Posts by L.Groot

Beste,

Omdat er veel vragen zijn over de Kamer van Koophandel open ik daar een appart topic voor.
    Hier kun je dus alle vragen stellen over een eigen bedrijf, de kosten en consequenties.

Kijk ook zeker even op http://kvk.nl.

Dan om een even een fenomeen uit de wereld te helpen:
    Er gaan geruchten de ronde dat een KvK inschrijving medio december / januari volgend jaar gratis zou zijn. Dit is niet waar, ik heb het namelijk persoonlijk na gevraagd bij de KvK zelf.

Dan trap ik af:
    Wat voor belastingen moet je als eenmanszaak afdragen aan de overheid, is dit alleen BTW en Omzetbelasting of ook nog iets anders?

?a=onderdeel komt juist véél onprofessioneler en juist irritanter voor leden over. Veel leden die niks van gets e.d. afweten kunnen makkelijker een link onthouden met domein.nl/link dan domein.nl?a=dat&i=dat&zo=dat. Daarnaast is het onveiliger dus waarom zou je als je de keuze hebt niet gewoon de htaccess rewrites gebruiken?

Loopen is het makkelijkste, dus je loopt over elk karakter heen met de for loop en dan houd je in een variabele bij waar je bent (begint met 1 en elke keer tel je er één op) en als de variabele dan 4 is (check in de loop) dan echo je een spatie en zet je de variabele weer op 0.

Succes!

De API van Mollie is de makkelijkste API voor betaalsystemen. TargetPay is een zooitje, MobileMoney is slecht te vinden en IcePay is wat minder dan Mollie. Als je Mollie dus niet begrijpt zul je nergens wat van begrijpen. Als je gewoon op http://mollie.nl gaat kijken, daar staan API voorbeeld classes en daar moet je het gewoon mee kunnen doen, aangezien je PHP vaardigheid 1 is.

?
    Bedoel je een symlink of wil je de website van Microsoft kopiëren?
    Want wat Microsoft heeft is idd gewoon een FTP servertje zonder beveiliging ;).

stijnhau,
    Kost alleen wel veel load ;).
    Als jij een site hebt met bijvoorbeeld 100 pagina's en gemiddeld lezen je bezoekers er maar 5 dan is dat dus gewoon bandwidth verspilling. Een PHP oplossing is dan het beste ;).

[offtopic] legendd,
    Hij kan ook snel typen of dyslectie hebben hoor ;).[/offtopic]

legendd,
    MySQLi is in de procedurele vorm bijna niet afwijkend van MySQL. Het enige verschil is bijvoorbeeld de connectie vorm en dat je overal de link identifier moet invoeren.
    Een voorbeeld is dit script:

Procedureel (hetgeen wat veel mensen hier op CP standaard gebruiken) gezien veranderd er dus weinig. In de OOP variant van PHP veranderd er véél. O.a. nieuwe classes en functies e.d.

Ik gebruik MySQLi procedureel omdat het toekomstgericht is en wat sneller is. Ik gebruik het niet object georiënteerd omdat ik de extra's ervan niet nodig heb en ik nog niet OOP kan programmeren.

Ik gebruik Chrome.
    Internet Explorer is nog sneller dan Firefox. Als je een youtube filmpje + een spelletje van spele.nl opstart en je sluit firefox af en start hem weer, dan is je pc niet vooruit te branden. En het maakt niet uit wel geheugen, ik heb dit bij een 1,6Ghz single core met 1GB ram maar ook met een 2,8Ghz quad core met 4GB ram en een 2,8Ghz dual core met 8GB ram dus het maakt bij mij niet uit.

Internet Explorer is wel irritant in CSS en sommige html + javascript maar de nieuwe IE staat boven Firefox!

Maar als webdeveloper heb ik alle browsers, ook Opera en Safari.

Beste,

Ik heb een kort vraagje over regex.
    Ik heb een regex die checkt of een nameserver correct is ingevoerd, deze:

PHP
    "/^ns[0-9]\.([a-z0-9-]+)\.[a-zA-Z]{2,6}$/"

Nu heb ik een klant die 000webhost heeft als provider, en zij gebruiken ns01.000webhost.com.
    Hoe kan ik én ns1.domein.nl én ns01.domein.nl (of ns2.domein.nl én ns02.domein.nl) laten matchen?

Alvast bedankt!

YinYangYo,
    Bijna goed, al zou ik die table weghalen (2011 ^o)) en alles netjes tabben. Een exit gebruik je alleen als het niet anders kan, volgens mij kan het wel anders...