Posts by Jeroen.G

    een usb boot drive maken voor windows recovery, en heb je van te voren gecheckt of je pc geschikt is voor windows 11?

    Aangezien windows 11 TPM2.0 nodig heeft, veel oudere pcs ondersteunen dit niet!


    Ik zelf heb een pc, nu 5 jaar oud en mijn systeem ondersteund bijv. geen TPM2.0 (ofja nog niet, hiervoor heeft mijn systeem een upgrade nodig)


    Dus controleer dat eerst.

    Je kan dus kiezen voor een w11 recovery.

    Anders een her installatie van W10. Let bij her installatie kun je gegevens kwijt raken.

    Ik zelf heb geen eigen server, ook geen bedrijf hier in.


    Ik huur wel eens ooit een vps, meestal is dit wel een azure server via microsoft.

    Voor mij en mijn stichting te betalen, hier begroten we op maar een vrij dure oplossing.


    Voor jou advieseer ik, kijk eens rond, Transip, vimexx, versio,hostnet en nog veel meer er zijn taloze vps boeren.

    Voor een project waar ik aan mee werk, hebben ze hun linux vps hier gehaald: https://allgeniushost.com/nvme-vps-hosting/


    Vraag je eigen ook goed af wat je zoekt, verdiep je eens in de software die je host.

    En heb je er ervaring mee? zo nee, ga eerst eens thuis kijken op een oude pc of je het werkend krijgt.


    Er zijn overigs zowel voor Linux distro's als Windows tientallen tutorial voor vps hosting.

    Zelf zou ik gaan voor een soort van volgende setup:


    Maar dat is hoe ik het zou doen.


    Je zult zelf op ontdekkingstocht moeten gaan als je een cloudoplossing goedkoop wilt.

    Zelf leren is met vallen en op staan.


    En heb je trouwens ooit gekeken naar gewoon een NAS?

    Synology Drive is een uitermate geschikt pakket met wat jij zoekt denk ik.


    Succes

    ik snap niets van jou bericht sorry ben niet echt thuis met NEXTCLOUD sorry

    Dit is toch het systeem waar je mee werkt toch?


    misschien kan en wil je mij meer info geven wat het probleem kan zijn als ik het niet op een vps draai ik hoor het wel van je bedankt

    Het voordeel van een VPS is dat je alles in eigen beheer hebt, wat je nu doet is een cloud dienst draaien op een shared webhost.

    Wat een hostings dienst voor een shared hosting kan zeggen is dat Nextcloud te zwaar is hier voor, als je collaga's van de shared host klachten gaan indienen om dat het te traag word, dan kunnen ze je offline trekken. Bijkomend nadeel is dat jij niks aan anti virus kunt doen en dus kwetsbaar bent voor spy/mallware.


    Op een VPS heb je veel meer rekenkracht, een eigen omgeving (zie het als een extra pc die altijd online is).

    Je kan daar ook een anti virus ect ect bij gooien als je wilt.

    Je hebt geen last van anderen, het is echt jou virtuele machine met eigen ip.

    Je updates heb je zelf in de hand, stel je draait de docker, dan kun je de applicatie zelf eenvoudig beheren.


    Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt, en nextcloud kan op een shared host, maar ik denk dat het beter draait op een VPS.

    Misschien voor Aaron dan handig om te weten buiten de opslag wat je nodig hebt aan requirements?
    Ik heb het even opgezocht: https://docs.nextcloud.com/ser…/system_requirements.html

    Verder word er nu gebruikt gemaakt van de community self hosted versie, deze is gratis en gemaakt voor een shared webhost.

    Echter zoals ik al zei, zou ik dit op een vps gaan draaien.


    Je kan de images/dockers/installatie bestanden hier vinden: https://nextcloud.com/install/#instructions-server

    Hoi allen,


    Ik wil jullie via deze weg even waarschuwen voor het volgende wat mij is overkomen.

    Vimexx hanteert sinds dit jaar abonnementen voor hun producten. Op zich niks mee dacht ik.

    Maar het werkt dus als volgt, waar ik voorheen altijd netjes een melding kreeg dat een domein verlengt werd en de gegevens gecheckt moesten worden is dat nu helaas niet meer. (Volgens de klanten service ook niet nodig want je kunt de datums gewoon zien).

    Gevolg dat ik (de door hun aangeboden gratis domeinen voor 1 jaar) nu een grote rekening voor mn kiezen heb.

    Die vervolgens eerst betaald moet worden voor dat je kan opzeggen, in mijn ogen de omgekeerde wereld.


    Ik zelf heb ongeveer daar zn 40 domeinen lopen, ik zit niet wekelijks in mn dashboard te kijken.


    Dus voor jullie, heb je een "gratis".online of .site domein, check snel wat ze kosten voor de verlening en wat je er mee wil.

    Het heeft mij helaas voor 2 domeinen die dood waren €100 gekost.


    Graag jullie ervaringen en meningen :)

    Ik baal hier van uiteraard en heb ook meteen alle abonnementen gecheckt enzo nodig opgezegd.

    Hey Jeffrey, thanks voor je reactie! Ik heb deze inderdaad gezien alleen ik kan zelf geen Laravel programmeren. Zijn er nog andere opties?

    Ik heb dus al gezien:

    - Maffiasource

    - Gangster Legends

    Toch zou ik voor Maffiasource gaan.


    Wat weet je allemaal over laravel, het is tenslotte een php framework, niet meer en minder.

    Dus met php kom je een heel eind, daarbij is laravel zeer goed gedocumenteerd.

    Zie hier de laravel documentatie


    Veel webhosts ondersteunen dan ook composer via ssh.

