• Login
  • Register
  • Zoek
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • Filebase Entry
  • More Options

ICTscripters

Dé plek voor IT

Dé plek voor IT

Login

Geavanceerde opties
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Dé plek voor IT - ICTscripters
  2. Leden
  3. Bedrijfsportaal

Forum

• Beta-testers gezocht voor Crypto-oefenplatform

Syntax 29 januari 2026 om 16:11
  • Na 15 jaar terug van weggeweest: iCriminals.nl is terug (BETA)!

Syntax 19 januari 2026 om 09:34
  • Developer Gezocht

Mikevdk 10 januari 2026 om 18:57
  • Op zoek naar de legends

Syntax 5 januari 2026 om 13:50
  • [FREE] WeFact Hosting module

Jeroen.G 13 oktober 2025 om 14:09
  • Help testers nodig voor android app Urgent

urgentotservices 26 september 2025 om 10:21
  • Versio vervanger

Jeroen.G 25 augustus 2025 om 15:56
  • Afspraken systeem met planbeperking

Lijno 1 augustus 2025 om 23:04

Marktplaats

• 321 Nieuwe Domeinnamen December 2025

shiga 1 januari 2026 om 10:26
  • Meerdere mafia game template te koop

Syntax 26 december 2025 om 00:07
  • Van een pixelige afbeelding naar een strakke, moderne website

Syntax 21 december 2025 om 17:05

Posts by Bedrijfsportaal

• [SQL] IP-adressen

• Bedrijfsportaal
    • 9 april 2018 om 08:55
    Citaat van FangorN

"Hoi ik wil niets uitleggen over mijn probleem maar ik wil wel de beste oplossing, kan iemand mij helpen?"

Wat bedoel je met "verwerken" en hoe vaak gebeurt dit? Als het niet zo vaak voorkomt dat gegevens worden ingevoerd dan mogen deze toevoeg-operaties best wat duurder zijn. Als deze gegevens vervolgens heel vaak worden opgevraagd is het belangrijk dat deze snel uitgelezen kunnen worden.

Vervolgens bepaalt de manier van gebruik van deze IP's hoe je deze het beste kunt optimaliseren, hier is geen universeel recept voor.

Oftewel: een optimale afstemming van tabellen hangt van het gebruik af (wat doe je met deze informatie), en dit wordt weer bepaald door het gedrag / de werking van de applicatie (hoe gebruik je deze in je applicatie)... waar jij niets over wilt vertellen. Dat wordt dan knap lastig.

On a side note: functies (in MySQL) toepassen op geïndexeerde kolommen, ik denk niet dat dat de snelheid ten goede komt (edit: als je dat in condities gebruikt, zou dat dan niet inhouden dat er toch eerdergenoemde tablescans worden uitgevoerd omdat gekeken moet worden of het resultaat van het toepassen van zo'n functie het gewenste resultaat oplevert?). Wat je wel zou kunnen doen is deze vertalingen uitvoeren in PHP, en zo wegschrijven in de database, en vervolgens zou je queries kunnen uitvoeren op deze geëncodeerde (en geïndexeerde) kolommen. Maar hier geldt weer dat dit sterk afhangt van hoe je deze data gaat gebruiken.

Misschien is het voornaamste probleem wel dat je meet met twee maten, zoals @Patrick aangeeft kan INET6_ATON(expr) hier uitkomst bieden. Voor het terugvertalen in PHP zijn hier opties voor (blijkbaar is inet_ntop() (PHP) niet compatibel met INET6_ATON() (MySQL)). Ik zou dan denk ik wel deze functies alleen aan de PHP-zijde gebruiken, en het gebruik van functies in MySQL -in ieder geval bij het opvragen van informatie- vermijden.

tl;dr omdat je niet uitlegt hoe iets zou moeten werken, is het ook vrij onmogelijk om hier een optimale aanpak bij te verzinnen. Mogelijk heb je toch iets aan bovenstaande opmerkingen.

Toon Meer

Ik heb geen probleem ik heb een vraag, ik hoef daarvoor geen details te geven over een project. Het gaat om het type opslag en of ik hiermee performance verlies bij meerdere data verwerking. Dat jij jezelf zo kinderachtig opstelt zegt genoeg over jou, ik weet voldoende stel me vragen voortaan ergens anders.

Onderwerp mag gesloten worden, bedank.

• [SQL] IP-adressen

• Bedrijfsportaal
    • 3 april 2018 om 09:53

@FangorN
    Zoals eerder aangegeven ga ik niet in op details over het project, hoe groot of klein het doel is ik wil het goed zetten en klaarstomen voor groter verkeer. Zo hoef ik me daar later geen zorgen meer over te maken wanneer een spontane groei eruit komt, dan is alles al klaar voor de groei hiervan.

