site is nog steeds traag, net getest op desktop. So you know
Ik denk niet dat we nog wat van Servertjeee gaan horen. Mijn mee6 vraag wacht nog steeds. ![]()
site is nog steeds traag, net getest op desktop. So you know
Ik denk niet dat we nog wat van Servertjeee gaan horen. Mijn mee6 vraag wacht nog steeds. ![]()
Hi all!
Dank Dennii !
Weer een update. Inmiddels zijn we weer een heel stuk verder en is het nog steeds in beta. Dus even op een rij wat er sinds donderdag is bijgekomen.
De handleiding staat online
Er is nu een complete handleiding: https://docs.budropolis.com. Kweken, dealers, panden, de stad, de farmer, munten en VIP, de instellingen, een woordenlijst, en schermafbeeldingen erbij. In het Nederlands en in het Engels, met dezelfde pagina's in allebei de talen.
Dat was een van de dingen die in de feedback terugkwam: je moest te veel zelf uitvogelen. De pagina's over panden en dealers staan vol met dingen die nergens in het spel uitgelegd worden.
De farmer is er
Die kondigde ik vorige keer aan als "bijna klaar". Hij staat nu links op je plantage. Of rechtsonder met een FAB (op mobiel). Voor een paar ganja coins, of gratis met het bijbehorende item, oogst en herplant hij het hele veld van de stad waar je bent. Hij doet precies wat jij met de hand ook zou doen: dezelfde opbrengst, dezelfde drops, dezelfde ervaring, dezelfde slijtage van je grond. Je koopt tijd, geen gram.
Mobiel, opnieuw
Hier ging opnieuw de meeste tijd in zitten, want dat was mijn hoofdvraag de vorige keer en het heeft me de afgelopen 5 dagen slapeloze nachten gegeven.
De menubalk staat nu onderin en je stelt hem zelf samen: vijf knoppen naar keuze, zeven met VIP, in de volgorde die jij kiest. Wat er niet in past zit achter het streepjesmenu. De chat is een zijpaneel geworden met de snelchat erin en een teller op het icoon, in plaats van een strook die het scherm opat. Schermen beginnen weer bovenaan, een tik laat geen tooltip meer achter die blijft plakken, en de uitleg achter het vraagteken past nu gewoon op je scherm.
Feedback hierop blijft het meest welkom. Speel je op een telefoon: wat klopt er nog niet?
Een tweede huis
Het spel is nu ook op budropolis.com te bereiken, met het oog op een verhuizing daarheen. De taal volgt de deur waar je binnenkomt: .nl en .be openen in het Nederlands, .com in het Engels. Je eigen taalkeuze blijft altijd zwaarder wegen.
De ganja shop opnieuw ingericht
Tabbladen per categorie, kaarten van gelijke hoogte, en pakketten voor je plantageverzorging erbij. Op een telefoon werkt vegen in dat scherm ook weer.
Discord
Er is een Discord, en je kunt je spelaccount eraan koppelen. Onder instellingen staat een nieuw blok; een klik en je staat op de server, met de rol van je stad, je VIP-rol zolang die loopt, en je spelnaam als bijnaam. Dat blijft vanzelf kloppen als je levelt of je VIP afloopt. Ontkoppelen kan altijd.
Koppelen vult meteen een nieuw doel: 10.000, 25 respect en een pakket met potgrond, vloeitjes en groeiboosts.
Gangs komen eraan
Die staan klaar en worden nu fijngeslepen. Zodra de knop omgaat hoor je het.
Onder de motorkap
De economie wordt nu gemeten terwijl er gespeeld wordt, zodat ik zie wat er werkelijk gebeurt in plaats van wat de formules beloven. Verder een reeks reparaties, strengere koopschermen, algemene voorwaarden die nu ook in het Engels kloppen, en flink wat werk aan de controles die het spel elke nacht automatisch doorlopen.
Feedback blijft meer dan welkom, ook als het kritisch is. Vooral over mobiel, maar net zo goed over de balans of over features die je mist.
Wil je het proberen of nog eens kijken hoe het er nu uitziet: https://kweekbaas.budropolis.com. Bij het aanmaken van je account krijg je 3 dagen VIP en 5.000 extra startgeld mee.
