Posts by L.Groot

Lees ook mijn middelste zin "Daarom zoek ik iemand op CP die een budget layout (incl. slice) kan maken voor onze schoolkrant.".
    De layout zelf hoeft dus niet mega te zijn en hoeft zelfs niet uniek te zijn. Zolang het maar goed overkomt (niet te leeg of te druk).
    Slicing 30? voor een basis layout vindt ik toch wel duur. Ik had op ?40,- voor de layout en ?20,- voor de slicing gerekend.

Beste,

Dit jaar ben ik hoofdredacteur van de schoolkrant op onze school. Hier heb ik al een website voor gemaakt http://schoolkrantdeboom.nl. Het probleem is de layout die ik en anderen echt heel slecht vinden.
    Daarom zoek ik iemand op CP die een budget layout (incl. slice) kan maken voor onze schoolkrant.

Eisen:
    - Minimaal 8 menuopties mogelijk
    - Een mooi icoon van een boom (in het logo).
    - Een lichte layout met een groene tint. (niet helemaal wit)
    - Een duidelijke footer
    - Netjes en W3C valid gesliced.
    - Een mooie eigen draai eraan geven.
    - Het liefst af rond 5 september (2 weken na de schoolstart in Nederland).

Heb jij zin om deze layout te ontwerpen? Stuur dan je naam + e-mail + portfolio (of eerdere layouts) en je prijs naar mij via een PB. Ik overleg dan met de school en de andere redactieleden of wij jou goed vinden (prijs/kwaliteit verhouding).

De betaling verloopt via overschrijving en gaat indien gewenst met een contract.

Alvast erg bedankt!

Lars Groot

Zowieso vind ik zowel Apple als Samsung geen goed merk maar dat even terzijde. Voor deze keer hoop ik dat Samsung wint aangezien Apple altijd loopt te zeiken en te zieken over die patenten. Was dat woord maar nooit bedacht. In Turkije waar ik was bestaat dat iig niet want overal word gewoon namaak verkocht. G-Star of Abercrombie & Fitch gaan dan toch de Turkse winkels en fabrieken ook niet aanklagen?

Echt puur gezeik en onnozel geldverspilling is. Welkom in Koude Oorlog v2.

Als je het zelf maakt is het wel gratis ja.
    Die op WMWinkel (id 2) heb ik ook zelf gemaakt en aan Robin verkocht (1 jaar geleden denk ik) en het is vrij simpel. Die met id 4 heeft Robin vanuit de mijne bewerkt (gastenboek en fotoboek en credits erbij gemaakt + eigen layout). Het is zeker het geld waard want als je overal Google Ads opzet heb je het geld zeker binnen een paar maanden terug.

Het beste is zelf maken.
    Bij al mijn nieuwe projecten doe ik dit ook namelijk.
    Het is in principe heel simpel, registratie is gewoon een formulier met de vereiste velden laten versturen en vervolgens controleren (is het een geldig telefoonnummer en e-mail adres e.d. (Reguliere expressies en [func]preg_match[/func])).
    Daarna een insert query en dat heb je dan.

Inloggen is wat lastiger. Hierbij moet je rekening houden met:
    - Login naam en wachtwoord in MD5 gooien en controleren met wat er in de database staat.
    - De sessies aanmaken voor: gebruikersnaam en een random hash.
    - De database updaten, maak een kolom randomhash aan waar je een random getal inzet (zelfde ook in de sessie), zet het IP adres in de database ($_SERVER['REMOTE_ADDR']) en ook de login tijd (NOW() in MySQL).

Nu moet je bij elke login en ook bij elke pagina load controleren of: de gebruikersnaam in de sessie bestaat in de database, of de randomhash in de sessie op diezelfde gebruiker staat en of het IP adres in de database overeenkomst met het huidige IP adres ($_SERVER['REMOTE_ADDR']). Indien dit allemaal juist is, dan maak je weer de sessies aan (gebruikersnaam + random hash) met dezelfde waardes als eerst en je kunt een algemene query maken met gebruiker informatie ($data bij de crimegames). Indien 1 of meerdere dingen niet juist zijn, dan verwijder je de sessies (unset) en vervolgens verwijs je de gebruiker weer naar de login pagina.

