[C#] Database class

  • Beste lezer,


    Ik heb nog niet veel met MySQL en C# samen gedaan, maar ik wil graag een class maken waar ik query's naar kan sturen en dat deze dan worden uitgevoerd en het resultaat terug gestuurd wordt. Ik heb al een Class gemaakt maar vroeg me af of dit beter kon of dat iemand een betere class heeft.


    Hier mijn class.



    EDIT:


    Ik heb de tips van Bits geïmplementeerd. Hier het resultaat.

    Met vriendelijke groet,


    Dees

    Bewerkt één keer, laatst door Dees ().

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wat mij vooral opvalt is dat je in je catch een messagebox.show doet, dat betekend dat je form elementen in je class hebt gedaan en dat is niet de bedoeling.


    Verder ga je querys wegschrijven, maar let je niet op sql injectie. Beter is om te zorgen dat je een query stuurt en parameters voor die query.


    Moet je maar eens kijken naar voorbeelden hoe je geparameteriseerde query's schrijft.

  • SQL injection maakt op dit moment niet zo uit, het is een project voor school waar ik een E-Learnings applicatie moet maken voor kinderen uit een ziekenhuis. Moet ook zorgen dat de behaalde resultaten in een Care2X ziekenhuis systeem moet komen. Vandaar dat ik alle resultaten in die database ga zetten.


    Maar aan de code zelf, behalve de sql injection en de tijdelijke messagebox, is het wel een goede code voor het maken van query's?


    Ik zal trouwens wel even kijken naar de geparameteriseerde query's dit kan later zeker nog van pas komen.

  • Alleen een MessageBox laten zien bij een try catch statement is niet zo'n ramp?


    Stel dat je deze class gaat gebruiken in een ASP.net applicatie en je komt in de catch terecht. Dan geeft je programma een messagebox aan de server die nooit beantwoord gaat worden. Met als gevolg dat je programma blijft hangen. Dat is niet de bedoeling.


  • Stel dat je deze class gaat gebruiken in een ASP.net applicatie en je komt in de catch terecht. Dan geeft je programma een messagebox aan de server die nooit beantwoord gaat worden. Met als gevolg dat je programma blijft hangen. Dat is niet de bedoeling.

    Hmm,


    Is ook weer waar. Thanks wist ik niet :).


    zal hij dan in plaats van een messagebox een console.writeline moeten uitvoeren?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!