Posts by Tieske

Voor een naam kun je het beste een avond goed gaan stappen met de band..

Zo zijn wij ook op onze naam uitgekomen,
    en dan niet gaan drinken met 't idee we moeten een naam hebben, want dan krijg je onzin,
    maar gewoon over vanalles lullen.. en dan herhaalt iemand opeens iets van iemand anders en dat klinkt dan wel goed, natuurlijk de volgende dag nog even met een nuchtere kop herbeoordelen..

Een bandnaam moet ook echt door de bandleden gedragen worden, dus moet het zeker van 1 van de bandleden komen wil 't un beetje gaan lukken.

+ jullie weten het beste wat voor naam je het beste bij de soort muziek vindt passen.

Ben je verplicht om een KVK aan te schaffen..

Als 't goed is niet.. echter dienen je ouders deze 'extra' inkomsten wel op te geven aan de belasting en kan het zijn dat ze hierdoor minder kinderbijslag krijgen.

Vanaf de dag dat je 18 wordt dien je dit zelf aan de belasting op te geven als zijnde inkomen (zoals je dat ook gebeurt bij een bijbaantje, maar dan doet je werkgever dit)

Echter ben je niet verplicht om een kvk te hebben zolang je dit netjes opgeeft aan de belasting wat je ermee verdient.

Echter kun je geen Facturen uitschrijven, hoogstens de mensen een overzicht sturen van de kosten etc..
    En je kunt geen btw terugvragen van de belasting over de aanschaf van nieuwe spullen.

ik ben geen pro in dit soort dingen, dit zijn de dingen die ik in de loop der jaren heb opgevangen.

Bottemline..

Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verplicht om KVK/BTW-nummer aan te vragen, en je zou het gewoon als 'zwart werk' kunnen doen,
    Hoe groot is de kans dat je hiermee gepakt wordt,
    Wil je echter ook in discotheken/kroegen gaan draaien, zal het al snel zijn dat de uitbater vraagt naar een factuur met BTW etc.. in zo'n geval zul je dus een kvk/btw nummer moeten hebben.

Het is dus wel verstandig om dit aan te schaffen
    + 20x per jaar dragen a 200 a 300 euro per avond. - 50 euro kvk/btw per jaar
    Lijkt me toch best een redelijk bedrag om problemen te vermeiden en dus gewoon aan te schaffen.

Beste Henry,

Je kunt natuurlijk altijd hier op CriminalsPoint adverteren,

Verder zou ik je aanraden om op OnlineGameManager.nl te adverteren,
    Hier zitten namelijk zeer veel leden in de leeftijds groep die jij zoekt
    Het beste daar even contact op te nemen via de helpdesk => neem contact op met de makers.

Succes ermee.

Groetjes.

Daarbij komt nog.. hoe moeten wij bepalen wat een FB pagina waard is met 11.000 leden??
    waar gaat de pagina over?
    een pagina kan pas een waarde voor mij hebben, indien het voor mij interesant is om een boodschap naar die 11.000 personen uit te brengen, waarin zij ook geintereseerd zijn.

Bijv... reclame maken voor waterijsjes op een FB pagina over F1 zal niet zoveel nut hebben.....

Ik heb een forum script liggen uit mijn oude Auto Tune Game,
    Volledig zelf gescript, in PDO & PHP, makkelijk in te voegen in een maffia/criminals layout.
    Werkt op/met aparte DB, kan ook makkelijk in huidige db worden ingevoegd.
    Aparte db handig indien het een grote game is (vertraagt forum de game-DB prestaties niet)

Zelf in te bouwen, eventueel missende functies die gewenst zijn ook.
    indien geïnteresseerd PBtje..

Prijs: 10 euro

Cijfer: 7
    Design: Goed, ziet er netjes uit, alleen footer niet 1 op 1 copieren, kun je o.a. problemen mee krijgen (copyright/auteursrecht) + het 5 briefje zitten wat witte puntjes.
    Slice: - niet naar gekeken
    Functies: Goed, eventueel een overzicht met aangevraagde uitbetalingen, en de status hiervan toevoegen.
    Extra tips: succes ermee

Als je ICT gaat doen is het waarschijnlijk verstandig om een laptop met 4 tot 8 GB ram geheugen aan te schaffen.
    Waarom? simpelweg om dat je hoogstwaarschijnlijk redelijk wat virtual pc's moet gaan draaien op je laptop.
    (origineel op de school pc, maarja wil je er thuis nog mee verder is 't wel handig dat je dit op je laptop kunt)

Verder is het dan natuurlijk om toch zeker een 512 MB videokaart te hebben, zodat je deze ook zonder al te veel moeite kunt opdelen over je pc, en je virtuele pc.