Dat is de basis voor een in mijn ogen veilig login systeem en met jouw kennis zou het moeten lukken ;).
    Indien iemand me nog kan aanvullen dan zou ik dat erg op prijs stellen.

Dat was idd vroeger zo bij de oude Hotmail, de term die veel mensen nog steeds gebruiken. Tegenwoordig is het Windows Live® Mail of kortweg Live Mail. Vroeger werd je account na ik dacht 3 maanden inactiviteit verwijderd, dit is nu allang opgeheven. Als je het 100% zeker wilt weten zou ik gewoon Microsoft opbellen, is volgens mij gewoon een netnummer en dan weet je het zeker.

Gratis is ook lang niet alles ;). Ik zou gewoon een kleine webhosting kopen, deze zijn meestal iets van ?5 - ?10,- per jaar en voldoen wel aan jouw eisen. Kijk anders eens bij Versio of GetHost en anders WJSolutions of Rapifia. Ik weet niet of je er ook nog een domein bij wil hebben, die kan je voor ik dacht ?2,99 (excl. btw) bij Versio registren. De webhosters die ik hierboven opnoemde bieden vast ook wel domeinen aan. Daarnaast kan je bij sommige webhosters gewoon per telefoon of Wallie betalen en heb je dus geen bankpas nodig.

Als je nog een vraag hebt kan je me contacteren ;).

Indien je het écht gratis wil hebben dan zou je V3host kunnen proberen. Het nadeel is alleen dat je geen goede support hebt, de servers traag kunnen zijn en vaak hebben deze webhosters niet de nieuwste versies van programma's (PHP, FTP, MySQL, Apache of PERL) waardoor iets soms niet goed werkt. Ook kan je zomaar afgesloten worden en er kunnen ook bestanden worden gestolen indien er geen TOS of AV bestaat.

Ik raad je wel een hosting met DirectAdmin aan omdat je bij DirectAdmin handige uitleg hebt daarnaast een snel controlepaneel en je kunt er alles aanpassen. DirectAdmin heeft zelfs een API.

Dat script is wel zo onveilig en brak als Banditi. Ik raad je aan om die inputs te beveiligen en vooral de code te herschrijven. Het center object gebruiken we al 5 jaar niet meer, bij een img moet altijd een title worden meegegeven en beter is ook een alt en uiteraard een border=0 (voor FireFox). Ook de <b> tag is eigenlijk ouderwets maar kan er nog net mee door. Voor toekomstgericht zou ik <span style="font-weight: bold;"></span> gebruiken. Het kost meer typewerk maar dit is wel toekomstgerichter dan die <b> tag die in komende browsers zou kunnen verdwijnen.
    Dan de mysql query's, waarom gebruik iedereen anno 2011 nog steeds een backtick (`)?
    Ik vindt het aardig en attent van je dat je een script deelt, echter zou ik je website nog maar eens nakijken voor deze straks gehackt word.
    Zou je dit script tevens ook even bij de SCRIPT categorie op CriminalsPoint willen plaatsen?

Bij voorbaat dank!

Ga ik dit gebruiken: nee, vindt ik het handig: ja. Zoals Patrick al zegt, ze hebben al veel diensten dus kunnen ze het makkelijk integreren. Waarom ik niet ga gebruiken is zoals K.Rens zegt: het is Google. Ze weten al veel van mensen en om ze dan nóg meer info te geven vindt ik een beetje té. Google is gewoon een informatie kreng, Apple een eigendunk en een zieligaard en Microsoft is gewoon een mix van allebei: niet perfect maar precies genoeg. Vandaar dat ik ook Windows Live® gebruik en geen GMail en al die troep en daarom ga ik ook geen Google+ gebruiken. Het enige van Google dat ik gebruik is de zoekmachine, de ads en Android voor m'n telefoon maar daar hou ik het bij.