Bedankt voor je feedback en ik ga daar ook zeker mee aan de slag. Als ik wist dat je geïnteresseerd was had ik je wel privé bericht. Ik wil namelijk gewoon niet gelijk alles aan de grote klok hangen.
Eerlijk gezegd had ik me focus ook niet eens daarop gelegd, wat ik eigenlijk wel had moeten doen. Ik ga er mee aan de slag, zodra ik alles geupdate heb zal ik het hier aangeven.
Ik wil gewoon dat je een goed product neerzet, los van of ik nou geïnteresseerd ben of niet. Iedereen die dit topic leest is een potentiële gebruiker. Als je met mensen omgaat zoals je met frio en mij deed, laten ze je gewoon links liggen.
Uitleggen waarom iemand jouw bot zou moeten gebruiken in plaats van MEE6 is geen geheim weggeven. Je geheim zit in hoe je het doet, niet in wat je doet. Thrella bijvoorbeeld is een security bot en daar vertel ik ook gewoon precies wat hij doet. Op /docs staat uitgebreid wat de bot is en wat hij kan. Hoe hij het doet staat nergens, en dat hoeft ook niet. Maar dat eerste verwachten mensen wel van je.
Zeker nu iedereen met AI denkt een bot of website te kunnen bouwen, zit je kracht juist in uitleggen waarom jij beter bent dan de rest.
Een PB is trouwens niet nodig. Deel het gewoon hier in je topic, dan hebben andere lezers er ook wat aan.
Kijk voor de gein eens hoe MEE6 of Wick het doet, of mijn eigen bot Thrella (https://thrella.com). Die smoothness verwacht iemand gewoon van een website. Mensen haken op internet nou eenmaal snel af als ze ergens op moeten wachten of als iets trager is dan ze gewend zijn.
Die snap ik ook wel, op dit moment heb ik er nog geen uitgebreide mobiele ondersteuning in zitten. Je kan dus het beste de website via desktop bekijken
Op desktop is het juist net zo tergend traag, dus met mobiele ondersteuning heeft het weinig te maken. Ik heb het in vijf verschillende browsers geprobeerd, zoals ik al zei.
En ik stelde een simpele vraag: waarom zou iemand jouw bot gebruiken in plaats van MEE6? Als je testers zoekt, is dat precies wat je moet kunnen vertellen. "Ik beantwoord de vragen die ik wil beantwoorden" werkt dan niet echt. Waarom zou ik een server inzetten voor een bot waarvan ik niet eens weet wat hij anders of beter doet?
Ik was oprecht van plan om je bot een kans te geven in een vrij grote server, maar zo hoeft het voor mij niet.
Tip voor als je AI gebruikt bij het bouwen: laat hem ook eens specifiek naar performance kijken, zoals afbeeldingen comprimeren, lazy loading en caching. Dat scheelt echt een hoop.
Hier een filmpje: https://streamable.com/loo9b5
Dit is niet gewoon wat traag laden, dit is echt een hele slechte respons en performance van je website. Hieronder staan ook screenshots van de Lighthouse-test op desktop. Die geeft zelfs een melding dat de pagina zo traag is dat de test niet eens afgerond kon worden. Dat is best zorgelijk.
Goedemorgen,
Welke browser gebruik je?
Want ik ervaar totaal geen problemen in de snelheid.
Groetjes,
Alex
Edge, Chrome, Firefox, Opera, Safari.
Maar hoe zit het met het MEE6 antwoord?
Hoi allemaal,
Tijd voor een update. Sinds mijn eerste bericht op 26 augustus heb ik elke dag aan Kweekrijk doorgewerkt en zijn er heel wat updates live gegaan. Het spel staat nu op versie 1.7.3 en is nog steeds in beta. Hieronder wat er in die tijd is bijgekomen.
Politie en invallen
Dealers kunnen nu worden opgepakt. Voorheen alleen maar gearresteerd als status en een vrijkoop knopje. Op het politiebureau in elke stad breek je ze weer vrij, en hoe vaker een dealer vastzit, hoe hoger de borg. Daarnaast kun je een andere speler van vergelijkbaar level binnenvallen en buit meenemen. Andersom kan dat natuurlijk ook, dus zet je geld op tijd op je persoonlijke bank, daar is het veilig.