    Ik weet dat het allemaal wat moeilijker is als gewoon losse php, maar als je een beetje zoekt kun je alle uitleg vinden.

    Als je bijvoorbeeld bij Vimexx zit, daar hebben ze er een heel artikel over geschreven.

    Ben wel benieuwd, heb je weer een custom framework gemaakt zoals criminolz had.

    Ben vooral benieuwd naar de achtergrond, ik weet destijds heeft iemand van hier dat gemaakt gehad.

    Zoals ik begrijp heb je dat als inspiratie bron gebruikt.


    Verder heb ik namens ICTscripters een accountje gemaakt :)

    Helaas werkt je mail niet, zou je die mij kunnen sturen in een dm, het wachtwoord athans.

    Verder mis ik de functie Wachtwoord Vergeten al.

    Ik heb informatie ontdekt over NodeJS, met name Puppeteer. Overweeg om dit te combineren met FFmpeg voor mijn project.

    Ik vraag me af of er nog andere opties beschikbaar zijn.


    Maar voor ik een VPS bestel wil ik eerst een werkend systeem in elkaar boxen :D

    Probeer het is op je pc doormiddel van vm ware eens vast te maken, installeer een besturingssysteem zoals linux en doe je ding :)

    ik vraag me af of php dit kan... dat is een

    Javascript zou het misschien wel kunnen maar zal denk ik door veel browsers meteen of snel geblokkeerd worden.


    Ik denk dat je al snel naar iets moet gaan kijken dat op een vps of dergelijke gaat draaien, waarbij je een front-end bouwt in php en/of javascript.


    Voor je verdere uitleg zou ik eerder gaan voor een video generator van het timepad wat je van je slicer maakt.

    Je zult hiervoor wel je eigen slicer plugin moeten maken, en dit inbouwen. Ook hiervoor is denk ik wel wat rekenkracht nodig. Waardoor je denk ik toch snel weer bij een vps aankomt met iets anders als php of javascript.


    Heb je bijvoorbeeld als een gekeken naar python of nodejs? dit zijn talen waar veel over te vinden is en relatief snel te leren is.

    Daarbij zijn er veel frontends die dit ondersteunen.

    Beste ICTscripters-community,


    Het is al enige tijd geleden sinds mijn laatste bericht, en er zijn sindsdien zowel achter als voor de schermen veel ontwikkelingen geweest. We hebben een overstap gemaakt naar een nieuwe versie van ons platform en hebben helaas te maken gehad met enkele moderatieproblemen die resulteerden in spam. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, hebben we Jeffrey.Hoekman verwelkomd als Moderator. Daarnaast ben ik zelf benoemd tot Hoofdmoderator om alles in goede banen te leiden.


    We zijn echter vastberaden om deze wat turbulente tijd achter ons te laten en vooruit te kijken. Hierbij hebben we enkele veranderingen binnen ons team doorgevoerd, die ik graag wil toelichten.


    Allereerst wil ik met trots aankondigen dat Aaron terug is op zijn vertrouwde positie als Beheerder. In deze rol zal hij nauw samenwerken met K.Rens om ICTscripters up-to-date te houden en eventuele problemen aan te pakken.


    Daarnaast hebben er verschuivingen plaatsgevonden binnen het Moderatorteam. T.Nijborg zal zijn rol als Hoofd Moderator behouden, met onveranderde verantwoordelijkheden. Ik wil Jeffrey.Hoekman van harte feliciteren; hij neemt mijn vorige positie als Hoofd Moderator over en zal deze verantwoordelijkheden voortzetten. Helaas hebben we om persoonlijke redenen (voorlopig) afscheid moeten nemen van Jesse . We zijn hem zeer dankbaar voor zijn waardevolle bijdrage aan ICTscripters.


    In mijn geval ben ik weer actief als Moderator. Dit komt voort uit het feit dat ik moeilijk afscheid kan nemen van deze gemeenschap. Momenteel ben ik echter druk bezig met mijn werk en een oud jeugdproject dat ik wil afronden. Daarom heb ik besloten een stapje terug te doen. Niettemin zal ik betrokken blijven bij de toekomstplannen en het bijdragen van kleine content zoals downloads. Zodra ik meer tijd heb, zullen we kijken hoe ik weer een grotere rol kan spelen binnen ICTscripters.


    Helaas hebben we ook afscheid moeten nemen van Servertjee . Na grondige overweging en vanwege zijn langdurige afwezigheid, hebben we besloten de samenwerking met hem te beëindigen. Natuurlijk blijven we hopen hem op het forum terug te zien.


    Wat betreft de toekomst liggen er nog veel mogelijkheden in het verschiet. We zijn druk bezig met allerlei achtergrondzaken, evenals het vormgeven van de toekomst van ICTscripters. We verwelkomen jullie ideeën en meningen van harte. Voel je vrij om deze te delen op het forum, in de categorie "ICTScripters bugs/ideeën". Tevens moedigen we jullie aan om eventuele fouten die je opmerkt te melden.


    Voor nu wil ik dit nieuwsbericht afsluiten, het is immers al behoorlijk lang geworden. Ik hoop dat we binnenkort meer kunnen delen over onze toekomstplannen en dat we samen weer mooie, leerzame en plezierige tijden zullen beleven.


    Met vriendelijke groet,


    Namens het gehele ICTscripters Team,


    Jeroen.G

    Ik ben er voorzichtig momenteel ook mee bezig, ik werk met een zigbee server op een raspberry pi, voor nu is het vooral om mn 3d printers te schakelen, in loop der jaren wil ik hier tijdens het verbouwen meer op aan sluiten, en zelfs de beregening in de tuin mee gaan regelen.


    het voordeel van zigbee is dat veel smart home devices, ja zelfs die van de Action hier mee werken