• een goedenavond alle,


    Ik heb twee vraagjes


    Vraag
    Wie kan mij helpen met een makkelijk en mooi forum voor op mijn website.
    Graag een forum met daar in een admin paneel
    het hoeft die zo heel uitgebreid forum te zijn het gaan er om dat er op het forum PDF, Word, jpg, ping, en exel bestanden geupload en gedownload kunnen worden door de leden.
    verder is het niet zo van belang wat er bij zit als het maar goed werkt.


    Ik heb al wat dingen en forums gebruikt maar of ze werken niet meer te oud dus en of ik snap ze niet goed waardoor het ook niet goed kaat.
    dus we weet waar ik een goed en makkelijk forum script kan vinden.


    Ik hoor het graag van jullie


    met vriendelijke Groet Willem

  • Gebruik gewoon phpBB. Die wordt nog veel geüpdated en wordt overal ondersteund. Tevens is er ook goede support.


    Download: http://www.phpbb.nl


    Ikzelf heb een jaar of 10 geleden een forum gemaakt, maar dat was echt een flink werk. Je moet met heel factoren rekening houden, en je teller voor de topics bijhouden, want die wil je niet real-time uitrekenen. En dan nog forumrechten inbouwen, zoals moderatie en dergelijke.
    Liever zou ik het downloaden als ik het nodig had.


    let ook op de spam/bot preventie (die hier ook overigens niet zou misstaan, als ik de Online Users zie). Pas geleden had ik voor de grap een test-forum geinstalleerd, en nooit meer naar omgekeken. Opeens 700.000 posts, 8.000 leden en duizenden topics vol met medicijnen-spam.

  • makkelijk forum script

    Bestaat niet. Daarbij. Dit is een collectie van PHP-bestanden, of zelfs een complete applicatie / systeem, niet een "script".


    n je teller voor de topics bijhouden, want die wil je niet real-time uitrekenen

    True. Maar die kun je ook redundant opslaan in bijvoorbeeld de categorie. Dan hoog je deze op als een topic wordt gepost en pas je deze aan als deze verplaatst en of verwijderd wordt.


    forumrechten, spam/bot preventie etc.

    Denk ook aan een goede zoekfunctie, zodat je op den duur ook informatie kunt terugvinden. Sommige sites *kuch*phphulp*kuch* kun je echt geen biet vinden. Alle informatie en kennis verdwijnt dan in een groot zwart gat. Zonde.


    Dat is nog een dingetje: je zou zinnige informatie ook kunnen overhevelen in een kennissysteem/FAQ/artikelen waarin je allerhande informatie verzamelt zodat je ook echt ergens "waarde" kunt creëren. Zooi op een forum is volgende week al vaak weer vergeten. En dan worden dezelfde vragen opnieuw gesteld (klinkt bekend?). Stuur ze eerst langs dit systeem en de vraag is dan wellicht meteen beantwoord.

  • Ik snap je frustratie over de zoekfunctie daar. Het is geen hobbyproject overigens. Zelf zou ik aan een Elastic Search denken, maar ik ga niet over de code. Maar er komt ooit een moment dat de zoekfunctie vast beter zal werken.


    Ikzelf heb in mijn forum toen overigens FullText gebruikt. Sorteert ook wel redelijk :)
    En die teller is precies wat je uitlegt. Ik sloeg die ook in aparte velden op. En soms even een recount.

  • bedankt voor de info ik ga er zeker na kijken met een maatje
    ik ben nu aan het rond kijken wat ik graag wil
    voor mij leek een de beste optie maar nu twijfel ik wel iets
    het gaat er om dat ik en ik alleen mensen op het (FORUM) toe kan laten die ook echt iets met het vak waar ik in werk te maken hebben
    ook om dat ik graag het netwerk van mij wil uitbreiden met met goede mensen die het vak ook goed snappen
    ik heb nu een forum voor de test van phpbb en dat snap ik meer dan goed
    ik ga nog even rond kijken wat er nog meer is en ik neem oke meet wat jullie hier gemeld hebben


    bedankt


    groet

  • ja het is af en het systeem staat nu is de test
    wat ik al eerder heb gemeld het is geen forum geworden maar een inlog systeem
    het is zo als ik het wil hebben je kan niet Register alleen ik kan mensen aan melden
    verder als je een account op de website heb en je logt in kom je gelijk in je eigen map / mappen en dat is een eis van mij
    voor de rest kan ik alles uploaden zo als pdf/rar/word/exel/ping en maar bestanden dus ook deze eis zit er in
    nu zijn we aan het testen en kijken of alles werkt voor als nog werkt alles super goed


    als het geheel af is horen jullie het van mij

  • voor nu hou ik het even voor me zelf als het af is en werk zet ik het script wel hier neer voor de mensen die het willen hebben.


    maar dit duur wel even dit omdat ik het nu even heel druk heb deze manden met mijn bedrijf (beveiliging)
    dus het zal zo in de maand sep hier komen te staan.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!