ik vroeg me af wat het beste programma is voor html en php scripting.
grt dia
ik vroeg me af wat het beste programma is voor html en php scripting.
grt dia
Dreamweaver of Notepad ++
Php Designer..
Gewoon notepad ++, lekker overzichtelijk.
notepad ++? noem een voorbeeld waar ik screen van dat te kunnen kijken of is dat standaard op je computer?:$
gewoon googlen.. ]
is gratis te downloaden
Adobe Dreamweaver
Notepadd++ (gratis)
Php Designer
Netbeans (gratis)
is het ongeveer net zo overzichtelijk als dreamweaver? (vind dreamweaver een heerlijk programma maar krijg een hartverzakking van die serial keys...
aha mooi programma ga het direct downloaden;) overig kan topic :slotje:
Notepad ++ is inderdaad lekker progamma
Lekker snel met opstarten etc. :slotje:
Uit het lijstje dat ik gaf raad ik toch echt notepad ++ het meeste af
Neem dan beter Netbeans, gebruik ik zelf voor school.
Netbeans & Dreamweaver is opzich wel goed.
Maar Notepad ++ is 10 keer zo snel met opstarten.
Eclipse PHP vind ik ook erg fijn om mee te werken.
wij werken op school met laptop zou mooi zijn als we ook zoiets op school laptops konden krijgen voor de vrije uurtjes maar nee hoor kan natuurlijk niet. ik download nu notepad ++ en vanmiddag als ik terug ben netbeans dan ga ik even kijken welk programma ik het beste mee overweg kan(h)
Citaat van BrokenTrackUit het lijstje dat ik gaf raad ik toch echt notepad ++ het meeste af
Neem dan beter Netbeans, gebruik ik zelf voor school.
En waarom raad je notepad++ af?
Wat voor features heb je nodig bij PHP scripting/
php designer ftw.
XDebuger support, voor als je OO wilt gaan programmeren is de features voor PHP documentator ingebouwd, live functie's bekijken hoe je ze moet invullen (popup erboven) en nog veel meer functie's. Start velemale sneller op dan dreamweaver die naar mijn mening ook nog is een irritante interface heeft (zowel cs4 als cs5)
Daarnaast heeft PHPDesigner SVN ondersteuning ingebouwde FTP browser (handig voor live editing) automatische error melder in de codering. Ondersteund frameworks voor zowel php als javascript (inclusief JQuery, mootools Dojo en prototype).
Aka een iets uitgebreider programma dan dreamweaver en notepad++ voor beginners miss notepad++ maar de werking van phpdesigner is velemale beter voor beginners vanwege de automatische functie melding hoe te gebruiken.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!