cookies werken opeens niet meer

  • Ik heb eens een scriptje gemaakt om verschillende layouts te testen dat opeens niet meer werkt sinds ik in een ander scriptje van de site heb zitten klooien met cookies, ook met negatieve vervaltijden. Het scriptje waar ik in heb zitten klooien bestaat niet meer maar het andere wel.


    Ik draai verder mijn server op directadmin.


    Ik heb ook al mijn browsergegevens gewist en mijn server herstart.


    code die in de page geincluded wordt:


  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • -_-


    Je bent al bezig met het verzenden van output, en dan wil je cookies instellen? Dat gaat waarschijnlijk niet werken.


    Dit zou je kunnen omzeilen met output buffering (wat voorheen mogelijk ingeschakeld stond) maar dat lijkt mij een ongewenste oplossing omdat je eigenlijk je structuur zou moeten rechtbreien.


    Allereerst: zet het melden + weergeven van fouten eens aan in het bovengelegen script waarmee je deze pagina include. Voeg hiertoe helemaal aan de start van het script deze regels toe:

    PHP
    <?php
    error_reporting(E_ALL);
    ini_set('display_errors', 'stdout');
    ?>

    Grote kans dat je nu "headers already sent" foutmeldingen krijgt.
    Een nette oplossing voor dat probleem zou het instellen van een cookie in een aparte actie zijn, die verder geen output produceert. Een lelijke oplossing is het (opnieuw) aanzetten van output buffering.


    Overigens hoort na een header('Location: ...') altijd een exit te staan.


    EDIT: tevens is de enige relevante informatie die je dient te onthouden de theme-naam, dus waarom zou je meer opslaan dan dat?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!