• Hmm ik kom er niet helemaal op het idee , erg lastig dit .


  • Je kan variables maken bijvoorbeeld:


    $Scarface = 'Ik ben scarface';
    echo $Scarface;


    Output raad je al denk ik?


    Hij maakt er nu dus van:
    $lid = $_POST['gebruikersnaam'] is Lancer, zet ervoor: mysql_real_escape_string, en hij is beveilig tegen aanvallen.


    Maar in plaats van z'n hele lange tekst, kan je dus simpelweg $lid in je mysql_query invoeren!

  • Om in plaats van elke keer een mysql_real_escape_string te plaatsen. zou je hier ook simpelweg een functie voor kunnen maken.


    Dit zal Scarface wellicht nog niet snappen (denk ik) maar dat is heel wat makelijker werken (vind ik zelf):P


  • Update moet nu bijna goed zijn want ik was ook vergeten aan te geven welke waarden hij het in moet stoppen.

  • Helaas, maar die code gaat niet werken.


    PHP
    $lid = mysql_real_escape_string


    is geen valid MySql Query.


    Ik raad je aan, om het op deze manier te doen:

    PHP
    mysql_query(
    "INSERT INTO `Leden` (
    '".mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam'])."',
    '".mysql_real_escape_string($_POST['email'])."',
    '".mysql_real_escape_string($_POST['wachtwoord'])."'
    )");


    Zo schrijf je het netjes, voor als je ooit nog iets wilt toevoegen en of verwijderen.
    En het is beschermt tegen aanvallen.


    ~ Hoop dat je het snapt! :)

  • Alemaal even overgetypt nu snap ik het ook wel ja , het is wel een goed idee om dat zo te typen veel overzichtelijker.



    Oke nu heb ik nog wat hulp nodig met de echo's als iemand een actie uitvoert,


  • Zover ben ik tot nu toe gekomen ik weet even niet hoe ik verder moet iemand tips ? Ik weet de hele preg match ook niet btw !


    Volgens mij klopt de hele structuur niet goed en post hij de gebruiker gewoon zonder te chekken of het goed is heb ik dat goed of niet ?


    Iemand die nog een php,mysql,msqli, boek weet ikben van plan een php en mysqli boek te kopen

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!