Toon MeerHet is dat ik hier op ictscripters schijnbaar nog een accountje heb van een decennium geleden,
dat ik toch even wil inhaken op dit naar mijn inziens interessante topic.
Ik bouw momenteel van de grond op een community met niets anders dan gemini. Ik spendeer in het weekend veel vrije tijd eraan en heb een nieuwe functie bij mijn werkgever weten te bemachtigen waardoor ik 's maandags vrij ben en deze ook volledig (8 uurtjes) aan dit project besteed.
Het begon 3 maand geleden als grap toen ik gemini free tier gewoon me idee vertelde waar ik al jaren mee rondloop (ergens 2018 al poging gedaan met open source oplossingen). Het begon heel basic, een inlog veldje een sql tabelletje een registratie formuliertje en een index. Alles plane basic, maar het werkte.
Nu 3 maand verder, inmiddels al 2 maand geupgrade naar gemini pro gewoon om dat vertrouwen te hebben staat er best een mooi platform. Denk dat ik zo'n 65 a 70% ver ben.
Het is in zijn genre op nederlands vlak een one of a kind platform, de rest van deze communities draaien op forum software die gelimiteerd zijn aan opties invoer velden en eigenlijk gelimiteerd aan alles.
Mijn platform daarintegen is totaal niet gelimiteerd. Tot nu toe krijg ik met gemini alles voor elkaar wat ik ook maar bedacht heb. Dat ging vroeger wel anders als er ergens een error in sloop.
Waar je wel op moet letten in het begin is dat je duidelijke instructies vast zet die hij bij elke reactie moet onthouden. Ik heb daar bijvoorbeeld instaan, stuur me geen hele codes terug maar vertel me wat ik en waar ik iets aan moet passen. En gebruik nederlandse css namen en voeg geen // informatie toe. Zulke dingen.
Wat begon als 4 bestandjes is uitgelopen tot een platform met momenteel 139 bestanden en 26 sql tabellen.
Ik wil eigenlijk 1 juni live gaan maar dat word flink aanpoten. Gelukkig nog wat feestdagen die ik er extra aan kan werken.
Lang verhaal kort, AI is voor mij echt een uitkomst ✌️👌
En, toevallig al live?