For loop Java

  • Hallo,


    Ik ben heel erg nieuw met Java maar ook zeker van plan dit te gaan leren.
    Dus begin ik met plugins maken voor Minecraft.
    Ik probeer een platform te laten spawnen van tnt maar mijn for loop klopt niet helemaal:

    Code
    public void makeArena(){
    		for (int x = -174 to -207){
                for (int z = 204 to 170){
                	World world = Bukkit.getWorld("spawn");
            		world.getBlockAt(x, 30, z).setType(Material.TNT);
                }
            }
    	}


    Weet iemand wat ik fout doe?


    p.s
    Ik volg geen tutorial dus ik neem niet iets fout over haha

    TEST ughost nu zelf "Klik hier voor trial"
    Let op:
    -Je pakket eindigd naar 2 weken dan worden ook alle bestanden verwijderd.
    -Je moet een eigen domein regelen (hebben,kopen)

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,


    De for loop is hetzelfde als in php. Alleen dan met de Java syntax.


    Als je nog steeds niet weet hoe het moet dan:
    1. Mag je echt je PHP kennis onder de schop nemen want dat is ernstig.
    2. Moet je een voorbeeld opzoeken. Op deze manier leer je meer dan dat iemand het gewoon zegt.


    Mvg,
    Tim


  • Het is me gelukt ik had geen idee dat die loop hetzelfde is als php.

    TEST ughost nu zelf "Klik hier voor trial"
    Let op:
    -Je pakket eindigd naar 2 weken dan worden ook alle bestanden verwijderd.
    -Je moet een eigen domein regelen (hebben,kopen)

  • Bukkit heeft een mooie tutorial over hoe je plugins maakt. En die heeft daarbij ook Block Manipulation. http://wiki.bukkit.org/Plugin_Tutorial#Block_Manipulation


    IK zou je aanraden om dit artikel in ieder geval door te lezen. Je moet wel oppassen want sommige functie zijn deprecated zoals setTypeId. Verder is het een enorm slecht idee om plugins te maken zonder kennis van Java, ik dacht dat ook eventjes zo even te doen maar dan kom je niet verder dan een paar nutteloze commands. Ik raad erg aan om de basis van Java goed te snappen. Zo kom je veel verder in plugins maken.

  • Bukkit heeft een mooie tutorial over hoe je plugins maakt. En die heeft daarbij ook Block Manipulation. http://wiki.bukkit.org/Plugin_Tutorial#Block_Manipulation


    IK zou je aanraden om dit artikel in ieder geval door te lezen. Je moet wel oppassen want sommige functie zijn deprecated zoals setTypeId. Verder is het een enorm slecht idee om plugins te maken zonder kennis van Java, ik dacht dat ook eventjes zo even te doen maar dan kom je niet verder dan een paar nutteloze commands. Ik raad erg aan om de basis van Java goed te snappen. Zo kom je veel verder in plugins maken.


    Heel erg bedankt.
    Waar ik uiteindelijk naar toe wil werken is het maken van apps en ik dacht als ik de basis ga leren via het maken van plugins moet dit doel haalbaar worden.


    Heel erg bedankt voor de tip.

    TEST ughost nu zelf "Klik hier voor trial"
    Let op:
    -Je pakket eindigd naar 2 weken dan worden ook alle bestanden verwijderd.
    -Je moet een eigen domein regelen (hebben,kopen)

  • Voor het maken van apps is echt veel kennis van java nodig. Ik studeer hier namelijk zelf voor...


    Wat misschien leuk is om mee te beginnen: appinventor.


    Met appinventor kun je apps maken, zonder dat je daar veel kennis voor nodig hebr. Met enig knutselwerk heb ik zelfs een tinder namaak app gemaakt (wel in combinatie met php en json).


    Mocht je java echt gaan willen leren, raad ik je het boek: JAVA big late objects aan. Deze gebruik ik momenteel ook voor mijn studie. Let er wel op, dat ik zo'n 15 uur per week bezig ben met dit boek en nog maar bij hoofdstuk 13 ben. (Vanaf augustus). Java leer je dus niet zo even im 2 weken...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!