Ikzelf doe geen ICT opleiding maar een goede vriend van mij heeft deze wel op MBO niveau gevolgt.

Verder zou ik je persoonlijk aanraden om geen electronica zoals een laptop bij de Media markt te kopen. op het moment dat er iets aan is, ben je al snel 6 weken (of langer) je laptop kwijt, en dan komen er alsnog onderzoeks kosten bij.

Loop liever de lokale computer zaak binnen, hier zul je bovendien waarschijnlijk beter geholpen worden/beter advies krijgen. en zeker betere service, omdat zij het moeten hebben van mond op mond reclame.

het zijn tips & succes ermee ;)

http://mlormans.com
    Mijn site heeft een PR van 3 :D
    Aangezien het domein slechts 4 maanden oud is, ga ik er van uit dat het van 0 naar 3 is gesprongen,

Ik heb niet echt aan backlinken gedaan, maar me website staat wel op diverse sites vermeld,
    Zoals hier op CP in me onderscript, en zo op nog wat andere forums,
    & natuurlijk op youtube, facebook, hyves, twitter (enkel deze staan ook op mijn site)

Beste Criminals Point leden,

Ik ben inmiddels een tijdje bezig geweest aan mijn Portfolio.
    Eerst om zelf een design te maken, maar vervolgens heb ik toch besloten om een template van internet af te halen.

Dit omdat ik geen Design held ben en dan ook niet tevreden was over mijn zelfgemaakte design.
    Inmiddels staat mijn portfolio alweer een tijde online en heeft het inmiddels nagenoeg alle functionaliteit die ik erin wens.

Er zijn nog kleine systeempjes die ik moet inbouwen.
    - Zoals op de homepage, de Projecten Preview die ook echt random projecten laat zien ipv nu hardcoded te staan.
    - Een hometext die ik nog dien op te stellen.
    - En een bestanden systeem (naast het foto systeem) bij me blog.

Verder wil ik graag nog even vermelden dat mijn eigenlijke portfolio gedeelte nog niet echt ingevuld is.
    Zo staan er bij 'Websites' pas 2 sites bij, en staat er bij 'Ontwerp' nog niets, (werkt op het zelfde systeem als websites)

Toch zou ik jullie willen vragen om met opbouwende kritiek te komen over mijn portfolio, zodat ik in mijn zomervakantie mijn Portfolio verder kan uitwerken/verbeteren etc.

Afkrakende reacties of reacties met de layout is lelijk zal ik niets doen, en zal ik dan ook negeren. o.a. omdat een layout mooi/lelijk vinden is een kwestie van smaak en zonder opbouwende kritiek kan ik hier niets mee.

Dus brand los en wees verder niet te braaf, ik kan wel met wat kritiek overweg (nochtans dat denk ik :p)

Link: http://mlormans.com

PS. Mijn spelling is slecht dus hierover niet te veel 'klagen', het is me bekend liever fouten via PM door te geven of op een andere wijze. (ik zal hier thuis binnenkort iemand eens strikken om alles over te lezen :P)

Als het goed is staat er ook dat of 0 of 7 de zondag is, afhankelijk van dat wat je gebruikt ;),
    Dit meen ik mij te herinneren van het instellen van Cron-Jobs,
    dus nog even goed Lezen, maar als het goed is zou hij nu dus gewoon moeten backuppen.

En als je het hardcoded wilt maken dan een array maken

PHP
    $teksten = array("Text 1","Text 2");
    $showtext = $teksten[rand(0,1)];

echo $showtext;

Zoiets zou het moeten zijn, ik typt dit nu even uit me blote hoofd, dus voor de precieze uitwerking even Google/unbuggen.

Succes ermee!

Je meldt in het topic dat je het script gekocht heb,
    Ik weet zo niet wat er in die Functie moet gebeuren,

je kunt dus het beste even contact opnemen met de koper over de functie,
    waar deze eventueel te vinden is en hoe deze dan dus te includen,
    en anders om hem naar je op te sturen.

Het is zeer simpel,
    je zegt :

$config = new Config ();

Maar de Functie Config bestaat niet (in elk geval niet boven dit aanmaken van...
    Waardoor hij dus de foutmelding geeft, van de functie config() bestaat niet.

Wat heb je hiervan geleerd?
    Leg eerst alles vast op papier voordat je tot een betaling over gaat,
    of als verkoper, voordat je gegevens doorgeeft.

Aangezien met alleen een mondelinge afspraak kom je niet zo ver.
    Gewoon even snel een contractje opstellen. dan sta je altijd sterker.

Maar dan idd voor 10 euro ga je geen rechtelijke stappen zetten.

