Posts by Tieske

Citaat van devlover

Klopt tieske, heb wss men slice te groot gepakt waardoor ie wss iets geraakt heeft wat niet to een repeat moest gaan.

Ik zal het wel oplossen :D

Btw:
    Nieuwe update:
    http://axodesign.nl/portfolio/dimopay/

Het is er uit op een stukje links boven in de 'header' balk na,
    Indien gewenst screen mogelijk (meld dan even via pb)

Zit wel precies op de rand van 't 'plaate van design' en van de achtergrond.

Versie 4 ziet er best aardig uit,
    alleen zitten er nog een paar kleine foutjes in de coded preview,
    namelijk de donkerblauwe balk bovein beeld en halverwege de pagina,
    aan de linker en rechter zijde,
    daar zitten een paar 'inhammen' van de afronding van de hoeken
    Beeldresolutie: 1400 x 900 pixels ;)
    Brouwser: Apple Safari (Mac OS X 10.6.7)

Een zeer mooi systeem,
    En vind het goed dat er achter de schermen ook aan dingen gewerkt wordt die meer opleveren voor CP zelf, (als zijnde niet voor de leden)
    Want hierdoor kan er opnieuw meer geïnvesteerd worden

Heb alleen nog enkele verbeter puntjes, maar deze geef ik wel prive door ;)

Citaat van L.Groot

Apple is geen handige combi voor scholen aangezien Microsoft (gelukkig) subsidie geeft aan scholen zodat scholen ze goedkoper kunnen aanschaffen en waardoor een aantal programma's (die bij leermethodes zitten) in 99,99% van alle gevallen niet onder Mac OSx werken.
    Daarnaast is Windows 7 een stuk beter dan de hatelijke Vista en werkt het lekker snel.

Beste L.Groot,
    Bij apple krijg je via de apple site zelf al 8% korting op een nieuwe mac, (als student zijnde)
    Daarbij komt nog als je hem via je onderwijsinstelling bij surfspot kunt bestellen je 10% krijgt
    (of percentages liggen op 6 en 8 procent (Precieze percentages weet ik niet))

En scholen ondersteunen ook steeds beter studenten met een mac (ze zullen ook wel moeten, want er komen er steeds meer)
    Daarbij komt nog dat een mac net zo makkelijk/makkelijker op een draadloos netwerk aan te sluiten is dan een windows pc (ongeacht OS waarin het netwerk is opgezet)
    Ik moet wel toegeven ik kan bij ons op school (HSZuyd) niet op alle printers printen o.a. de plotter

Het kan inderdaad zijn dat er programma's zijn die je voor je opleiding dient te draaien, en waarvoor geen Mac OS X versie voor beschikbaar is.
    Hiervoor is een programma als Parallels of VMware zeer geschikt voor (persoonlijk gebruik ik Parallels)

Zo draaide ik AutoDesk AutoCad het eerste jaar via Parallels op windows XP, dit werkte is sommige gevallen nog beter dan dat het op sommige dell, asus, acer of HP, etc. laptops deed.

Je laatste argument kan ik alleen niet ontkennen noch ontkrachten, omdat ik nooit zelf echt met vista of windows 7 heb gewerkt, maar van horen zeggen/lezen en zo nu en dan werken. kan ik dit argument wel beamen.

Het is niet mijn bedoeling om men een Apple Mac aan te praten,
    Ik spreek hier puur uit eigen ervaringen en ik ben persoonlijk helemaal verliefd geworden op het Mac OS X systeem geworden. Ik zou persoonlijk dan ook niet meer terug overstappen op Windows.

(Ben momenteel 1,5 jaar tevreden Mac gebruiken, en sinds 2 weken ook tevreden iPhone bezitter)
    Hiervoor had ik nog nooit met een Mac gewerkt en ben dus als leek aan een Mac begonnen, Na een week was ik al zo gewend aan het systeem, dat ik die halve keer dat ik op windows zit/zat bepaalde functies zeer mis.

Ik moet even bekennen ben miss dan wel een Apple Fanboy (maar het spul werkt gewoon)
    En ik zou je aanraden om 300 euro meer uit te geven en een MacBook te kopen,
    Kun je alles mee wat jij beschreef in je topic.
    Geen problemen met Virussen etc (in elk geval nog de komende 5 jaar, hierna vrees ik ervoor)
    De programma's draaien gewoon lekker soepel en snel.

En je kunt altijd naar een Reseller voor gratis professionele hulp.

