• Login
  • Register
  • Zoek
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • Filebase Entry
  • More Options

ICTscripters

Dé plek voor IT

Dé plek voor IT

Login

Geavanceerde opties
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Dé plek voor IT - ICTscripters
  2. Leden
  3. Cas

Forum

• Ictscripters Chat

Frenzo.Brouwer 9 maart 2026 om 21:31
  • Help testers nodig voor android app Urgent

Servertjee 20 februari 2026 om 12:07
  • Partner Gezocht om meerdere NFT Collecties op Open Sea te Plaatsen

Servertjee 20 februari 2026 om 12:06
  • Afspraken systeem met planbeperking

Jeffrey.Hoekman 20 februari 2026 om 11:52
  • Developer Gezocht

Servertjee 19 februari 2026 om 17:31
  • Na 15 jaar terug van weggeweest: iCriminals.nl is terug (BETA)!

Servertjee 18 februari 2026 om 16:57
  • Op zoek naar de legends

Syntax 5 januari 2026 om 13:50
  • [FREE] WeFact Hosting module

Jeroen.G 13 oktober 2025 om 14:09

Marktplaats

• Heel wat sterke domeinen > 2 letters, 3 letters, premiums

Michael DW 11 maart 2026 om 12:12
  • 367 Nieuwe Domeinnamen Februari 2026

shiga 1 maart 2026 om 14:50
  • Meerdere mafia game template te koop

Syntax 16 februari 2026 om 13:34

Posts by Cas

• [GEZ] Cookie melding Wordpress plugin

• Cas
    • 2 januari 2014 om 22:41

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om een custom plugin te schrijven die volledig binnen de stijl van de website valt als het inderdaad een internationale speler is. Mocht je dit niet willen dan zou ik een zo klein mogelijke melding gebruiken om de bezoeker zo min mogelijk tot last te zijn.

Voorbeeld:
    http://wordpress.org/plugins/uk-cookie-consent/

Echter lever ik al tijden websites af waar ik geen gebruik maak van een dergelijke notification bar. Ik leg de kwestie altijd voor aan mijn klanten en daarvan kaatst 95% de cookie melding af. Laatst ook een grote internationale website afgeleverd welke de melding in Europa gewoonweg negeert. Er wordt nog (bijna) niet op deze kwestie gecontroleerd en het schrikt gebruikers aanzienlijk af.

• skype start op en sluit

• Cas
    • 31 december 2013 om 19:11

Welk besturingssysteem gebruik je? Welke versie van Skype gebruik je?

Dit is toch echt essentiële informatie voordat iemand je verder kan helpen.

• [TK] Uitverkoop totaal aantal site

• Cas
    • 29 december 2013 om 22:50

Zodra je een item van Themeforest doorverkoopt kun je geen afstand doen van de licentie. Deze is namelijk gebonden aan een account. De koper zal dus ook nooit deze licentie in bezit kunnen krijgen.

Waar het dus op neer komt is dat je de website inclusief Themeforest thema wel mag verkopen, maar geen afstand mag doen van je licentie / doorverkopen.

• www.meerlikes.be

• Cas
    • 29 december 2013 om 21:01

Ik sluit bij deze het topic omdat de topicstarter niets van zich laat horen, mocht de topicstarter alsnog de verkoop op ICTS willen doorzetten verzoek ik hem vriendelijk een privébericht te versturen naar mij of een van de andere moderators.

• VPS, waar goed(koop)

• Cas
    • 28 december 2013 om 21:31

Ik heb op dit moment het Heavy pakket bij Argeweb en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, de prijs-kwaliteit verhouding is erg goed en de support is prima!

Zeker het noteren waard wanneer iemand nog op zoek is naar een VPS.

• [WP 3.8.0] Single post werkt niet

• Cas
    • 23 december 2013 om 14:33

Ik heb geen verschil gemerkt dat dit niet meer werkt tijdens het gebruiken van versie 3.8.0, ik gok dat je een plugin hebt geïnstalleerd die je permalinks herschrijft.

Zet dus alle plugins waarvan je weet dat ze de permalinks overschrijven uit, en sla je standaard permalink settings op, nu zou het moeten werken.

Als je vervolgens weet welke plugin de fout veroorzaakt, moet je even contact opnemen met de developer.

• Layout inbouwen opencart.

