Posts by L.Groot

Haha oké dankjewel!

Waarom ik gekozen heb voor van boven naar beneden dat is omdat hij op een pagina moet passen die niet te lang / te breed mag worden dus vandaar 7 rijen van boven naar beneden.
    De snelheid zal ik naar kijken en deze allicht hoger maken.

Knoppen voor de rijen is een goede feature, die gaat erin komen.
    De stippen zijn als aanduiding voor de verschillende type stoelen (hiervan komt nog een legenda) als een stoel bezet is wordt deze grijs, die verwerking komt er nog in. Het wordt namelijk een compleet vliegticket boek systeem waar ik nog een koper voor moet zoeken en komt ook een compleet klanten en admin paneel in.
    Stoelnummer op de stoel zelf wordt niet mooi omdat de stoel daarvoor te klein is, staat wel in de mouseover overigens.

Bedankt voor je kritiek/rating en ik zal er zeker wat mee doen. Graag ontvang ik meer ratings ;).

Beste leden,

Ik had niks te doen en als TUI fan leek het me wel grappig een stoelselectie script te maken. Dit is uitgelopen op het onderstaande:
    http://larsgroot.nl/luchtvaart/

Ik zou graag even willen weten wat jullie vinden van onderstaande punten (uiteraard zijn de logo's niet door mij gemaakt en worden deze bij in gebruik name of verkoop aan niet-TUI organisaties er weer uitgehaald).
    1. Hoe vind je het kleurgebruik zoals deze verdeeld is over de pagina?
    2. Hoe vind je de positie van de logo's?
    3. Wat vind je van de effecten?
    4. Wat vind je van de gebruikersvriendelijkheid?
    5. Is het overzichtelijk?
    6. Zou dit in gebruik genomen kunnen worden door ArkeFly / TUIfly en waarom wel/niet?
    7. Wat zou er beter kunnen?

Het is nog niet helemaal af want er moet nog PHP in komen een een database etc. die alles gaat opslaan maar het uiterlijk is vrijwel geheel af naar mijn idee.

Alvast super bedankt!

Vanuit het team kan ik zeggen dat wij meelezen maar uit het verleden weten we dat zo'n chat niet zo super loopt. Daarnaast moeten er wel moderatoren continu online zijn en als er problemen worden verholpen heeft een ander hier niets meer aan.

Koen is momenteel op vakantie dus als hij terug is zal ik het aan hem voorleggen maar ik denk dat hij mijn mening deelt.

Met vriendelijke groet,

Lars Groot
    Super moderator ICTScripters

Nee het kost altijd geld of heel veel tijd/moeite zoals bij gratishostingendomein.info of vergelijkbare websites. Maar waarom geen €5 per jaar betalen, dat is toch bijna niks? En bij veel registrars kun je ook met een PaySafeCard of iDEAL betalen en niet alleen een creditcard.

@Fils,
    Je kunt jezelf inderdaad geen formele ondernemer noemen als je geen kvk-inschrijving hebt. Ik twijfel sowieso aan zijn echtheid met dat hij advocaat enzo is als hij niet eens een geregistreerde onderneming heeft.

Maar op moment dat hij geen BTW berekent en duidelijk is over dat dit privé gebeurd kan hij het oogluikend als bijverdienste natuurlijk wel doen, wie doet dat hier niet? Maar je mag dan geen facturen uitschrijven, alleen kwitanties.

Mollie is niet goedkoper, Mollie kost €0,99 per transactie en tevens mis ik bij Mollie een aantal betalingsmethodes die ik wel graag wil aanbieden. Zoals DIRECTebanking en GiroPay en daarnaast is bij Pay.nl PayPal erin geïntegreerd. Dat scheelt dus weer een API van PayPal zelf die je er extra in zou moeten gooien.

Misschien dat jij een contract met Mollie hebt dat je het goedkoper kan krijgen maar ik zie geen vermelding van minder dan 0,99 op hun website. Bij Pay.nl kan het wel goedkoper, op moment dat je een abbonenement koopt (vanaf €25,- per maand) kost iDEAL standaard nog €0,35 en krijg je toegang tot nog meer betalingsmethodes (o.a. incasso en credit card) en krijg je de mogelijkheid om gratis een callcenter op te zetten (met keuzemenu e.d.), gratis fax2email service en nog veel meer. Zie: http://pay.nl/pakketten.

Om nog een vergelijking te doen, bijvoorbeeld bij Mister Cash:
    Mollie: n.v.t.
    TargetPay: 2% + €0,44
    Pay.nl: 2% + €0,22

Dus ook daar scheelt het wat, PaySafeCard scheelt vanaf een euro of 25 geloof ik omdat Pay.nl bij het gratis pakket 1% minder rekent, maar wel een vast bedrag van €0,21. Dat vaste bedrag loopt bij een abonnement bij hen wel weer naar beneden.

Overigens Fils, ik weet niet of jij de interface van Pay.nl wel eens hebt gezien maar als je die eenmaal gezien hebt wil je niet meer anders. Zoveel overzicht, zoveel rust en zoveel in te doen dat heb ik echt nog vrijwel nergens anders gezien.

