mysqli omzetten

  • Avond,


    ben wat oude scripts aan het overzetten naar mysqli en dat ging goed.
    alleen zit ik nu al tijdje tegen een ding aan te hikken wat ik nog nooit heb mee gemaakt.



    Code
    $tijdscherm = mysqli_fetch_assoc(mysqli_query($db,"SELECT * FROM berovingen_log where id_naam = '" . $userID . "'"))or die(mysqli_error($db));
    $crime_tijd = $tijdscherm['tijd_misdaad'];
    
    
    echo "$crime_tijd ";

    Nou wat is het probleem zou je zeggen. Nou eigenlijk niks, hij laat de tijd zien dus geen probleem. Dat wil zeggen in Firefox.


    In chrome laat ie niks zien maar ook geen fout melding.


    Snap er echt helemaal niks van.... iemand een idee? Dit heb ik nog nooit mee gemaakt dat ie in de 1e browser het wel ophaalt en de andere niet..



    gr peter

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hmm oke Ferhat, dan zal ik daar eens dieper in zoeken.


    Vreemd vind gewoon dat ie in de oude script



    Code
    $tijdscherm = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT tijd_misdaad FROM berovingen_log where id_naam = '" . $userID . "'"));

    wel gewoon werkt in chrome.
    Nu zet ik het om en hij laat 2 tijden zien van de 5 en dan stopt ie er mee.


    strange.... wordt vervolgt

  • - waar komt $userID vandaan?
    - welke waarde heeft $userID?
    - zijn deze waarden hetzelfde in de verschillende browsers (of breder: is de toestand van beide browsers hetzelfde)?
    - je controleert niet of er een resultaat is, maar gaat er vanuit dat deze er is, beter is om dit expliciet te controleren met mysqli_num_rows($jeResult) of het object georienteerde equivalent
    - minder waarschijnlijk, maar zeker iets om rekening mee te houden: kloppen al je character encoderingen?
    - zet het rapporteren en weergeven van foutmeldingen aan

    PHP
    <?php
    // zet dit helemaal bovenaan het eerste bestand dat wordt ingeladen
    error_reporting(E_ALL);
    ini_set('display_errors', 'stdout');
    ?>

    (EDIT: ook bij het ontwikkelen is het aan te raden om deze instellingen te gebruiken, je kunt fouten meteen wanneer ze optreden oplossen; voorkomen is beter dan genezen)


    Het oplossen van bugs is vaak een proces van eliminatie waarbij je in eerste instantie een situatie creeert waarbij je het jezelf makkelijk maakt om een probleem op te lossen.


    Dit doe je onder andere door:
    - het "zoekgebied" te verkleinen - waar speelt het probleem precies?
    - foutmeldingen aanzetten - laat het systeem het werk voor je doen; idealiter legt het systeem meteen de vinger op de zere plek

  • dank je FangorN maar had die rapporten al aan staan.


    Maar hij geeft gewoon een leeg scherm, laat helemaal niks zien, ook de echo niet die ik maak. Maar in FF doet ie het wel, laat alles zien wat er in de database staat, alleen chrome is leeg
    :(


    Ben alles aan het omzetten naar mysqli en voorheen deed alles het gewoon zowel in FF als andere browsers.


    Net wat Ferhat zei, zou het een javascript kunnen zijn. Maar ja, waar o waar.....


    en feit is als ik weer terug ga naar het oude script dat ie gewoon alles doet, zet ik het over naar mysqli doet ie het niet, in chrome dan....
    pffff ga wat javascripts weg halen eens kijken wat is dan doet.


    Vind wel raar dat ie bij mysqli anders reageert dan het oude script. was al een eind op weg en zag nu pas deze 'error'.

  • Staat er iets in je errorlogs?


    Heb je al eens een die('lalala') voor / na die query gezet, om te kijken of je script(s) uberhaupt zover komen of het schip ergens eerder strandt?


    Heb je de broncode (view > source) van de output bekeken, wellicht wordt er iets verkeerd gerenderd, valt het van je scherm of wat dan ook, dus het is er wel, alleen je ziet het niet?


    Wat zegt je netwerk tab bij het opvragen van de pagina? Internal server error (al lijkt mij dat sterk dat dit per browser verschilt)? 200 OK?


    Mogelijk zijn er pagina's gecached? Staat alle cache uit?


    Als het een javascript error betreft, probeer dit eens (verder niet uitgetest). Ook gebruikmaking van een framework (jQuery) helpt het voorkomen dat je crossbrowser incompatibiliteit hebt.


    Het komt niet heel vaak voor dat iets in browser X wel werkt, en in browser Y niet dus Ik ben heel benieuwd waar dit aan ligt.


    Weet je heeeeeeeel zeker dat beide browsers zich in dezelfde toestand bevinden? Dus bijvoorbeeld dat je in beide browsers bent ingelogd als gebruiker X?


    Bekijk je ook in beide browsers de goede (en dezelfde) pagina? ^^

  • middag,


    na een avondje shipsen en uitproberen, toch gevonden en was idd, denk ik, een javascript dat de boosdoener was.
    Na wat verplaatsen en uitzetten in de index deed ie het wel.


    Jammer dat ie dit soort 'error's' niet aangeeft.


    Bedankt allemaal voor jullie meedenken en tips.
    Van mijn mag het topic dicht.


    Ik kan me gerust hart weer verder met omzetten :thumbup:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!