OVerbodige ruimte opvullen met spam

  • Hej,


    Ik was weer ingelogd op de directadmin van creativedev.nl en zag opeens een enorm verschil van mijn webruimte. Hij stond op ~2,8GB aan gebruikte ruimte. Na een beetje zoekwerk kwam ik er achter dat het automatisch aangemaakte e-mail adres (wat verder nergens bekend is ) in de 2729.9Mb gebruikte voor e-mail adressen.


    Ik vraag me dus af of anderen dit ook hebben gehad. Zal misschien vanmiddag antagonist nog even contacteren.


    Niels

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • De cronjobs zijn het dan denk ik. Aangezien bij mij elke minuut 3 draaien voor mijn scene project. Hij vult zich tenminste steeds aan dus even uitzoeken hoe ik dat weghaal :p

    PHP
    >/dev/null 2>&1


    Je kan gelukkig via DA de spambox legen. Zal ook wel eens kijken of ik hem kan verwijderen aangezien het toch geen nut heeft en je er ook niet op kunt inloggen..

  • Heb dit ook wel eens gehad met een mail-scriptje. Deze maakte een oneindige lus, en die mails hebben meer dan een dag op de mailserver in de wachtrij gestaan.:p Had toen niet voldoende kennis en rechten om die mails eruit te flikkeren, dus me mail-adres maar verwijderd.


    Recent had ik het met een mysql query. In één van mijn scripts (config-file nota bene), stond een foutje waardoor er een oneindige lus kon ontstaan. Heb toen de processen die in die lus waren blijven hangen beëindigd. Maar moet wel zeggen: De database-server van mijn host liet het niet merken! Wat is dat een snel ding zeg...

  • Elk direct admin account maakt automatisch een email adres aan.
    Als er vervolgens fouten zitten in je cronjobs of de scripts die hij aanroept krijg je een automatische email.
    Via het cronjobs menu in directadmin kun je aangeven dat je geen emails meer wilt.


    Edit:
    Waarom b.t.w. 3 per minuut? Dat heeft de server namelijk niet zo graag :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!