Posts by L.Groot

@Sukel,
    Daarmee suggereer je dus eigenlijk ook dat tabak verkoop < 16 in supermarkten ook gewoon mag en alleen in de groothandel moet worden gecontroleerd in leeftijd.

Zelfde principe, ze zijn resellers dus ik vind dat ook zij het reglement van PaySafeCard moeten navolgen en gewoon één lijn moeten trekken net zoals wat Mollie doet.

Tja, als je alle methodes toegankelijk maakt voor iedereen dan heeft een ondernemer geen voordelen meer en daarnaast is een particulier dan een bedrijf wat dus niet de bedoeling is.

Wat gewoon grappig is, is dat PaySafeCard zelf particulieren niet toestaat, maar TargetPay en DiMoPay dan weer wel?

Citaat

Wallie was bekend geworden omdat het een vervanger was onder de jongeren voor iDeal.

Nu omdat PaySafeCard kvk gaat vragen kunnen die jongeren dat niet meer gebruiken (zoals ik) en zijn de bezoekers verplicht om te bellen waardoor (ik) geld misloop.

Het was bedoeld voor jongeren die er mee willen betalen en niet die er geld mee willen verdienen.

Overigens weet ik dat ik er vroeger ook anders over dacht, me ervoor verweerd heb etc. alleen toen ik onder ogen kwam wat de voordelen van een KvK-inschrijving zijn en waarvoor het belangrijk is ben ik totaal anders gaan denken.

En ik snap dat het voor jongeren die een centje willen bijverdienen vervelend is, maar het is eigenlijk gewoon zwart werk dus vandaar dat men liever heeft dat je wel een KvK-inschrijving hebt naast de voordelen voor jou als ondernemer.

@H.Rayn,
    Soms verander je van mening omdat je nieuwe informatie voor je neus krijgt en dan toch ziet dat je mening eigenlijk nergens op slaat.

Graag dit topic gebruiken om te discussiëren over de stelling en niet om andermans mening te beoordelen.

@Sukel,
    Dat is niet egoestisch, juist niet. Ik bedoel ermee te zeggen dat het voor mij logisch klinkt (dat ik een KvK dus verplicht vind) omdat ik zelf ook een KvK heb en dus niets moet hebben van non-KvK ondernemingen.

Toen ik nog geen inschrijving had dacht ik hier anders over, en toen begreep ik de reacties van mensen met een inschrijving ook niet, maar die begrijp ik nu wel en daar sta ik dus ook voor 100% achter.

@Malik,
    Dat weten we, en dat is onderdeel van de kwestie, aangezien PSC dat zelf absoluut niet toestaat.

Wat ik probeer te zeggen is dat het volgens de wet eigenlijk niet legaal is om iets te verkopen met winst, zonder hier omzet en/of loonbelasting over te betalen. Een kleinere onderneming valt daarnaast gewoon binnen de KOR-regeling dus ook voor hen is er voldoende ruimte, je moet alleen een inschrijving regelen bij de Kamer van Koophandel, wat o.a. inhoudt dat je een bedrijf bent.

Klanten zullen je namelijk sneller vertrouwen, omdat je gegevens publiekelijk toegankelijk zijn (zijn geverifieerd door de Kamer van Koophandel) dus weten ze bijna 100% zeker dat je ook echt bestaat en dat de kans van oplichting een stuk kleiner is (doelend op marktplaats.nl verkopen bijv.).

Waarom?
    Omdat in http://www.criminalspoint.com/…lie-to-paysafecard-1.html al een beetje de discussie op gang kwam, maar het niet gepast was in dat topic wil ik de discussie hierin verder starten.

Strekking
    Moet PaySafeCard juist wel of juist niet toegestaan worden/zijn voor particulieren die geld willen bijverdienen met een website of kleine onderneming?

Mijn mening
    Ik vind dat PaySafeCard alleen voor geregistreerde ondernemingen toegestaan moet zijn/worden. Uiteraard denk ik dit mede omdat ik zelf ook een KvK-nummer heb, maar ook omdat een website (of bedrijf) met een KvK-nummer gewoon veel veiliger en vertrouwder is. PaySafeCard accepteert zelf ook alleen geregistreerde ondernemingen, dus waarom zouden PSP's eberhaupt al non-geregistreerde ondernemingen toestaan?

