lnkermuisknop menu

  • Ik ben dus bezig met een linkermuisknop menu maar hij blijkt op een of andere manier niet te werken
    als ik de volgende code in een 2 verander dan werkt het wel gewoon voor de rechtermuisknop maar ik wil het graag in de linkermuisknop iemand enig idee waar de fout zit?

    Code
    if(e.button == "1"){



    Code
    (function($){    jQuery.fn.vscontext = function(options){        var defaults = {            menuBlock: null,            offsetX : 8,            offsetY : 8,            speed : 'slow'        };        var options = $.extend(defaults, options);        var menu_item = '.' + options.menuBlock;        return this.each(function(){            	$(this).bind("contextmenu",function(e){				return false;		});            	$(this).mousedown(function(e){                        var offsetX = e.pageX  + options.offsetX;                        var offsetY = e.pageY + options.offsetY;			if(e.button == "1"){                                                        $(menu_item).show(options.speed);                            $(menu_item).css('display','block');                            $(menu_item).css('top',offsetY);                            $(menu_item).css('left',offsetX);			}else {                            $(menu_item).hide(options.speed);                        }		});                $(menu_item).hover(function(){}, function(){$(menu_item).hide(options.speed);})                        });    };})(jQuery);
  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wat bedoel je precies met een linkermuis knop menu? Want een menu werkt standaard via de linkermuis. Daat hoef je natuurlijk geen functie voor te schrijven.


    In pseudocode (vanaf de mobiel geschreven)


    PHP
    If on click {
    // Functies wanneer er met de linkermuis wordt geklikt
    } 
    Else if(e.button == "2") {
    // functies wanneer er met de rechter wordt geklikt
    }


    Zoiets lijkt mij de makkelijkste en meeste logischte oplossing.

  • Als ik je goed begrijp moet je e.button vervangen met e.which en word dit de code:



    Hopelijk helpt het!

    Met vriendelijke groet,


    Dees

    Bewerkt één keer, laatst door Dees: e.which == "1" is altijd false omdate het een e.which een number terug stuur dus even de " weg gehaald ().

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!