beetje hulp nodig

• hallo allemaal,
    ik heb hier een stuk je script er is iets fout in maar ik weet zo 123 niet wat.

misschien weten jullie het.

PHP
    elseif ($_POST["6"]) {
    if ($data->credits < 7) { fout("Je hebt nog te weinig stempunten!");return; } 
    if ($data->hp > 90) { fout("Je kunt niet meer als 100 Health hebben!");return; }
    else {
    mysql_query("UPDATE `crimz_leden` SET `hp`=`hp`+10 WHERE `login`='{$data->login}'");
    mysql_query("UPDATE `crimz_leden` SET `credits`=`stempunten`-7 WHERE `login`='{$data->login}'");
    goed("Aankoop voltooit!");
    return;
    }
    }

alvast bedankt

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • er is een } te veel op regel 138 maar die regel bestaat niet..
    als ik dit stukje weg haal werkt hij gewoon maar controleerd hij de hp niet.

PHP
    if ($data->hp > 90) { fout("Je kunt niet meer als 100 Health hebben!");return; }
  • PHP
    elseif ($_POST["6"]) { 
    if ($data->credits < 7) { fout("Je hebt nog te weinig stempunten!");return; }  
    }
    else { 
    mysql_query("UPDATE `crimz_leden` SET `hp`=`hp`+10 WHERE `login`='{$data->login}'"); 
    mysql_query("UPDATE `crimz_leden` SET `credits`=`stempunten`-7 WHERE `login`='{$data->login}'"); 
    goed("Aankoop voltooit!"); 
    return; 
    }

Probeer het zo is.

• en zo ?

EDIT: foutje, verbeterd.

• En waarom gebruik je de return daar, die heeft geen nut lijkt mij? Of zie ik het verkeerd??

En wat is fout() en goed(), een functie??

Nog overzichtelijker, en de query zonder ``

Bezig met een zelf gemaakte source, geschreven vanaf 0 natuurlijk!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!