• Cas
    • 22 december 2013 om 17:17

Hier kun je een blank Opencart thema vinden, deze heb ik in het verleden gebruikt om een van mijn websites op te bouwen:
    - http://www.opencart.com/index.php?rout…tension_id=9563

Hij is voor het laatst op 12 december 2012 aangepast dus ik weet niet of deze nog 100% functioneel is, maar zelf wat dieper onderzoek doen kan nooit kwaad.

• Bedrijfs hosting te koop

• Cas
    • 22 december 2013 om 17:03

Gesloten op grond van regel 1.9: Reclame maken zonder toestemming

• Vraag over steam

• Cas
    • 20 december 2013 om 21:46

Wat vraag je nu precies? Je kunt toch precies lezen wat er staat?

Om fraude te voorkomen staan ze alleen toe dat je spellen verkoopt zodra je het afgelopen jaar één of meer spellen hebt gekocht waarvan de eerste keer langer dan 30 dagen geleden moet zijn.

• www.meerlikes.be

• Cas
    • 19 december 2013 om 20:49

Misschien is het slim om ook wat statistieken in je beginpost te zetten, dat zal de verkoop zeker stimuleren.

• Witte Huis wil stopzetting massale dataverzameling NSA

• Cas
    • 18 december 2013 om 21:57

Een speciale beoordelingscommissie van het Witte Huis raadt de Amerikaanse geheime dienst aan om te stoppen met het massaal verzamelen van metadata.

Dat bericht The Washington Post. De commissie is onder andere van mening dat de NSA geen grote database van telefoongegevens mag bijhouden. Eerder werd duidelijk dat de geheime dienst wereldwijd de locaties van telefoons verzamelt.

De commissie oordeelt dat de verzamelde data van telefoongesprekken bij de telecomproviders opgeslagen moet worden. De NSA kan vervolgens een verzoek indienen om specifieke gegevens te verkrijgen.

De NSA meldde dat deze extra stap leidt tot onnodige vertragingen binnen een onderzoek.

In het rapport van de commissie staat tevens dat de NSA geen verzoeken bij bedrijven mag indienen om geheime achterdeuren in software te implementeren. Ook zou de NSA geen encryptiestandaarden mogen hacken.

In totaal geeft de commissie 46 aanbevelingen.

Obama
    President Obama zou woensdag met de leden van de commissie hebben gesproken en "zeer dankbaar" zijn voor de aanbevelingen. Een woordvoerder van het Witte Huis wil niet zeggen of deze dankbaarheid ook voor klokkenluider Edward Snowden geldt.

Het rapport van de commissie komt enkele dagen nadat een Amerikaanse federale rechter oordeelde dat het vergaren van telefoondata door de NSA onwettig is.

Bron: Nutech.nl

• Hidden menu maken!

• Cas
    • 18 december 2013 om 21:40

Hiervoor kun je het beste jQuery gebruiken met de hide en show functie (toggle). Je zorgt er in eerste instantie voor dat het menu er staat, vervolgens geef je het de css property `display: none` mee waarna je het kunt afmaken met jQuery.

PHP
    <script>
        $( "button" ).click(function() {
            $( ".menu" ).toggle( "slow" );
        });
    </script>

<ul class="menu" style="display: none;">
        <li>Item</li>
        <li>Item</li>
    </ul>
    <button>Laat menu zien</button>
    Toon Meer
  • Spelletje Layout

• Cas
    • 18 december 2013 om 21:36

Kun je bewijzen dat de layout daadwerkelijk legaal aangekocht is? Aangezien Spelletje.net exact dezelfde layout gebruikt en op naam van J. van Rossum staat.

• [Wordpress] SSL

• Cas
    • 15 december 2013 om 21:35
    Citaat van Wmdiensten

Cas
    Alle links worden wel naar HTTPS omgezet, maar de server ziet nog steeds de bestanden ook op HTTP protocol staan waardoor de SSL fout gaat.
    Vreemde is ook dat Ferhat.Remory niet eens een private_html map had voor zijn SSL (is DirectAdmin), vandaar mijn vermoedens bij de hosting partij.
    Als de map public_html leeg was waren de bestanden nog steeds op HTTP niveau te zien, waarschijnlijk maakt zijn hosting gebruik van andere instellingen.

Hm.. Klinkt inderdaad als een hosting die zijn instellingen op een heel vreemde manier heeft opgezet. Dan is dat uiteraard ook de enige partij die je verder kunnen helpen Ferhat.

• [Wordpress] SSL

• Cas
    • 15 december 2013 om 19:38

Even het volgende artikel goed doorlezen, en de non-SSL elementen omzetten. Dan is het zo gebeurt!