Mobiel
Dit was mijn grootste vraag in het eerste bericht, dus hier zit veel tijd in. Alle schermen en popups hebben nu dezelfde opbouw, waardoor je overal meteen weet waar je moet kijken. De drukke schermen werken ook liggend op je telefoon en de plant- en oogstschermen zijn opnieuw opgebouwd en een stuk rustiger.
Economie
De hele economie is doorgerekend en bijgesteld. Handelaars leggen niet meer eindeloos dezelfde spullen neer, het dagaanbod heeft een plafond, pandinkomen hangt af van wat het pand kost en dealers worden per stad stapsgewijs duurder.
Elke stad een eigen plantage
Elke stad heeft nu een eigen plantage die je vrijspeelt, met een eigen zaadplantage erbij. Het spelerslevel loopt door tot 100 en er zijn zeven nieuwe reeksen doelen voor wie al verder is.
De plantage vernieuwd
Grond raakt nu uitgeput. Elke teelt put de aarde verder uit, dus je moet op tijd verversen met zakken aarde uit je kruiwagen, anders loopt je opbrengst terug. Nieuwe spelers krijgen op hun eerste dag een korte tutorial die uitlegt hoe planten en roken werken. Ook deze tutorial is ten opzichte van een paar weken geleden geüpdatet.
Bots
Autoclickers worden beter herkend en krijgen een captcha voorgeschoteld.
De farmer
Een poppetje dat voor een paar ganja coins of met specifieke items je veld oogst en opnieuw beplant. Hij loopt echt over je veld en levert hetzelfde op als wanneer je zelf klikt. Hij is zo goed als klaar en komt binnenkort online.
Feedback blijft meer dan welkom, vooral op de mobiele weergave. Wil je het proberen of nog eens kijken hoe het er nu uitziet: https://kweekbaas.kweekrijk.com
Joh, waar staat je webserver eigenlijk? De site is echt traag: alles schokt en bij elke paginawissel zit je weer te wachten. Niet negatief bedoeld hoor, maar hier haken mensen snel op af.
Als dit een beetje de standaard is, hoe snel reageert je bot zelf dan? Ik heb zelf ook een bot (Thrella), dus ik ben wel benieuwd hoe je site zo traag kan zijn en hoe zicht dat reflecteert tot de stabiliteit van je bot.
Je SEO zit trouwens goed in elkaar, en volgens Lighthouse is de accessibility ook prima. Maar aan de snelheid zou ik echt iets doen. In Discord-land geldt vaak: less is more ![]()
En eerlijk is eerlijk, als community bot opboksen tegen MEE6 is best pittig. Wat maakt jouw bot anders dan MEE6?
Dit herken ik nog van vroeger, leuke game was dat toen..
Toen heette het wel anders tho
Klopt, het heette destijds Herbalists 🤫 die domeinen zijn helaas (niet meer) in mijn bezit.
Wachtwoord beveiliging kan wel wat beter.
Waar heb jij het over? 😂 als je hier bedoeld dat ik wachtwoordeisen moer instellen voor het maken van een account, dan wellicht ja, blijft een keuze van de gebruiker 😊
Tja, als je zo reageert op een vraag.. sta je dan wel open voor feedback vraag ik mij af.
I know, maar hoe kan ik planten? Want als ik op één van de 4 vrije zaken wil planten, kan ik alleen maar upgraden en moet ik een uur wachten. Nochtans heb ik zaadjes etc.
Planten doe je door een plek aan te klik (1 van de drie die standaard vrij zijn) en dan kies je een zaadje, femi is altijd vrouwelijk en levert je grammen op, non-femi kan mannelijk zijn en levert je niks op, maar kan ook vrouwelijk zijn dus altijd weer een keer aanklikken om te zien wat er geplant is. De mannelijke zijn daarintegen dan weer voor de bevruchting op de zaadplantage en dan kan je eigen zaden kweken. Doel is kweken/hogere thc waardes maken via de zaadplantage/verkopen voor meer euro per gram (even in een notendop vanaf mobiel geschreven dit)
Gelukt, thanks! Het is wel wat onduidelijk wat je zou moeten doen na tutorial.
