Posts by Patrick

Ik ga via:
    de E17 daarna de ring van Antwerpen
    daarna de E312/A58/A27 richting Utrecht
    en als laatste snelweg de E30 naar Amersfort
    en natuurlijk enkele kleine baantjes ook ;)

Als je dan via A27 rijd, rij dan via de A28, de E30 is vragen om problemen, en vanuit antwerpen is het dan wel weer idd A58 > A27 (afrit Amersfoort, 4 baans breed bij uitrecht, 2 banen richting A28)

wie zegt dat cloud betaald is?
    ownCloud.org moet je maar eens naar kijken geweldig systeem gebruik het zelf ook.

ldap connectie, file sharing en eventueel een goede task management (Door middel van een plugin) is ook goed te gebruiken. (Lijkt me helemaal in de evenementen branch)

Volgens mij moet ik die dag overwerken :) en dan komt het wel goed uit aangezien ik in Amersfoort werk (Beter als op en neer rijden vanuit brabant), als dat het geval is denk ik dat ik ook eens zal aanschuiven om te kijken hoe of wat.

Daarnaast misschien ook een leuk onderwerp: ICT In de zaken wereld, gezien het feit dat veel mensen hier nog op school zitten kunnen ze wellicht uit verschillende hoeken van de zaken wereld zien hoe een ICT afdeling werkt en eventueel waarmee ze werken, dit hoeft dan niet web development gericht te zijn.

Ik zou voor IT Support engineer gaan, ieder geval zou heb ik het er ook op gezet :-).
    Daarnaast gebruik ik zelf IT i.p.v. ICT, beide zijn vrijwel hetzelfde alleen staat IT voor Information Technology en ICT voor Information Communications Technology waar ICT in plat meer richting technologie gaat wat gebruikt wordt voor zoals het wordt als zegt communicatie van personen. (Computers, Mobiels etc.) en niet voor routers / switches / accesspoints en noem heel de rest maar op.

@Patrick Het is in Amersfoort in het Corderius College. Makkelijk bereikbaar met zowel het OV als met de auto. ;)

Meer informatie, zoals routebeschrijving/ticket verkoop, zullen we later bekend maken.

owh ik werk in Amersfoort is maar een tochtje van een kleine 90 km... :)

Is wel leuk dat je aangeeft dat je heel je leven niet achter een computer wilt zitten maar wel computers interessant vind, werkplek beheer ben je ook veel van je computer weg en met de hardware bezig. Hardware Beheerder of monteur in die vak gebieden kan je ook wellicht kijken.

Het ROC biedt overigs verschillende evenement opleidingen waarmee je flink uit te voeten kan. (Licht & Geluid, organisatie, horeca ed.) Wellicht daar op de website eens kijken.

Daarnaast heb ik zelf MBO medewerker beheer ICT Niveau 3 & MBO Media Technologie Niveau 4 (Webdeveloper). En nu werk ik zelf als applicatiebeheerder. (Wat dus eigenlijk totaal iets anders is). Binnen de ICT branche als je eenmaal werkt kom je er pas echter achter wat je wilt gaan doen.

Zo ben ik er zelf achter gekomen dat ik PHP ed. leuk vind voor in de vrije tijd maar dat ik SQL en dan met name T-SQL (MsSQL) in combi met SSRS / SSIS (VB) & SSAS geweldig vind waarmee ik dan weer de data analist / Business Consultant kan op kan.

Ik vind dat linkerkant nodig een slordige indeling heeft. Ook zie ik in de post van bijv. @Patrick niet de "Laatst bewerkt door" tekst.
    En dit kan aan mij liggen maar ik kan Ferhats blog met "[TIP] Timeago" niet zien. Ik wordt naar de blog pagina gestuurd.

Zo, dat moest er ff uit :P

Die edit heb ik er zelf neergezet :'). Dus dat kan wel kloppen dat het er niet staat.

