Internet Probleem

  • Hallo leden,


    ik heb een probleem met me computer want me internet die doet het niet hij zit alleen op lokaal en doet verder niks.
    ik kan wel met me laptop gebruik maken van internet draadloos en ook met de zelfde lan kabel die ik voor me pc gebruik.
    ik weet echt niet wat de probleem is ik denk dat het aan me computer zelf licht.


    Kunnen jullie me aub helpen? alvast bedankt :D
    Seliim.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je hoeft je interne IP-adressen niet onherkenbaar te maken, want die IP-adressen kunnen we toch niets mee. Je had beter je MAC-adres kunnen maskeren...


    Ik zie dat je DHCP uitgeschakeld hebt staan. De meeste routers maken wel gebruik van DHCP om IP-adressen uit te delen aan de systemen binnen het netwerk. Vergelijk deze instelling eens met de instelling van je laptop.


    En aangezien je nu de IP-adressen zo lastig leesbaar hebt gemaakt: Valt het adres van de gateway wel in hetzelfde netwerk als je eigen adres? (Zie hiervoor de subnetmask) En is de standaard gateway wel het adres van je router?

  • Killingdevil bedankt voor je reactie dit zijn gewoon de instellingen van me laptop die heb ik het zelfde gedaan.
    ik begrijp niet zoveel van computers maar hoe moet ik de DHCP inschakelen dan?

  • Vaak maakt je PC geen gebruik van een DHCP server omdat je zelf al hebt ingesteld met welk IP-adres je wilt werken. Dan hoeft er tenslotte geen IP meer te worden toegegeven. Je zou eens kunnen kijken bij de eigenschappen van je IPv4 connectie, of daar toevallig al gegevens staan ingevuld, zoals de gateway, subnetmask en IP-adress.

  • Heb ik gedaan maar alleen nu zie ik geen gateway enz hoe komt dat?

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.11.10 21:10:11:
    Kan iemand me helpen de DHCP staat nu wel aan maar nu is de gateway helemaal leeg.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!