie nog sommige slordige foutjes in je javacript waardoor hij al niet goed doet zoals afsluiten van een document.form.tekstvak.value in je aankomst function.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • NielsB, Ik heb het aangepast maar het geeft nog geen verschil. Zou je ook willen uitleggen wat ik met javascript fout heb gedaan? Want het is eigenlijk een van de eerste keren dat ik javascript gebruik.


    EDIT:
    Heb het ondertussen al opgelost.;) Bedankt allemaal.;)


    NielsB: Zou je alsnog even de fouten willen uitleggen om fouten in de toekomst te vorkomen.


    Met vriendelijke groet,
    Blackboss

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!