Posts by Patrick

als je nagaat het is nu mei en in january zijn alle banpunten gereset vind ik het toch een redelijk hoog aantal voor het actieve leden hier :P

Je weet niet dat er bij elke pagina hernieuwing een nieuwe hash wordt aangemaakt die in de db wordt opgeslagen en die moet matchen + dat het IP moet kloppen en als er 1 van die 3 niet klopt dat hij er uit gekickt wordt?

+ ik weet niet wat jij denkt dat UID is maar het is niet het ID van de gebruiker maar de sessie waar hij mee werkt die ook nog is elke 5 minuten verandert.

Hierbij bied ik een fun project aan van mij, het is een begin van een criminals. Hij is nog niet afgemaakt en het is een begin maar het is een stevige basis waarop je kan uitbouwen:

Als je interesse hebt PM me dan, ik geef deze source niet zomaar weg aangezien ik er wel zeker van zijn dat iemand met niveau er verder mee kan.

Voorbeeld:

ja sorry ik moet toch weer beginnen met dingen zeggen, met jou PHP ervaring

PHP
    if(!empty($_GET)){

leuk dat je controleert of $_GET leeg is. Maar daarna wil je de variabels $_GET['accept'] & $_GET['groep'] neertzetten.

Wat nou als ik bijvoorbeeld index.php?groep=2 doe, $_GET is niet leeg maar $_GET['accept'] zal er toch echt niks voor komen. (In dit voorbeeld kan $_GET['groep'] dus ook leeg zijn)

Daarnaast ik weet niet wat voor stage je loopt, als het een web programmatie stage is dan zou ik je toch is gaan schamen bij wat voor bedrijf je zit. Aangezien tegenwoordig je bij elk bedrijf in je sql regels je variables MOET escapen. Sommige servers zien het gewoon als tekst en niet als een variable.

Dus deze regel:

PHP
    mysql_query("update gebruikers set groep = '$groep' where naam = '$data->naam'");

zal dan fout gaan, en escapen is niet zo moeilijk en staat ook gelijk weer wat netter:

PHP
    mysql_query("UPDATE gebruikers SET groep = '" . $groep . "' WHERE naam = '" . $data->naam . "' ");

Ik zeg niet dat je het fout doet ik zeg alleen dat je op deze manier grote fouten kan maken en bedrijven tegenwoordig een bepaalde style sowieso in hun bedrijf willen hebben en daar zitten vrijwel altijd deze standaarden in

als je slechte programmatie wilt hebben ja dan zou ik in een criminals duiken en daar naar gaan kijken inderdaad. Als je het wil programmeren zoals het op het dit moment het beste is zou ik toch http://www.php.net/ etc gaan raadplegen aangezien het dan beter is.

pekelterror, mysql_num_rows(); geeft toch echt een numerieke waarde terug en dat is niet in de vorm van een string. In jou voorbeeld daar in tegen wordt het wel als een string behandeld.

Om uitnodigingen te versturen heb je onder andere een query nodig om er voor te zorgen dat de uitnodiging in de database komt, en dan op een andere pagina een query die de tabel uitleest en kijkt of er een uitnodiging is voor de betreffende gebruiker.

Ik heb er naar gekeken ik vind het maar een hoopje bij elkaar gegooide rotzooi. Als je dan iets maakt maak het dan goed en maak dan geen gebruik van de classes die er al zijn zelf maken is zoveel makkelijker en krijg je zoveel beter resultaat....

dat wordt 500 links aanmaken,
    Denk je dat een soort onlinegamemanager simpel te maken is? Waarom denk je dat er daar nog niet veel van zijn naast dat je alleen dan de links aan moet passen moet je ook je database zo optimaliseren dat alles goed draait dat alles in 1 database kan draaien etc etc etc

@ pekelterror,

als jou niveau van php 4 is dan moet je echt wel weten dat je een variable in een string moet escapen zoals jij het doet:

PHP
    echo "Achternaam: $resultaat->achternaam<br>
    Telefoonnummer: $resultaat->telefoonnummer<br><br>";

zal misschien wel goed gaan maar om er voor te zorgen dat je er nooit problemen mee krijgt:

PHP
    echo "Achternaam: " . $resultaat->achternaam . "<br>
    Telefoonnummer: " . $resultaat->telefoonnummer . "<br><br>";

Dan hebben we nog het overzichtelijk programmeren. Hier bedoel ik op de goede manier tabs gebruiken dit laat je hier ook te wensen over in je programmering.

Dan heb ik nog:

PHP
    <?php
    mysql_connect('localhost','naam','wachtwoord') && @mysql_select)db('database');
    ?>

het is toch echt;

PHP
    mysql_select_db()

daarnaast waarom met een @ werken, heb dan een error handler die de fout netjes afhandelt aangezien wanneer je het zo doet er wel een tijdje over heen kan gaan voor je er achter bent dat dat de fout is.

Als laatste:

PHP
    <?php
    $sql = mysql_query("select achternaam, telefoonnummer from werknemers where voornaam='pietje'");
    ?>

leuk dat je de SQL line zo hebt neer gezet, maar ervaring leert dat je beter met hoofdletters kan werken zoals:

PHP
    <?php
    $sql = mysql_query("SELECT achternaam, telefoonnummer FROM werknemers WHERE voornaam='pietje'");
    ?>

is toch iets netter en tegenwoordig zie je dat overal in terug. Het werkt maar ik raad je het ten grootste af om alles in kleine letters te doen het geeft toch weer een mate van overzicht op je programmering.

[offtopic] mafiabase, niet zeggen dat jij die layout hebt gemaakt, die komt van themeforest af, hoe ik dat kan zien er staat nog een plaat in met envato...[/offtopic]

Ga tuts volgen dat helpt een stuk ;)

je kan ook gewoon naar je url gaan en er cron_week.php achter zetten dan draai je hem ook, teminste als de beveiliging niet tegenwerkt