Posts by Patrick

Kijk is wat het result van de query is op regel 53, geeft deze wel resultaten terug of is dit een error? (mysql_error()) gebruiken.

Verder zijn alle benodigde database tabellen & rows aanwezig? Controleer dit en dan ben je al een stuk verder.

ik zou global $data; er ook bij zetten als je de $select wilt gebruiken.

verder kan je checken het if (!empty(cookie_check($cookie))) { die('niet ingelogd'); }

aangezien $return alleen gevuld is wanneer het fout gaat kan je hier op controleren.

$mysqli is niet gevuld met het class object aka de variable is niet gedefineerd in de functie zoals ook in de foutmelding staat aangegeven.

om dit te verhelpen zet bovenaan je function():

PHP
    global $mysqli;

though weet ik niet zeker of dit ook op classes werkt.

in een functie zijn niet de variables beschikbaar die je normaal aanmaakt dit moet je via een global doen, alleen raad ik je aan om zulke checks ook in een class te verwerken als je toch met classes bezig bent en deze met elkaar te laten communiseren.

met margin-top: 10px komen ze naast elkaar op de zelfde hoogte te staan (ieder geval in chrome), daarnaast als je ze met elkaar mee wilt stretchen moet je een css hack in die richting doen aangezien dit niet standaard zit in gebakken,

voor dat verwijs ik je even naar google met "stretch nav with content"

als ik deze in mijn eigen pma draai doet hij het wel? Is je $list['id'] al een int? want dan hoeven de '' ook niet

Uiteraard komt er dan wel uit position 1 uit

als je die query zonder je eigen query draait eerst is draait in phpmyadmin en daarna gaat aanpassen naar je php omgeving ga je snapen hoe en wat en je kan alsnog dan gewoon enters in je php gebruiken om meer dan alleen "line 1" te achter halen maar line 4 of 5 is wel wat makkelijker :)

EDIT:
    waarom doe je een where id= in de sub query zetten wil je niet alle resultaten hebben?? Of hoe zie je dit?

Aangezien jij een dubble query draait om je position te bepalen is dat natuurlijk af en toe niet handig om dubble query's te draaien wat je hier nodig hebt is een variable die je een +1 count geeft met daarin een sub query die heel de tabel afdraait,

wat je dan doet is dit:

PHP
    SET @count = 0;

SELECT @count := @count + 1 AS position,
            x.*
    FROM (
            SELECT *
            FROM users ORDER BY kracht DESC
     ) x

hierdoor wordt de field position toegevoegd bij de result row en kan je gewoon lekker in php je foreach ($row = ...) draaien en gelijk $row['position'] $row['name'] doen :) je was op de goede wel met je sub query alleen niet goed toegepast.

Je kan controleren op IP adres wat vrijwel het meest handigst is vanwege dat die nog een beetje constant is waarbij de rest aangepast kan worden (IP adres ook ik weet het maar goed)...

Sla het ip adres op tijdens registratie met $_SERVER['remote_address'] en controleer tegelijk met registratie of het IP adres al voorkomt met:

SELECT COUNT(*) AS ipcount FROM users WHERE user_ip = $_SERVER['REMOTE_ADDRESS'] LIMIT 1

mysql_fetch_assoc($sql);
    if ($sql['ipcount'] > 0) { ... }

easy... no?

Deze score wordt ook gebaseerd op het feit wat er bij user end gecached wordt niet wat er ook op server end geached wordt wat ik dus dan wel de score vind aantasten aangezien ik zat systemen gebruik die het op server niveau cachen waardoor deze score gelijk niet meer accuraat is.

Uptime: 2w,3d,12h,26m,56s

Ja oke, ik geloof je gelijk dat zegt na een paar dagen dat deze dan niet meer optimaal werkt geen last van hier ieder geval, ik zou is gaan kijken wat er met je computer aan de hand is.

Verder een apple is een totaal andere interface dan deze van een windows weet zeker als je naar apple gaat dat je deze goed kent anders ben je de eerste tijd eerst bezig met zoeken naar de functie's

even scarface,

<br> is verouderd en klopt dat deze nog werkt <br /> is w3c standaard though werkt deze ook zoals je wilt.

En in html5 zit de br tag ook nog steeds?

Daarnaast @ ts;
    Deze functie's worden afgeraden te gebruiken vanwege dat deze door problemen of veiligheid of nieuwer beter wordt gemaakt.

Mensen die zeggen dat windows een "n00b" os is vanwege dat deze vaak crashed dan weet je niet waar je over praat en zoals vondutch zegt weet je niet hoe je met je systeem omgaat.

En vanwege dat apple een beetje goed loopt en minder crashed is dat gelijk beter? Als de hdd kapot is van een apple kan je gelijk heel je computer terug sturen voor reperatie bij een windows is het makkelijk zelf te vervangen.

Tegenwoordig het verschil is zo weinig dat het niet zo veel uit maakt alleen het gemak waar je van zelf wilt.