Dit is voor mijn gevoel alleen te regelen met de tussenkomst van een 'in/out' script,
    waar je dus doorheen gestuurd wordt.

Deze voegt dan de query uit, controleerd de input etc etc, en stuurt je vervolgens dmv een header door naar de juiste link.

Citaat van L.Groot

De boxen zelf hebben geen versterker, het geluid gaat echter wel eerst door een versterker / subwoofer dus het geluid is wel een stuk beter dan wanneer ik de boxen direct op het mengpaneel aansluit. Ik ga er nog even over nadenken wat ik het beste kan doen.

Actieve (met ingebouwde versterker)
    Passieve (zonder ingebouwde versterker, dus externe versterker nodig)

Zoals je het in het topic beschreef, wilde je ze direct aansluiten op je mengpaneel,
    Dan heb je dus een setje Actieve boxen nodig.
    Wat jij doet is passieve boxen op het mengpaneel aansluiten waardoor (als je geen actief maar een passief mengpaneel hebt) geef je dus het input signaal door aan de speakers, maar dit is de 'zacht' voor de speakers waardoor deze dus ook zeer zacht zullen klinken.

Verder heb ik nog 1 tip om je mee te geven,
    zorg dat je Speakers OVER-Vermogen hebben t.o.v. de versteker, dus:
    bijvoorbreeld 600 Watt RMS speakers aansluiten op een 500 Watt RMS versterker.
    en dus nooit 400 Watt RMS Speakers aansluiten op een 650 Watt RMS Versterker.

Dit omdat als je speakers oververmogen hebben, kun je je versterker vol opengooien zonder er bang voor te hoeven zijn dat je je speakers opblaast.
    (Tenzij het nummer super hard is opgenomen, maar dan is het ook geen goede kwaliteit)

Owjah.. en altijd kijken naar RMS vermogen (continue) en niet naar PIEK (eenmalig/kort).
    PIEK vermogen licht vaak 1,5 keer zo hoog als het RMS vermogen. Maar dit is het vermogen wat de speakers zo nu en dan even kort aankunnen, als er een uitschot in het nummer zit bijvoorbeeld.
    Maar als je ze constant op hun PIEK vermogen gaat belasten zul je ze vrij snel opblazen.

Ik koop ook geregeld iets van eBay,

De tip die ik je wel geef, controleer ff voor je aankoop of je, je adres goed hebt staan,
    hier heb ik 1x problemen mee gehad (cijfer in de straatnaam & huisnummer) heeft eBay een blijkbaar beetje moeite mee.

Verder betaal ik altijd via PayPal, en heb die keer toen ook netjes me geld terug gekregen. oftewel nooit echt problemen mee gehad en altijd netjes afgehandeld,

Guitar,
    dat je lang moet wachten, hangt er heel erg van af:
    - Waar de verkoper zich in de wereld bevindt.
    - Hoe snel hij de betaling ontvangt,
    - Hoe snel hierna hij het pakket op de post doet,
    (+ hoe makkelijk het pakketje door de douane komt)

Oftewel dat is zeer afhankelijk van de verkoper en niet direct van eBay.

Ik weet niet of je huidige boxen actief zijn (dus een ingebouwde versterker hebben)
    anders is het wellicht een idee om daar Celestion Speakers in te bouwen, waarna deze dus 'subliem' zullen klinken voor weinig geld, (50 tot 100 euro per speaker)

Als dit echter passieve boxen zijn, dan zul je, je een goed setje actieve boxen moeten kopen, om deze rechtstreeks op je mengpaneel aan te kunnen sluiten.
    Maar hierbij heb je natuurlijk ook nog altijd de keuze, een iets wat goedkoop setje en 2 Celestion erin. of gewoon direct degelijk spul kopen.

Optie 1 is alleen weggelegd indien je er een beetje handig in bent, en licht natuurlijk ook aan je budget ;))

Zeer mooi design,

Zoals hier boven aangeven het logo springt er niet uit.
    Probeer ipv blauw met wit voor het logo/naam.
    een felle afstekende (maar niet vloekende) kleur te pakken, waardoor het het logo/naam er echt uitspringt!

Citaat van habib10

K.Rens betere layouts

Ik zou zo niet durven te zeggen dat er aan gewerkt wordt,
    maar dat is een punt wat wij zelf ook al hadden besloten,
    Het enigste probleem is dat dat geen punt is wat je in 2,5 dag aangepakt hebt.

Maar goede/mooie (en als het kan goedkoop) designs mogen altijd worden aangedragen.
    En dan zal er vervolgens door ons gekeken worden of hij gekocht & ingebouwd wordt.