Posts by gamecontrol

Ik ben op zoek naar een script waarmee ik het volgende kan doen:

- Speler heeft de keus om uit een x aantal standaard bedrijven te kiezen (vb. winkel/frietbar/etc.) deze kunnen vervolgens worden gekocht.

- Na het kopen kan de speler (afhankelijk van het type bedrijf) producten maken per uur (vergelijkbaar met de kogelfabriek).

Voorbeeld: speler start een cafe. Deze kan vervolgens bier, wiskey en wijn produceren per uur. Vervolgens kan de speler de producten te koop aanbieden.

Per land mogen er maximaal 10 bedrijven worden gestart.

Hoe zou ik iets dergelijks kunnen opzetten? Heeft iemand hier wellicht een start voor of een script wat hier al enigszins op lijkt? (ik weet dat er in de Xtremewar2 source een soortgelijk iets zat maar deze werkte niet)

Alvast bedankt.

Race starten met inleg voorbeeld: http://www.bulletstar.net/?p=voertuigen-racing

Uitleg: speler bepaald de inleg, het maximale aantal spelers, in hoeveel tijd de race zal starten en kan racen. De tijd kan maximaal 24 uur duren voordat de race start. Winnaar wordt bepaald door de soort wagen en ervaring (vb. level 1,2,3,4 voor wagen en level 1,2,3 of 4 voor ervaring).

Tevens moet er een overzicht zijn waarop te zien is hoeveel races een speler heeft gedaan, welke plaats deze staat en de winst van de races die is verdient.

Ik dacht dat dit mogelijk zou zijn met het herscripten van het Drag race script, maar kom er niet uit. Wellicht iemand die mij hier verder mee kan helpen?

Wie kan mij helpen aan een avatar script?

Na enig zoeken heb ik wel de volgende mogelijkheid gevonden: http://www.phphulp.nl/php/scripts/1/270/

Maar ik heb een script nodig zodat spelers in mijn source (het liefst direct na het registeren op de game) de mogelijkheid hebben om een x aantal standaard avatars/afbeeldingen te kiezen zodat ik deze zichtbaar kan maken in het profiel.

Hopelijk dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Citaat van Laeresh

Dus dat word een betaalde source.
    Is een opensource toch beter.
    Ik denk dat een paar tientallen mensen die een veruit hoger niveau dan jou hebben een veel betere source in mekaar steken, laat alleen het feit dat ze mekaar corrigeren, dan jij zou kunnen maken.

Dat geef ik toe. Zelf heb ik wellicht niet een zeer hoog script niveau. Maar dat betekend niet dat ik geen mensen kan inhuren om het voor me te maken.

Echter, back on topic.

Lol, nou over enkele weken zal ik een volledige voetbal manager source gaan aanbieden. Momenteel ben ik nog bezig met verschillende layouts maar het zal exact dezelfde functies hebben als osc en uiteraard geheel legaal.

Meer laat ik nu nog niet los. Mocht je open source willen gebruiken, be my guest ;).

Ik wil aan mijn game zogenaamde bot spelers toevoegen. Deze bots moeten random spelers aanvallen, afhankelijk van hun rank in de game.

Als voorbeeld:

* een speler met een rank tussen de 1 en de 3 moet automatisch worden aangevallen door een bot speler.

Verder moeten de bot spelers slechts aanvallen op de door mij aangegeven tijden, voorbeeld:

* bot 1: valt aan tussen 13.00 en 16.00 uur.
    * bot 2: valt aan tussen 15.00 en 19.00 uur.

Tot slot moeten de bots tussen de tijden dat ze aanvallen ook zichtbaar zijn in de lijst met spelers die online zijn.

Wie kan mij hiermee helpen om zoiets te maken.

Als je mij hiermee kan helpen maar je wil het niet gratis doen, stuur me dan een PM met je prijs en levertijd zodat we dit direct kunnen afhandelen.

Alvast bedankt

Wie weet wat ik hier fout doe?

PHP
    $dbres = mysql_query("SELECT * FROM `autos` WHERE `owner`='$data->login',`soort`='1',`soort`='2',`soort`='3' ORDER BY `id`");

De bedoeling is dat alleen de wagens worden getoond met soort 1,2 en 3 maar nu wordt er niets getoond.

Hoe kan je voorkomen dat je geld in de min komt te staan?

In mijn script uit de Banditi source kan het bank geld namelijk in de min komen.

Dit is wat er in het script staat

Logisch ;). Maar het probleem is dus dat de totale tijd in de database niet afteld (of dat ik het niet voor elkaar krijg om het script te laten herkennen dat de 5 minuten om zijn zodat het script weer opnieuw kan worden geupdate.

In mijn config heb ik nu dit staan

PHP
    if($data->copheat > 1 and $data->copheattotaal == 0) {
        $tijd  = rand(300,300);
        mysql_query("UPDATE `users` SET `copheat`=`copheat`-'1' WHERE `login`='$data->login'");
        mysql_query("UPDATE `users` SET `copheattotaal`='"  . $tijd . "',`copheattijd`=NOW() WHERE `login`='" . $data->login .  "'");    
    }

Wat moet ik verder nog toevoegen zodat de update iedere 5 minuten wordt gemaakt?

Dank je wel. Maar helaas werkt dit niet.

Nu komt de COPHEATTOTAAL continu op 0 te staan. Wat ik dus nodig heb is een optie om iedere 5 minuten deze regel uit te laten voeren

PHP
    mysql_query("UPDATE `users` SET `copheat`=`copheat`-'1' WHERE `login`='$data->login'");

Dit zonder cron, maar moet direct worden geladen vanuit de config.

Hoe kan ik dit anders voor elkaar krijgen?

Ik heb een script met de volgende optie: de speler bezoekt de pagina, vervolgens wordt de COPHEATTOTAAL op een getal gezet en de COPHEATTIJD krijgt een totaal tijd toegewezen. Tevens wordt er van de COPHEAT 1 afgehaald.

Tot dusver werkt alles zonder problemen, maar nu moet de COPHEATTIJD en de COPHEATTOTAAL na 5 minuten (dit is dus de 300,300 in het script) weer op 0 komen te staan.

Hoe moet ik dit doen?

Ik vind hem persoonlijk een beetje simpel. Probeer meer met watermerk patronen, afwisseling in opbouw (spelen met de patronen) en gebruik wellicht meer vectors en verschillende layers om de opbouw van de layout wat meer vorm te geven en diepgang.