@Patrick
    Dankjewel, weet jij of de INET6_* ook sneller is dan de varbinary? Heb nooit net INET_ gewerkt dus ben er niet bekend mee of het daadwerkelijk sneller is bij het verwerken van meer data.

• [SQL] IP-adressen

• Bedrijfsportaal
    • 30 maart 2018 om 15:23

Goedemiddag,

Voor een project waar ik in me vrije tijd aan werk krijg ik straks te maken met veel IP-adressen, dit kunnen dus IPv4 & IPv6 adressen zijn. Omdat ik dit vooraf niet kan voorspellen en geen omweg wil gaan maken voor de opslag zoek ik een correcte en snelle manier van IP verwerking.

Zelf al wat rond gezocht op Stackoverflow.com en kwam hierop uit op 3 opties, heb met beide alleen geen ervaring hoop dat ik hier wat duidelijkheid kan krijgen daarover.

Manier 1:
    INET_ATON('127.0.0.1') < Deze ondersteund alleen geen IPv6 wat ik ervan begrijp.

Manier 2:
    INET6_ATON('127.0.0.1') < Deze ondersteund beide IP versies zover ik begreep.

Manier 3:
    VARBINARY() < Deze heb ik in het verleden al eens gebruikt dus weet dat dit wel werkt maar is bovenstaand sneller?

Welke manier van verwerking en opvragen zou het snelste werken van de 3 manieren? Op kleine schaal ga ik niet veel merken maar omdat ik veel data verwacht op kort termijn wil ik me alvast voorbereiden en direct goed doen i.p.v. achteraf weer omgooien.

p.s.
    Project geef ik geen details over vrij, het is een vrij uniek concept, ben alleen naar hulp voor bovenstaand opzoek.

• €75 Google AdWords

• Bedrijfsportaal
    • 22 maart 2018 om 16:34

Volgens mij moet je voor die €75 ook eigen inleg doen alvorens deze geldig is om te gebruiken. Deze aanbiedingen krijgen bedrijven ook gemiddeld 2x per jaar.

• PSD > Bootstrap

• Bedrijfsportaal
    • 16 maart 2018 om 08:54

@Robin
    Zoek even via Google naar het onderwerp, het hoeft allemaal niet duur te zijn zoals hierboven aangegeven wordt. Mogelijk dat je wel inlevert op kwaliteit maar gezien het bootstrap is kan dit wel snel en goedkoop gedaan worden. Kon zelf zo snel geen goedkope vinden maar kwam wel op Isbp.nl uit die een starttarief van €35,- hebben vermoedelijk wel excl. 21% BTW.

Als je kwaliteit wilt voor het omzetten moet je echter wel op een tarief rekenen die @AarClay aangeeft, zou hiervoor dan wel een bedrijf benaderen zodat je terugkoppeling hebt en zekerheid.

• PHP POS systeem

• Bedrijfsportaal
    • 8 maart 2018 om 14:45
    Citaat van zwpgangster

Aanvulling, hoe kan ik ook 21.000% btw die .000% weghalen

http://php.net/manual/en/function.ceil.php

of

http://php.net/manual/en/function.round.php

• mysqli probleem

• Bedrijfsportaal
    • 21 februari 2018 om 14:32

@freek
    Vermoedelijk is je "$data->login" niet gevuld, het beter opvangen van dit soort foutmeldingen is wellicht handig voor je om dit in de toekomst te voorkomen. De mooiste manier persoonlijk vind ik via Exceptions, maar iedereen heeft ze eigen manier hiervoor dus het is maar net wat je gewend bent, een overzicht hiervan kan je hier vinden hoe je dit het beste kan opvangen/verwerken.

Mijn advies, als Exceptions iets teveel informatie is, trigger_error() zo kan je de bezoeker een vriendelijke melding geven zonder allemaal foutmeldingen op het scherm te laten weergeven. Uiteraard op een productie omgeving altijd de foutmeldingen uitzetten, alleen in je development omgeving foutmeldingen weergeven om ze te verwerken is aangeraden.

Extra:
    Een handige tip is even door te lezen wat SQL Injections doet en hoe je de programmering erop kan beschermen. Vanuit je geplaatste reactie #209461 zie ik dat je hier geen rekening mee houd binnen je programmering.

• mysqli probleem

• Bedrijfsportaal
    • 21 februari 2018 om 13:55

Je begrijpt duidelijk nog steeds niet wat ik ermee bedoel...

Na 5 berichten heb ik het alweer gezien hier, het is alleen maar slechter geworden na overname en straks op een punt van dood omdat iedereen zal wijken dit forum te gebruiken.

