Posts by Patrick

Als je net na registratie een mail wil versturen kan je gebruik maken van de php functie mail:

http://nl3.php.net/manual/en/function.mail.php

Om er voor te zorgen dat ook hotmail hem niet laat verdwijnen in de spam folder moet je goede headers neer zetten. Een uitleg hierover kan je hier vinden:

http://phpwiki.santhe.nl/index.php/De_juiste_mailheaders

Dit laat zien hoe het correct, of ieder geval dat het goed terecht komt :). Verder wanneer je de variables tijdens registratie wilt gebruiken is er geen enkel probleem hiermee, vb:

PHP
    <?php
    $headers = ....

$message = '
        Je hebt jezelf zojuist geregistreerd met de gebruikersnaam: ' . $_POST['username'] . '.
    ';
    ?>

en deze dan in de hierboven genoemde functie te verwerken (mail()). :)

[offtopic]Idee van codedpreview van webbasing afgeleid? ^^[/offtopic]

Verder als ik de previews bekijk in chrome komt er een background-position-y bij van 34px; waardoor de achtergrond van een preview naar beneden komt waardoor het natuurlijk niet gestroomlijnd zit met de achtergrond.

edit;

Probeer een live checking te doen van de velden tijdens het uploaden (met behulp van bijv. jquery + ajax) hierdoor hoeven mensen niet onnodig op de terug knop gaan drukken :) just a typ over gebruikers vriendelijkheid.

Aangezien de nieuwe wet geving zijn wij er verplicht tot dit te doen. Wanneer mensen dan ouder dan 18 aanklikken kunnen wij niet ten alle tijde om id vragen :)

Heerlijk als je het script ziet, niet engelse comments compileerd met smarty (wat dan wel weer een + is) verder een rare opbouw van programmatie wat het dan ook weer uitdagend maakt.

Ik weet niet wat er moet gebeuren maar wil er eventueel wel naar kijken :)

Varieert van wat je wilt en hoe groot je irc netwerk moet zijn kan tussen de 10 en de 100 euro in de maand liggen.

je zou het eventueel met een cronjob op kunnen lossen wat ook kan dat je checkt hoelang geleden dat de persoon gelickt heeft (door middel van IP check.) Hierdoor hoef je geen cronjobs te draaien, though kan het dan wel voorkomen dat het een insaine grote db wordt wanneer je veel click krijgt.

Dit topic ga ik zelfs sluiten, een mijn maffia script installeren een game aanmaken en alle updates en dan los koppelen? Logica van helemaal niks.

Ten eerste vanwege als je een mijnmaffia achtig script vind zitten er veel bewerkingen in dat hij terug roept naar een core script waardoor je dus eigenlijk elk bestand moet aanpassen.

Daarnaast is het feit dat het de bedoeling van een mijnmaffia script is dat je ze host zodat andere er ook plezier aan hebben, en als je het los koppelt je eigenlijk heel de programmering in het niks laat vallen.

Mijnmaffia script zijn ook nog is voor zover ik weet niet echt openbaar en als je er 1 vind zal je niet 1 vinden die zo werkt als mijnmaffia (Wat naar mijn mening een mooi systeem is).

Dan heb je nog de tijd die je erin moet stoppen om het verandert te krijgen kan je beter in stoppen om een zelf een volledige game te maken (Ben je mischien een weekje langer bezig maar dan heb je wel wat zelf gemaakt en niet overgenomen).

Aka. Het is een beetje een rare oplossing om iets voor elkaar te krijgen vooral als je zegt dat je jezelf credits geeft om het dan alles te kopen dan los te koppelen :-).

Aka, :slotje:

Kijk wat voor encoding je gebruikt om je bestand op te slaan wil af en toe ook nog wel eens de duivel zijn die het veroorzaakt :-). Als je hem bijvoorbeeld als UTF-8 opslaat heb ik nog nooit ergens last van gehad :)

bekijk je charset, waarmee je het bestand opslaat en vanuit daar verder kijken (aangezien als je een bestand opent die CHARSET met een iso-* heeft en dan als UTF-8 probeert op te slasan problemen geeft)

Je gebruikt $row om ook je delete query uit te voeren wat niet echt mogelijk is vanwege dat je die in een loop verwerkt is :-).

Je zult een nieuwe query aan moeten maken om ook de delete goed te laten werken :)

add this;

PHP
    $row = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT * FROM match_eigenpand WHERE eigenpand_makelaar='". (int) $id . "'"));

op regel 14 :)

Enige wat ik zou kan zien qua problemen die er kunnen zijn, is dat het met de $_GET niet goed gaat aangezien hij niet naar een andere pagina gaat :).

En atm ben ik ook zelf aan het programmeren dus iok moet ook concentreren daarop.