Hoe zou je dat verbeteren, want de tutorial verteld je wel wat je moet doen of althans laat je het doel zien, een plant oogsten, een dealer aanmaken en die dealer voorzien van wiet, een kamer et cetera.. hmm .
Kun je eens kijken Syntax of het nu wel lukt? Probleem zat in het verwerken van je IP ![]()
Hoi allemaal,
Na heel wat maanden herbouwen is het zover: Kweekrijk staat online. Een Nederlands- en Engelstalige browsergame waarin je vanaf één stekje een compleet imperium opbouwt. Kweken, oogsten, dealen, panden kopen en uitbreiden naar andere steden.
Wat je doet:
Het is geen spel waarin je achterover leunt. Er zit echt tactiek in: wie meteen alles uitgeeft aan het duurste zaadje komt er snel achter dat timing en spreiding belangrijker zijn dan een dikke start ![]()
Kweekrijk staat nu in beta en ik werk er praktisch dagelijks aan. Nieuwe features, aanpassingen, en het bijschaven van dingen die net niet lekker liepen. Er zit inmiddels behoorlijk wat bloed, zweet en tranen in. Vroeger was dit al een spel met meer dan 2000 spelers, vandaag de dag in een compleet nieuw jasje.
En daar komen jullie in beeld: ik ben op zoek naar feedback.
Vooral over de mobiele weergave. Daar is de meeste ontwikkeltijd in gaan zitten en het staat er inmiddels echt goed op, maar ik ben er nog niet. Het spel speelt op dit moment het beste op desktop, mobiel is meer voor even tussendoor. Heb je tips over de usability? Dingen die te klein zijn, menu's die niet lekker werken, plekken waar je vastloopt: ik hoor het graag.
Ook breder: is er een mobiele conventie anno 2026 die ik gemist heb en die hier beter zou passen? Een FAB (floating action button) bijvoorbeeld, of opties samenvoegen tot één knop met vervolgkeuzes daarachter. Een telefoonscherm is nu eenmaal maar zo groot, dus ik ben benieuwd hoe jullie dat zouden aanpakken.
Opmerkingen over het spel zelf, de balans of features die je mist zijn net zo welkom.
Zin om het te proberen? Meld je aan via https://kweekbaas.kweekrijk.com, dan krijg je bij het aanmaken van je account meteen 3 dagen VIP en € 5.000 extra startgeld mee. Dan heb je gelijk wat speelruimte.
Laat vooral weten wat je ervan vindt, ook als het kritisch is. Daar heb ik het meest aan.
Korte intro-video: https://youtu.be/KP5-98Svmtk
Ik ben best lui om een account aan te maken. Is het met Claude gemaakt? Heb je een demo account? Is er meer dan alleen een landing met login/registreer en een install button?
Kost tijd, maar als je goed 'investeert' in je prompt en een skill toevoegt (+ duidelijke guidelines), is het zo gefixed.
Ik ben niet geheel onbekend met Claude, maar wat voor skill en prompt zou jij hier overwegen met de duidelijke guidelines die zorgen voor geen AI-slop. Ik hoor graag zaken eigenlijk waar ik dan nog niet mee bekend ben 😎 want het is toch wel onderdeel van mijn dagelijkse leven. Zoals ik aangeef, ik zeg niet dat ik het niet gebruik. Maar dat ik het vooral zorgvuldig gebruik.
Laat Claude het refactoren?
Ja, tuurlijk kan Claude helpen. Maar “gooi de codebase erin en refactor het even naar 2026-standaarden” is precies hoe je AI-slop krijgt. Als je stront voert, krijg je stront terug. AI vervangt geen vakmanschap; het vergroot vooral de kwaliteit óf de rommel van degene die het aanstuurt.
Ik zie zoveel 'AI' slop de laatste tijd, we doen er allemaal zo makkelijk over maar vervolgens vervuilen we de hele wereld van SaaS applicaties met AI onzin. Waar ik zeker niet ontken dat het een goed hulpmiddel is, moet je alsnog zorgen dat je strak en netjes werkt. Dat kost tijd.