Ik heb momenteel gewoon een simpele table gebruikt zonder breedtes en hij pakt mooi de maximale breedte van de div en lijnt daarin alle td's inuit

Dit gebruik k nu dan als oplossing,
    Indien iemand anders nog een betere oplossing heeft graag even melden, dan zal k dit uiteraard overwegen

FrankY,
    Mijn excuus maar ik snap niet wat u bedoeld met uw reactie,
    EDIT
    Ik heb het plaatje nogmaals bekeken en snap nu wat je bedoeld,
    Dit klopt inderdaad volledig, maar ik heb de CSS niet gemaakt, deze zat zo bij de layout (dus misschien dat deze later inderdaad nog beter moet/kan/ga optimizen)

@Perrytje11,
    Zoals al aangegeven is dit een gratis layout van internet, en de rest van de layout o.a. het menu wordt ook opgebouwd met <ul> en <li>, En dit leek mij ook een handige manier om de icons makkelijk langs elkaar te krijgen met een space ertussen (zoals dus bij het menu gedaan wordt)

Maar jij denkt dus dat ik het beste gewoon een simpele 'table' kan aanmaken en hier dan de icons in?

Beste CriminalsPoint leden,

Ik ben momenteel bezig met een nieuwe layout in te bouwen in mijn portfolio,
    Het gaat hier om een template wat ik van internet heb afgehaald, en wil dit op enkele punten wijzigen,
    Zoals i.p.v. een nieuwsbrief form had ik graag mijn Social Networks onder in beeld gehad.

Maar als ik deze nu toevoeg dmv een 'ul' en 'li' tags dan komen mijn social media icons onder elkaar te staan en niet naast elkaar. (zoals hij dit bij het menu wel doet, met de 'ul' en 'li' tags

Hieronder vinden jullie een verzameling van hoe het in HTML gemaakt is, hoe het in CSS gemaakt is en hoe het eruit zien in Safari.
    http://dl.dropbox.com/u/19982846/Portfolio%20probleem.jpg

Hierbij ook nog de link naar het portfolio online: http://mlormans.com/new2

Weet iemand waardoor dit komt? en dus hoe op te lossen?

habib10,
    Zoals ik al aangaf de manier waarop het op die site staat zo heb ik het toegepast,

maar mijn vraag daarna was dus. of er nog mensen zijn die kunnen bevestigen
    of dat, dat de beste manier is en/of dat er nog een betere manier is.

Beste CP leden,

Ik heb het toch nog maar eens geprobeerd om het element "DIV" onder de knie te krijgen,
    Voor mijn gevoel gaat dit redelijk dankzij een goede tutorial online,

Ik zit nu alleen nog met een probleem,
    de layout wordt momenteel links op de site uitgelijnd, maar ik zou deze graag in het midden zien.
    Zonder dit met het "CENTER" element te moeten doen. (door dit boven de site en onder de site te plaatsen)

Hoe kan ik dit dus netjes doen d.m.v. CSS?
    (CSS staat normaal appart, maar voor het gemak hier even in het script gezet.

Mijn huidige code/layout

Ik heb eventueel wel interesse in alleen de source,
    ik dien dit alleen nog even te overleggen met een partner van me,
    Wellicht dat ik hier dus nog per PB bij u op terug kom.

Heeft u misschien meer informatie over de volgende dingen:

-Hoe oud is de website,
    -Hoe oud is het domein
    -Tot wanneer loopt het domein
    -Is de hosting inbegrepen?
    -Tot wanneer loopt de eventueel inbegrepen hosting

-Reden van verkopen
    -Statistieken van bezoekers (inclusief bewijs)
    -Statistieken van inkomsten (inclusief bewijs)

Citaat van brentvdh

Oei, dan heb ik inderdaad iets verkeerd veranderd daarjuist.

Hij staat terug online, ik had iets stoms verwijderd ;)

Zo leer je pas scripten XD

Hij staat er inderdaad terug in,
    Maar eveneens als vanmiddag werkt hij nog niet.

Citaat van brentvdh

Beste tieske,

Zou je jouw prijs kunnen doorsturen via pm?

mvg

Citaat van patrickekkel

E-mail adressen doorverkopen is bij wet verboden !
    dit ivm de wet van privacy

brentvdh,
    Om de bovenstaande reden die patrickekkel hier noemt zal ik ze dus helaas niet verkopen,
    Aangezien ik mij niet met illegalen dingen op het net wil bezig houden,
    zeker niet met zaken die privacy betreffen.

De e-mail adressen komen van mijn oude project af,
    van aangemelden leden, en van een msn invite systeem.

Dus ik gok dat dit dan niet legaal zal zijn.

Even een vraag, is het legaal om e-mail adressen te verkopen om er vervolgens reclame naar toe te sturen?

Zo ja, dan heb ik eventueel nog zo'n 8k e-mail adressen.