@Patrick Zo ver ik weet bevat mijn admin "controller" geen specifieke functies voor mijn jail "module"? Voor de rest heb ik ze controllers genoemd omdat ik zo aan het werken was 6 maanden geleden. Ze zijn niet echt controllers. Voor de rest heb je wel gelijk dat het beter is om te werken d.m.v. extends, maar nu werkt het voor mij ook prima. Ik kan dit naderhand altijd nog toevoegen. Dan kost het wel meer tijd dan nu. Maar nu wil ik liever een beta versie af hebben binnen ~3 maanden die nog niet helemaal werkt i.p.v. een volledige versie waar ik ~8 maanden over doe.
Misschien vindt jij het leuk om dat te veranderen? Het blijft immers Open Source.
Je kan inderdaad over 3 maanden een beta versie hebben, waardoor je vervolgens nog 1 jaar bezig bent om alles te herprogrammeren zodat het stabiel staat. Inderdaad aan jou de keus. Echter is mijn keus eerst goede codering neerzetten voordat je verder gaat.
Verder heb ik nog even verder gekeken in de code. En heb ik je database class onder de loop genomen. Daar kom ik functies tegen die niet echt in een database class thuis horen.
public function usernameTaken($username){
public function usernameBanned($username){
public function addNewUser($username, $password, $email, $token, $usersalt){
Bovenstaande voorbeelden zouden hun in een andere class moeten zitten die extended is vanuit een controller die de gebruikers van de website beheert. Waardoor je bijvoorbeeld het volgend krijgt:
<?php
namespace userController;
class userController {
protected $db = new PDO();
public function __construct() {
}
}
namespace userController\Registration;
class userRegistration extends userController {
public function addNewUser($username, $password, $email, $token, $usersalt) {
$parent->db->prepare();
..
}
}
?>
Toon Meer
Het is niet de bedoeling dat ik je wil afkraken in welke zin dan ook, het is meer dat je er van kan leren om een optimale code te bouwen, vooral als het opensource gaat worden gaan andere mensen er ook mee werken, en als ik moet gaan zoeken naar een addUser(); functie in de database class zou ik zelf nog aan vraagtekens erbij gaan zetten.