Scripts samenvoegen?

• hallo allemaal ik heb nu 3 scripts on te trainen

1 voor het te maken als trainen?p=misdaad
    2 voor misdaad
    3een voor auto stelen

hoe kan ik dit het beste maken.

dit is script 1

PHP
    <?php /* ------------------------- */

$page					= $_GET['p'];
      if($page == "misdaad")
        include("trainingmisdaad.php");
      else if($page == "auto")
        include("trainingauto.php");

/* ------------------------- */ ?>

ik wil daar inpplaats van de include de scripts zelf hebben maar het lukt me niet

kan iemand dit even uitleggen?

• je moet werken met accolades ( { } )
    vb:

PHP
    if(blaat == blaat) 
    {
    echo 'asdas';
    } 
    elseif(blaat != blaat) 
    {
    echo 'blaat is niet gelijk aan blaat';
    }

de accolades kunnen er voor zorgen dat alles wat tussne die dingen staat, kan worden uitgevoerd.
    Voordeel ervan is dat je meer regels kan gebruiken dan als je zonder { } gebruikt ( die kunnen namelijk maar 1 regel in een if of else gemaakt worden. )

oplossing voor jouw code:

hoop dat ik je zo verder kan helpen.

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• dus zo?
    (heb alleen nog auto gedaan)

• nee maar luister het probleem zit hier dat mensen eerst zo veel opmerkingen maken zodat je geen hulp meer nodig hebt maar ik probeer te leren door het zelf te doen en uitleg te vragen tot veel anderen hier.

• Je kan misschien wel doen dat je maar 1 training per x kan doen. Dat scheelt dan ook weer 2 regels. Voor de rest staat het nu goed. En ik snap je point wel, waarom zoveel als je het in 1 kan doen plus je kan het altijd nog overzichtelijk maken.

• inderdaad jemajeroen.. Zoek het dan maar lekker zelf uit;)

Als jij lekker eigenwijs wilt doen moet je dat vooral doen. Als wij zeggen dat het niet overzichtelijk is dan wil meneer gewoon dat doen omdat hij dat wilt.. Je vraagt hier toch om hulp of zie ik dat verkeerd? En als je die hulp krijgt d.m.v. tips dan kan je hier wat mee doen maar niet zo achterlijk gaan reageren. Op die manier zegt iedereen straks: Dag jeroen!

• Lijkt erop dat mijn reactie niet helemaal goed ontvangen is...

Iets proberen te leren is goed, maar een goede programmeur wordt je nooit als je je niet afvraagt waarom je eigenlijk iets wilt. Ik kan je best uitleggen hoe je met een if-structuurtje alles bij elkaar in kunt plakken, dat is zo spannend niet. Veel interessanter is het om een goede architectuur in je code je hebben. Het idee achter deze wijzigingen van jou is een verbeterde architectuur, dan mag ik toch aangeven dat ik denk dat het geen goed idee is?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!