• Money2 storing?

• Cas
    • 15 december 2013 om 13:30

"Wij raden u aan om contact op te nemen met de PayPal helpdesk om de problemen met uw PayPal-rekening op te lossen."

Ik heb gisterenavond nog gewoon geld over kunnen maken via Paypal, zoals je aan de foutmelding kunt aflezen moet je echter contact opnemen met Paypal omdat de storing zich bij hen voordoet.

• hulp gezocht voor beveiligen tegen sql injection

• Cas
    • 13 december 2013 om 21:15
    Citaat van rickvbeek

Beste ,

Je kan ook gebruik maken van
    http://php.net/manual/en/func…cape-string.php.

Er staat letterlijk bovenaan:

"Warning: This extension is deprecated as of PHP 5.5.0, and will be removed in the future. Instead, the MySQLi or PDO_MySQL extension should be used. See also MySQL: choosing an API guide and related FAQ for more information. Alternatives to this function include: mysqli_real_escape_string() PDO::quote()"

Dit betekend dat als je dit nu gebruikt in een script, het binnen een aantal PHP versies niet meer zal worden ondersteund. Het word dus sterk afgeraden om deze extentie op dit moment nog te gebruiken.

• hulp gezocht voor beveiligen tegen sql injection

• Cas
    • 13 december 2013 om 20:23

Was het maar zo makkelijk! Je zal je script op een andere manier moeten opbouwen, als je even op Google kijkt kun je hele bruikbare informatie vinden zoals: http://www.wikihow.com/Prevent-SQL-Injection-in-PHP

Vergeet dan ook niet de volgende documentatie te lezen:
    - http://www.php.net/mysqli
    - http://www.php.net/pdo.prepared-statements

• Welk systeem gebruiken

• Cas
    • 13 december 2013 om 20:12

Ik zou als ik jou was kijken naar de volgende grote forum / bulletin systemen met een grote community:
    - BBPress (Wordpress)
    - PHPBB
    - MyBB
    - SMF

Doordat achter deze systemen een grote community zit, zijn er veel thema's (betaald en eventueel gratis) en plugins / addons beschikbaar.

• [ST]Klanten

• Cas
    • 13 december 2013 om 20:07

Het is natuurlijk altijd lastig om te beginnen met het krijgen van de eerste klanten voor een bedrijf, ik heb zelf vooral in het begin veel gedaan om mijn naam in omgeving zichtbaar te maken.

Zo heb ik een aantal autostickers gekocht en deze op onze auto's thuis geplakt en op een aantal auto's van een paar kennissen, dit heeft geholpen wat naamsbekendheid in omgeving Breda te krijgen en met aantrekkelijke prijzen potentiele klanten te krijgen.

Waar je in ieder geval voor moet zorgen is dat klanten snel contact met je op kunnen nemen: telefoon, email, website. Ook moet je ervoor zorgen dat je website uitnodigt om verder te kijken en deins vooral niet terug om zelf contact met mensen op te nemen.

ICT Nieuws

• Samsung zal miljoenen verdienen aan Apple iPhone Fold dankzij zijn 12GB RAM

ICTscripters 11 maart 2026 om 22:42
  • Apple heeft zojuist iOS 26.4 Beta 4 vrijgegeven: hier is de verwachte lanceerdatum.

ICTscripters 11 maart 2026 om 12:01
  • Kritieke kwetsbaarheid in Nginx UI bedreigt gevoelige data

ICTscripters 10 maart 2026 om 18:29

Blogs

• Functioneel ontwerp

Dees 28 december 2014 om 12:38
  • Access Control List implementatie in PHP/MySQL - deel 1/2

FangorN 28 december 2018 om 12:35
  • Access Control List implementatie in PHP/MySQL - deel 2/2

FangorN 29 december 2018 om 12:37
  1. Marktplaats
  2. Design
  3. Voorwaarden
  4. Ons team
  5. Leden
  6. Geschiedenis
  7. Regels
  8. Links
  9. Privacy Policy
ICTscripters ©2005 - 2026 , goedkope hosting door DiMoWeb.com, BE0558.915.582
Sponsors: Beste kattenhotel provincie Antwerpen | Beste Zetes eid kaartlezer webshop
Style: Nexus by cls-design
Stylename
Nexus
Manufacturer
cls-design
Licence
Commercial styles
Help
Supportforum
Visit cls-design