TargetPay vind het maar wat leuk om tegoeden vast te blijven houden. Ze betalen uit per betalingsmethode vanaf €25 en dat is omdat? Pay.nl daarentegen betaalt voor elk bedrag uit, zolang zij het geld binnen hebben. Bij IVR duurt dat dus wel een maand maar iDEAL kan je dezelfde dag nog laten uitbetalen en omdat ik net als hen ook bij de Rabobank zit heb ik dat geld dan ook direct. TargetPay heeft verder hogere transactiekosten dan Pay.nl en TargetPay heeft een erg onoverzichtelijke website en overzichtspaneel. Het is echt lastig om bij TargetPay nou uit te zoeken wanneer je krijgt uitbetaald en hoeveel je verdient hebt, terwijl Pay.nl daar gewoon een netjes log voor heeft waar je alles in kan checken wat je maar wil. Verder mis ik de API log op TargetPay, waarin je dus kunt terug zien of de API callback is uitgevoerd zonder errors en dergelijke, bij Pay.nl kan ik dit per callback (ze doen er 3, één voor gestart, één voor bezig en één voor afgerond) zien dus of alles goed is uitgevoerd.

TargetPay vind ik ook erg slecht. Ik gebruik Pay.nl, dat is van TinTel B.V. Zij zijn meermaals als beste PSP uitgeroepen en zijn wél klantvriendelijk met gunstige tarieven en veel betalingsmethodes + een handige en grote API. Enig nadeel voor velen misschien: kvk verplicht. Maar in ruil daarvoor krijg je erg veel service en mogelijkheden terug!

Nee dat werkt zo niet ;).
    Kijk inkomstenbelasting betaal je over het geld wat er bij jou binnenkomt. Dus als je het geld op de rekening van je bedrijf laat staan betaal je gewoon 0%.
    Als je het geld van de bedrijfsrekening af privé opneemt dan betaal je over dat deel die 33,75%.

Dus als je een opdracht op 1 augustus van zeg €121 incl. BTW krijgt dan gaat daar 21 euro van naar de Belastingdienst en 100 blijft op de bankrekening van het bedrijf staan.
    Op 1 september neem je €50 van die bedrijf bankrekening op en verder niets meer dit jaar dan betaal je dus met de aangifte over 2013 33,75% over €50,-.

Heb je een bv of een nv dan is de verdeling weer anders maar zo is de verdeling hoe ik het geleerd heb met Management & Organisatie in het geval van een organisatie met natuurlijke en dus geen rechtspersonen (eenmanszaak en vof).

Inkomstenbelasting is dus gewoon jouw eigen privé inkomsten. Dat betaal je ook automatisch (of je werkgever) over normale inkomsten. Vennootschapsbelasting is de belasting die jij bedoeld en dat is 15% over de winst van de rechtspersoon over een boekjaar. Dus alle inkomsten-uitgaven. Maar niet van toepassing op eenmanszaken en vof's.

Voor programmeurs is er nu nog werk maar pas op! Er komen heel veel studenten informatica aan die de markt op gaan dus op een gegeven moment zit de markt vol en zullen banen schaars worden.
    Wil je baan zekerheid studeer dan iets waar nu weinig studenten naartoe gaan, je kans op een baan is in de toekomst dan relatief groot gezien er minder studenten de markt opkomen maar er wel mensen weggaan. Als voorbeeld pak ik even mijn studie: docent Duits aan de hogeschool Utrecht daar kom ik in een klas met 8 mensen en dat is het complete aantal over de hele hogeschool te Utrecht in mijn jaar. Mede door het feit dat er nu al een tekort is en dat tekort dus niet snel genoeg wordt aangevuld heb ik straks veel kans een baan te zoeken. Zo kun je het het beste aanpakken: kijk in welke branche er veel vacatures liggen, ga dan kijken voor een opleiding hiervoor en of je dit wat vind en hoeveel studenten dit ook gaan doen.

Ik had bijvoorbeeld ook docent Economie, M&O of Wiskunde kunnen gaan studeren want daar heb ik hogere cijfers voor dan voor Duits maar mede door de slechte banenmarkt op die vakken en doordat me dat niet zo leuk lijkt te doceren doe ik dat niet.

Veel succes in ieder geval want het is en het blijft een moeilijke keuze.

Het beste is om je template te laten drukken zodat je zelf alleen nog de gegevens hoeft te printen die op elke factuur wijzigen; dat scheelt je sowieso inkt ;).

Ik mis nog de euro tekens, is namelijk beter dan euro voluit schrijven en ziet er overzichtelijker uit (en natuurlijk ook netjes op 2 decimalen en niet zoals sommigen bedrijven op 0 decimalen). Daarnaast de gegevens aan de rechterkant met invoice date zijn niet netjes gecentreerd en dat zou beter zijn als dat wel het geval werd :). Misschien nog in het groot ergens "Invoice" dat ook dat duidelijk is en verder heb ik er weinig op te zeggen dus als je iets kan doen met bovenstaande tips dan zou het er perfect uitzien in mijn ogen.