Discussie
    Nu wil ik graag jullie mening horen, zodat we hierover kunnen discussiëren.

Let op!, laat een ander in zijn waarde en respecteer zijn mening, ook al ben je het er 100% mee oneens.

Yoichi,
    Volgens mij snap jij het niet helemaal. Een normale rekening heeft geen Visa of Mastercard (een creditcard dus). Zo'n rekening heeft in Nederland meestal een chipknip, Maestro (in de Nederlandse volksmond "pinnen" genoemd) en toegang tot internetbankieren met meestal ook iDEAL.

Een creditcard is een rekening die je naast je normale bankrekening moet hebben. De eerste van de maand worden dan de betalingen die je hebt verricht in de vorige maand van je bankrekening afgeschreven.

Let op!, zo'n creditcard is alleen bij 18+ toegestaan.

Ik raad je aan om een creditcard van de ANWB te nemen en een bankrekening bij de Rabobank. Dan heb je bij de meest betrouwbare instellingen een (creditcard) rekening.

Succes!

Persoonlijk vind ik dat PaySafeCard alleen voor geregistreerde ondernemingen toegestaan moet worden. Uiteraard denk ik dit mede omdat ik zelf ook een KvK-nummer heb, maar ook omdat een website (of bedrijf) met een KvK-nummer gewoon veel veiliger en vertrouwder is. PaySafeCard accepteert zelf ook alleen geregistreerde ondernemingen, dus waarom zouden PSP's überhaupt al non-geregistreerde ondernemingen toestaan?

Om even ontopic te gaan:
    - Het is mogelijk, alleen zul je de aanroepen die je naar TP doet moeten aanpassen en wellicht een beetje code / parameters moeten aanpassen. Het lijkt me dus niet super veel werk.

Ik wou even melden dat ik dit topic goedkeur, op voorwaarde dat reacties zijn toegestaan en zelfs verplicht zijn. Dit om het forum optimaal te benutten en mee te kunnen kijken wat er gebeurd. Privé vragen mogen uiteraard wel via een privébericht, de rest wil ik graag netjes in dit topic (terug)zien.

Bij voorbaat veel dank!

jopitan,
    Dat is onzin wat je nu zegt want ik kan ook gewoon domein.domein.domein.domein.nl aanmaken en zelfs dan nog www ervoor plakken. Als je je DNS verkeerd instelt kan dat uiteraard niet maar het moet gewoon kunnen ;).

[offtopic]Ik geloof zeker niet in een oerknal of wat dan ook. Dat vind ik zelf nog nuttelozer dan de bijbel :). Koran / Soenna vind ik persoonlijk iets te ver gaan en de Tora gaat ook wel wat verder dan ik geloof. Ik denk dat er wel wat is, maar dat er geen regels zijn voor wie wel of niet naar het paradijs gaat. Dus doe wat je wil hier op aarde want iedereen gaat toch naar het paradijs :).[/offtopic]

Vandaag en morgen werk ik, dus zo'n leuke hemelvaart heb ik nu ook weer niet.

@H.Rayn,
    Dan ontvang je wel bericht hoor, als ze het innemen :). Zij willen ook het geld van de boete zien natuurlijk :P.

Houd wel rekening met de drie/vier weken verzendtijd, en zorg dat je Track & Trace hebt en laat het voor mogelijk verzekerd versturen.

Op hemelvaart ging Jezus naar de hemel via de berg Sinaï, nadat hij was opgestaan uit zijn graf (na de kruisiging). Dat is basis kennis :). Heb je dat echt niet gehad op je basisschool? Misschien komt het omdat ik altijd op een Protestants - Christelijke school heb gezeten, maar alsnog...

Beste leden,

Namens het gehele CriminalsPoint team wensen wij jullie een fijne hemelvaart toe.

Gaan jullie nog iets bijzonders doen? Naar een feestje, of een LAN-party? Voel je vrij om dat hier te posten zodat wij weten wat jullie allemaal bezig houd.

- Jullie CriminalsPoint.com team