Dat wordt in de index gedaan. Maar de functie werkt perfect, precies zoals ik wil! Alleen weet ik niet waarom het alleen als een static function werkt?

Door dat je een static functie van maakt hoeft hij maar één keer de gegevens op te vragen en dan blijven de gegevens in de class beschikbaar tot dat de class wordt afgesloten of dat het script afloopt.

Daardoor zal waarschijnlijk jou script nu wel resultaat geven, dit vanwege dat je ergens anders deze class ook al een keer aanroept die wel correct wordt aangeroepen. Hierdoor worden de gegevens statisch gemaakt en beschikbaar gesteld voor gebruik verder in het script.

Zoals eerder aangegeven is het geen slim idee om een functie in een "user" class statisch te maken, hierdoor bind je jezelf vast in een class waar je dat helemaal niet wilt. de variabel $user wordt niet correct aangemaakt waardoor $user niet het object van een class gebruikt. (ergens waar in het script staat $user = new class user of een autoload functie die daar voor zorgt).

In je getoonde script zie ik ook nergens dat $user wordt aangeroepen doormiddel van een class, je krijgt wellicht wel result, wat een restant van een andere aanroep is, maar vanwege dat $user geen onderdeel van het object is krijg je die melding.

Op de GPU optimalisaties na die niet zijn uitgevoerd, een geweldig spel, 4 dagen had ik nodig om het uit te spelen. Ook leuk dat ze van die eastereggs erin doen zoals dat je bruce wane tegen het lijf kan lopen ed.

en toch de meest geweldige toevoeging vind ik

[inline]inline[/inline]

owh wait,
    die heb je er uit gehaald... :(

edit:
    Als je op "Marktplaats" bovenin drukt dan wordt "Forum" actief i.p.v. "Marktplaats" :)

Beste ,

Ik heb het gevoel dat het bericht hier boven een beetje overhaast is gemaakt.

en klagen kunnen we allemaal :rolleyes:
    Als je alleen Nederlandse content op je website plaatst dan lijkt het mij handig dat je de website zelf ook in het Nederlands hebt.

Daarnaast kan je multi language functie activeren :-).

Dan zal ik maar reageren :-).

Nee je klas heeft een solide basis geen onnodig gebruik van extra code wat altijd een plus punt is. Daarnaast heb je jezelf wel met deze database class op mysql vast gepind. Als je er nu voor kiest om een met implents te gaan werken kan je er voor kiezen om je database class zo te maken dat er meerdere soorten database connecties gemaakt kunnen worden (mysql, mssql etc.)

Daarnaast extend je je database class op een errorhandler, lijkt me dat het meer andersom is en dat je uit eindelijk zelfs de error handler in de database class gebruikt in plaats van ernaast. Je gebruikt 2 classes om je database handeling goed te krijgen waardoor je straks met $database->* en $query-> moet gaan werken, lijkt me niet helemaal handig en eventueel verwarend welke functies nu waar in zitten.

De class error handler zou ik extenden vanuit de base class die php zelf aanlevert dan krijg je daarvan de kracht gebruiken en toch zelf alles eruit gooien wat je wilt.

Just my 2 cents :).

Voor dat je met classes gaat werken zou ik wel verder inlezen over wat classes allemaal kunnen,
    ik zit in "session.php" te kijken en functies hebben geen "visiblity" of wel: "public / protected / private".

Hier onder kan je daar meer over lezen:
    http://www.php.net/manual/en/language.oop5.visibility.php

Daarnaast include je je bestanden, met autoload voorkom je het overal handmatig aanroepen van losse class bestanden:
    http://www.php.net/manual/en/language.oop5.autoload.php

en als laatste als je dan toch bezig bent maak gebruik van namespaces en dan ben je goed op weg:
    http://nl1.php.net/manual/en/language.namespaces.php

en haal a.u.b zo snel mogelijk je html code uit classes die horen daar he-le-maal niet in thuis en koppel heel je systeem aan een bestaande template parser of bouw er zelf één.
    Om een klein voorbeeld te geven: