Layout betaald niet gekregen

• Beste leden,

Ik heb zo'n 2 weken geleden een opdracht gegeven aan iemand om een layout te maken. Diegene heeft dit gedaan. zo'n 1,5 week geleden heb ik hier dus ook voor betaald. Maar tot op heden nog steeds geen layout ontvangen.

Diegene is ook slecht tot niet te bereiken en komt steeds met kutsmoesjes dat ie niet bij zijn pc kan en blabla..

Nu heb ik zeer weinig vertrouwen dat het nog normaal afgehandeld zal gaan worden.

Diegene heeft het nu namelijk weer uitgesteld tot Zondag. Terwijl ik nu een klant moet laten wachten op zijn layout. En ik maar moet afwachten of ik hem zondag ook echt krijg.

Mijn klant zit nu dus ook met een probleem daar hij 1 januari online wilde zijn met zijn site.

Nu vraag ik aan jullie, Wat kan ik hiermee en wat zou ik eraan kunnen doen?

A.u.b. geen bijdehandte of onnodige opmerkingen hier!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Staat het zwart op wit dat je de layout heb gekocht bij hem dan kan je nog aangifte doen zoniet dan blijft er maar weinig opties over

Het is of zelf een layout maken of een nieuwe layout laten maken bij iemand anders waarvan je feedback heb
    niet slim eerst betalen dat is de fout die je hebt gemaakt want wat nou als de layout helemaal niet goed is dan zat je ook met gebakke peren

• Beetje rare reactie.

Ten 1e heb ik een betaalbewijs van mijn bank. Daarbij heb ik betaald nadat ik de layout goedgekeurd had.

Hij zou wachten tot hij de betaling binnen had(daar ik een abn gebruik en hij een ING). Hierna zou hij hem opsturen wat dus tot op heden nog steeds niet gebeurd is.

• Het is ook logischer om in de toekomst pas als het product binnen is te gaan betalen.

Daarnaast kan je anderen aanmelden dat ze niet zaken moeten doen met deze persoon als er werkelijk niks van komt.
    Geef het gewoon nog even tijd en als niks geleverd word zoals skynet zei, geld terugeisen.

• Dus jij krijgt altijd voordat je iets betaald je product? Dacht niet dat het zo werkte in deze wereld hoor;)

Daarbij zit ik dalijk dus met een klant die op een gegeven moment gaat weigeren dit kost me nog veel meer geld.

Kan ik dit op die persoon verhalen o.i.d.?

• Citaat van RDMNL2010

Dus jij krijgt altijd voordat je iets betaald je product? Dacht niet dat het zo werkte in deze wereld hoor

Uh ja dat heb ik vaak zat dan doen ze het in een rar bestand en dan zetten ze er een password op en encrypten ze het rar bestandje.
    en dan na het betalen krijg ik decryptie met password

• Citaat van insaneflame

Uh ja dat heb ik vaak zat dan doen ze het in een rar bestand en dan zetten ze er een password op en encrypten ze het rar bestandje.
    en dan na het betalen krijg ik decryptie met password

komt op hetzelfde neer.. je krijgt je product dus pas na betaling;)

• Citaat van RDMNL2010

Dus jij krijgt altijd voordat je iets betaald je product? Dacht niet dat het zo werkte in deze wereld hoor;)

Daarbij zit ik dalijk dus met een klant die op een gegeven moment gaat weigeren dit kost me nog veel meer geld.

Kan ik dit op die persoon verhalen o.i.d.?

9/10 keer krijgen ze pas geld of ik teken ik pas als ze aan m'n voordeur ermee staan.
    Uitzonderingen zijn amazon.com of bol.com maar dat kan je niet vergelijken met andere zaken of eenmansbedrijfjes.

• Ik werk al jaren met het volgende systeem:

Eerst opdracht laten uitvoeren , betalen en dan ontvangen. Het gaat normaal gesproken altijd goed tot op heden..
    Behalve bij deze persoon die het lekker makkelijk vind om geld te verdienen en verder niks te leveren. Snap overigens niet waarom hij zo moeilijk doet aangezien het layout al gemaakt is!

• Ik denk niet dat ik voor iedereen kan spreken hier op criminalspoint maar ik als grafische vormgever werk volgens de volgende methode en dat is een geslaagde manier namelijk de

Three Easy Ass Steps
    -----------------------------------------------------------------
    1. 50% van de offerte vooraf betalen.

2. 25% van de offerte betalen na goedkeuring van het (functioneel) ontwerp.

3. De laatste 25% voor oplevering of overdracht van de rechten.
    -----------------------------------------------------------------

Ik zou het gewoon zo handhaven.Uiteraard de rechten & plichten in een duidelijke overeenkomst vermelden en door de klant laten ondertekenen.

dan kan er nooit wat misgaan.

Met vriendelijke groet,
    Mohamed Bourjel

Mediazstudios / Audiovisuele & Grafische vormgeving
    Goodhosted / De no-nonsense webhosting provider
    kvk:53265025

• komt nog steeds op hetzelfde neer je betaald voordat je uberhaupt iets gekregen heb(zoals ik het dus ook gedaan heb, overigens wel nadat ik het layout gezien had en goedgekeurd).

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 02.01.11 23:03:57:
    Het probleem is opgelost En hierbij dus ook een slotje!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!