ik snap het wel maar dat is wel een flinke vergroting op die van mij ik doe het rustig aan
Posts by Patrick
-
-
het bestand config.php of connection.php ?
-
update: http://noxxie.nl/candy.class.php
enige tipszit wat uit te proberen etc maar ben ik op de goede weg?
-
ag ja
proberen is altijd leuk xD
-
maar het opslaan ervan dan met sql of kan classes ook nog variables onthouden o_O?
-
addslashes() & htmlspecialchars()
-
dus igg met extends etc werken en gewoon een simple html form erbij?
-
hoe bedoel je qua fabriek
snap het niet helemaal
-
het werkt al nu nog kijken wat ik er allemaal aan kan uitbreiden enige idee'en?
-
het is een begin:
Notice: Undefined property: candy::$view_candy in /home/patrick/domains/noxxie.nl/public_html/candy.class.php on line 19
Notice: Undefined property: candy::$view_candy in /home/patrick/domains/noxxie.nl/public_html/candy.class.php on line 20
EDIT;
werkt al () moest erbij
thanks mensen
nu nog bedenken wat ik er aan kan uitbreide
-
ja ik vind het allemaal geweldig dat jullie me helpen maar ondertussen echo'ed hij nog steeds niks
-
PHP
Toon Meer<?php class candy { public $candy = array(); public function view_candy() { return $this->candy; } public function add_candy($new_candy) { $this->candy[] = $new_candy; } } $candy = new candy; $candy->add_candy("m&m"); $candy->add_candy("drop"); echo($candy->view_candy); print_r($candy->view_candy); ?>
prob, nu krijg ik geen resultaat maar als ik bij add_candy ook toevoeg en het echo'ed dan krijg ik ook niet een volledige string in array vorm maar alleen array()
-
zie paar posts hierboven de code zoals ik hem nu heb
-
ja maar nu zit ik nog met het probleem dat hij niet werkt:
http://noxxie.nl/candy.class.php -
Niemand zal dat denk ik voor je gaan posten aangezien er ontiegelijk veel updates er voor zijn en de ene is weer net wat anders als de andere, als je er iets van wilt maken moet je er zelf tijd en energie in steken.
-
true true maar je moet ergens beginnen
-
maar dan is het niet echt meer in de richting van OOP aangezien ik protected / public etc wil oefenen
edit:
kijk hier:http://noxxie.nl/candy.class.php
met jou edit werkt hij niet 100%
PHP
Toon Meer<?php class candy { public $candy = array(); public function __construct($candy) { $this->candy = $candy; } public function view_candy() { return $this->candy; } public function add_candy($new_candy) { $this->candy[] = $new_candy; } } $candy = new candy("Dropje"); $candy->add_candy("m&m"); print_r($candy->view_candy); ?>
-
PHP
Toon Meer<?php class candy { public $candy = null; public function __construct($candy) { $this->candy = $candy; } public function view_candy() { return $this->candy; } public function add_canday ($new_candy) { $this->candy = $this->candy $new_candy; } } $candy = new candy("Dropje"); $candy->add_candy("m&m"); echo ("New candy is: " . $candy->view_candy); ?>
ik ben zeer slecht met array's ik krijg ze maar niet onder de knie dus doe ik het meestal zo (A)
-
kan, maar kan het dan met protected wel of kan me iemand daar meer uitleg over geven?
-
waarom beide public _construct kan toch ook als private aangezien die niet wordt aangeroepen om iets te outputte of kan private alleen in de class zelf worden aangeroepen?