Vage fout melding

  • Hallo allemaal,


    Ik heb een aantal functions voor mappen/bestanden maken en mailtjes te sturen, nu heb ik als ik onderhoud op mn website aanzet, en bij nog een pagina, een vage error. Ik kan niet echt vinden op google wat het is, misschien weten jullie het:


    PHP
    Fatal error: Cannot redeclare deleteDir() (previously declared in /home/tnijborg/domains/developers4you.nl/public_html/customers/inc/functions/dirs.php:3) in /home/tnijborg/domains/developers4you.nl/public_html/customers/inc/functions/dirs.php on line 20


    En het gaat om deze code:



    Misschien weten jullie het:)


    Gr, Tim

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • of


    PHP
    If ( ! function_exists('createDir') ) {
    
    
    function createDir () {
    
    
    }
    
    
    }


    Hallo,


    Ook een oplossing. Persoonlijk één die ik afraad. Een helper klasse (waar dit om ging gezien de inhoud) hoort maar éénmaal aangeroepen te worden. Doe je dit twee keer, verlies je performance en is blijkbaar de structuur van je website niet in orde.
    Lost uiteraard prima het probleem op, en performance is nihiel.



    Tim, thanks inderdaad per ongeluk mijn config 2 keer geinclude, dus probleem opgelost.


    Slotje kan er op


    Hallo,


    Graag gedaan! Om zulke problemen te voorkomen werk ik altijd met include_once voor zulke dingen. Zeker aan aanrader!


    Mvg,
    Tim

  • Ben het met je eens dat het een workaround is en geen nette oplossing.
    Maar gezien sommige lappen code die hier gepost worden wilde ik het toch even vermelden.

  • Tim


    Dat doet ik nu ook:), nu heb ik nog een vraagje, ik werk met klantennummer in mijn paneel, wat is een makkelijke manier op een klantenummer van 6 nummers te maken? want op dit moment doe ik volgens mij te moeilijk, want ik doet dit:


    PHP
    $klantn1 = mt_rand(0, 9);
    $klantn2 = mt_rand(0, 9);
    $klantn3 = mt_rand(0, 9);
    $klantn4 = mt_rand(0, 9);
    $klantn5 = mt_rand(0, 9);
    $klantn6 = mt_rand(0, 9);
    
    
    $make_klantn = $klantn1.$klantn2.$klantn3.$klantn4.$klantn5.$klantn6;


    Heel moeilijk dus:P

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Begin dan gewoon bij 100000 en tel er telkens een bij op. Zo kan je dubbele krijgen. (Dit is de makkelijkste manier, jan kan ook bij 1 beginnen en daarvoor nullen zetten zodat het uiteindelijk zes cijfers worden.)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!