Is alleen deze sessie genoeg bij het inloggen of moet er ook een cookie of iets bij?
Posts by Nick
-
-
Deze werkt, bedankt!
Waren inderdaad twee } teveel
-
hoe dan?
-
waarom 1 == 1? dan kan er toch net zo goed niks staan?
PHP
Toon Meer<?php //Start de sessie die onthoudt of de gebruiker is ingelogd: session_start(); //Controleer of de gebruiker niet al is ingelogd, want dan moet hij dit niet opnieuw doen: if(isset($_SESSION['loggedin']) && $_SESSION['loggedin']==1){ echo "Je bent al ingelogd"; }else{ if(isset($_POST['submit'])){ //Dit zet je best na de post submit hierboven, dan doe je de query pas na het klikken op de submit knop. $dbres = mysql_query("SELECT voornaam,wachtwoord FROM managers WHERE voornaam='".$_POST['login']."'") or die(mysql_error()); $data = mysql_fetch_object($dbres); if($_POST['login'] == $data->voornaam && $_POST['wachtwoord'] == $data->wachtwoord){ echo "Je bent ingelogd. <a href='#'>Ga Verder</a>"; //zet de gebruiker als ingelogd: $_SESSION['loggedin']=1; }elseif(1 == 1){ echo "Je email adres en/of wachtwoord klopte niet."; }else{ echo "<form method='post'> Login: <input type='text' name='login'> Wachtwoord: <input type='password' name='wachtwoord'> <input type='submit' name='submit'> </form> "; } } } } ?>
zo bedoel jij? werkt ook niet
-
Parse error: syntax error, unexpected T_ELSEIF in /home/a3285623/public_html/pagina/login.php on line 22
ook niet dus
-
Hmm die else { bij het form zorgde er juist voor dat ik het formulier zag. Nu heb ik een blanco pagina.
-
else if werkt ook niet
Dus hoe moet hij daar? -
Parse error: syntax error, unexpected T_ELSE in /home/a3285623/public_html/pagina/login.php on line 20
die kreeg ik net ook, wat er op wijst dat de if-else constructie niet juist is maar hoe dan?
-
Ik ben nu voor de eerste keer een login aan het maken. Voorheen pakte ik altijd een werkende login, maar wil het nu toch zelf proberen.
Ik heb dat hij de gegevens controleert. Dat werkt allemaal, maar hoe maak ik nu een sessie? Ik heb op internet wel gelezen hoe het werkt, maar dan krijg ik steeds parse error's en snap ik het helemaal niet meer.
Kan iemand helpen?
PHP
Toon Meer<?php $dbres = mysql_query("SELECT voornaam,wachtwoord FROM managers WHERE voornaam='".$_POST['login']."'") or die(mysql_error()); $data = mysql_fetch_object($dbres); if(isset($_POST['submit'])){ if($_POST['login'] == $data->voornaam && $_POST['wachtwoord'] == $data->wachtwoord) echo "Je bent ingelogd. <a href=\"#\">Ga Verder</a>"; else echo "Je email adres en/of wachtwoord klopte niet."; }else{ ?> <form method="post"> Login: <input type="text" name="login"> Wachtwoord: <input type="password" name="wachtwoord"> <input type="submit" name="submit"> </form> <?php } ?>
-
Ik was ook bezig met een uniek spel, maar kwam er al vrij snel achter dat hier echt geen interesse voor is. Ik raad het je ook af
-
Dit heb ik al uitgebreid gegoogled
Je moet toestemming hebben van de betreffende club/speler/zaakwaarnemer daarom dat ik dit pas als laatste doe, als het een zeer grote toegevoegde waarde is.
-
OSM heeft alle rechten klopt. Dit ben ik niet van plan om te doen, aangezien alle licenties aardig wat kosten (dit kan nog gekocht worden als het goed loopt). Daarom lijkt mij persoonlijk dat niet leuk omdat je dan "nep" spelers moet coachen.
CitaatToch zou ik als ik jou was eerst goed gaan nadenken of je dit wel wil én kan
Dat ik het wil staat vast, ik ben al even voor ideeën aan het kijken. Of ik het kan is het tweede, daarom ga ik er nog niks voor kopen. Zelf proberen is altijd goed, ik kan ook meteen zeggen "dat kan ik niet" dan kom je nooit ver!Bij de hattrick weg moet je zelf een club opbouwen en zijn de onbestaande spelers niet erg.
-
Klopt maar op zich trekt mij hattrick meer. (daar kan je zelf bijna alles realistisch regelen en realistische speeldagen), bij OSM meer fantasie, ik zelf houd hier niet zo echt van. Maar misschien is het in het algemeen wel beter.
En ja frisse layout heb ik op mijn lijstje, wel maak ik hem in een "makkelijke" layout waarna ik een mooie laat maken.
-
Ik ben van plan een voetbalspel te maken (eerst ideeën opschrijven en dan beginnen)
maar welke richting zal ik opgaan, waar is de meeste ruimte in? De richting van OSM (onlinesoccermanager.nl) of van hattrick.org (meer uitgebreider het trainerschap)
ik heb zelf ookal ideetjes er langs.
-
verander de naam in index.php
-
klopt toch dat ik niet ingelogd ben dus wat is je vraag ik snap hem niet echt
-
moeilijk helpen zonder te zien wat je hebt
-
-
:$ bedankt!
:slotje:
-
Ik heb een admin logboek gemaakt (zodat ik in de gaten kan houden wat andere admins doen). De logs komen in de database en deze pakt hij er met een while functie uit. Hij pakt ze er goed uit, echter krijgt de eerste de goede opmaak en de volgende niet. Hoe krijg ik dit goed?
script:
PHP
Toon Meer<?php echo "<div class=\"hoofd\">Admin logboek</div>"; echo "<table>"; echo "<tr><td width=\"100\">Tijd</td><td width=\"100\">Login</td><td width=\"100\">IP</td><td width=\"250\">Log</td></tr>"; $result = mysql_query("SELECT tijd,log,login,IP FROM admin_log"); while($variable = mysql_fetch_array($result)){ echo "<tr><td>".$variable['tijd']."</td><td>".$variable['login']."</td><td>".$variable['IP']."</td><td>".$variable['log']."</td></tr><br />"; echo "</table>"; } ?>