• mysqli probleem

• Bedrijfsportaal
    • 21 februari 2018 om 13:41

Je helpt hem totaal niet, je kraakt alles wat hij doet/probeert af en zegt "gooi in de prullenbak" .
    Komt het niet bij je op dat je beter kan aangeven wat er mis mee is in fatsoenlijk geschreven tekst?

Voorbeeld:
    Ik zou je afraden deze programmering te gebruiken/lezen, het is verouderd met veel fouten in de beveiliging.
    Je kan xx doorlezen of een standaard programmering van xx kunnen bekijken/proberen, deze is meer van huidige tijd.

Hier een paar handige links:

1. a
    2. b
    3. c

Via je manier van 'helpen' demotiveer je mensen juist om het vak/hobby te leren al is dat niet je intentie misschien maar komt wel zo over..
    Ook ik ben begonnen met slechte vullis-code die aan alle kanten slecht was, maar was wel gemotiveerd om dit te verbeteren om het zo te leren.
    Uiteindelijk gooide ik de slechte code weg en ging het zelf verbeteren op bestaande onderdelen, nalezen wat beter/korter kon.

Ooit was "criminalspoint" (ja ik ga verder terug dan jij denkt) een plek waar je elkaar kon helpen als je het even niet meer wist of hulp nodig had.

• mysqli probleem

• Bedrijfsportaal
    • 21 februari 2018 om 13:28
    Citaat van AarClay

Als je criminalz-code kent, dan denk je wel anders ;).

Toevallig ken ik die wel ja, maar iedereen begint ergens.
    Vroeger was het nog een forum waarbij je elkaar helpt, dit is duidelijk compleet verdwenen als ik enkele onderwerpen doorlees.

• Webpagina geblokkeerd

• Bedrijfsportaal
    • 21 februari 2018 om 13:24

Wilde gok maar je probeert via localhost bestanden op te halen, denk dat ze hierop problemen ondervinden en dus daarom aanmerken als 'onveilig'.

Code
    <meta property="og:image" content="https://localhost/rm-comp/wp-content/uploads/2016/01/home_design2_hoverbox1.png" />
    <meta property="og:image" content="https://localhost/rm-comp/wp-content/uploads/2016/01/home_design2_hoverbox2.png" />
    <meta property="og:image" content="https://localhost/rm-comp/wp-content/uploads/2016/01/home_design2_hoverbox3-1.png" /
  • mysqli probleem

• Bedrijfsportaal
    • 21 februari 2018 om 13:18
    Citaat van AarClay

Als ik deze code zie krijg ik opeens een flinke trek in spaghetti als avondeten. :P

Met een brij aan deze code kan je gewoon niet meer werken. Ik zou liever zeggen:
    Gooi het in de vuilnisbak en ga terug naar de tekentafel. Ik zie zelfs al een hoop vage beveiligingen die nergens op slaan, onduidelijk geformuleerde SQL-queries en een shitload aan niet duidelijk ingesprongen statements. (99 t/m 102 is al een waar drama om te zien)

Zo te zien is dit een criminele Criminalz-game uit de jaren 2009 ofzo. Die wil je niet eens meer draaien, laat staan debuggen.

Ik vraag me eigenlijk af wat mensen nog bezielt om aan zulke oer-oude slecht geschreven en ongedocumenteerde scripts te willen sleutelen.

Ziet er meer uit als een spatieloze code weergave vanuit deze website....

ICT Nieuws

• Fijne feestdagen

tcbhome 28 december 2025 om 13:55
  • Kritieke update voor Really Simple Security-plug-in

K.Rens 16 november 2024 om 16:12
  • ING Nederland streeft naar ondersteuning van Google Pay tegen eind februari

K.Rens 2 november 2024 om 16:09

Blogs

• Functioneel ontwerp

Dees 28 december 2014 om 12:38
  • Access Control List implementatie in PHP/MySQL - deel 1/2

FangorN 28 december 2018 om 12:35
  • Access Control List implementatie in PHP/MySQL - deel 2/2

FangorN 29 december 2018 om 12:37
  1. Marktplaats
  2. Design
  3. Voorwaarden
  4. Ons team
  5. Leden
  6. Geschiedenis
  7. Regels
  8. Links
  9. Privacy Policy
ICTscripters ©2005 - 2026 , goedkope hosting door DiMoWeb.com, BE0558.915.582
Sponsors: Beste kattenhotel provincie Antwerpen | Beste Zetes eid kaartlezer webshop
Style: Nexus by cls-design
Stylename
Nexus
Manufacturer
cls-design
Licence
Commercial styles
Help
Supportforum
Visit cls-design